Efter fødsel..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.132 visninger
13 svar
3 synes godt om
23. september 2015

hmg86

Nærmer mig terminen, og tankerne begynder at kredse om fødslen..

Har læst lidt tips fra en amerikansk blogger som foreslår nogle bind med creme til heling og sådan, men sådan en creme har vi ikke bare lige i lille DK.

Har I dejlige kvinder nogle gode råd til lindring og heling efter fødslen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
hmg86 skriver:

Har læst lidt tips fra en amerikansk blogger som foreslår nogle bind med creme til heling og sådan, men sådan en creme har vi ikke bare lige i lille DK.

Jeg ville ikke bryde mig om at bruge cremer til hverken lindring eller heling - det klarer naturen selv helt uden kunstige tilsætningsstoffer 

Det er jo ikke et åbent kødsår, man går rundt med bagefter, og hvordan "tilstanden" er dernede, afhænger af så meget - er man blevet syet, klippet etc., eller har man bare "smuttet en mandel", fx. Selv oplevede jeg kun lidt ømhed, både første gang, hvor jeg blev syet lidt, og de to følgende, hvor jeg ikke blev syet - men slet ikke noget, der krævede anden lindring end ro og nænsomme afvaskninger. Står det værre til end dét, er jeg sikker på, personalet på fødegangen vil hjælpe dig med vejledning og eventuelle hjælpemidler/medikamenter. 

Anmeld Citér

24. september 2015

MortilM

Rindende vand efter toilet besøg. Varmepude til efterveer. Nogle anbefalede frosne bind, dette har keg dog aldrig prøvet... (Jeg fik 2. Grads bristning, 3 sting). 

Anmeld Citér

24. september 2015

DortheL

Is-bind :-) 

Anmeld Citér

24. september 2015

Benjamins'mor

Det skal hele af sig selv. Hvis altså man bliver syet. 

Jeg sprækkede næsten fra den ene ende til den anden da jeg fødte min datter, og smerter efter var ikke så slemme og det helede meget hurtigt. 

Ved min søn fik jeg fik 2 sting pga "overfladiske" skrammer og det gjorde mere ondt end da jeg fødte min datter. 

Anmeld Citér

24. september 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Is bind!!! Det har de på barselsgangen!

Anmeld Citér

24. september 2015

hmg86

EBK skriver:

Is bind!!! Det har de på barselsgangen!

Hvad er det for noget hvis jeg må spørge? 

Anmeld Citér

24. september 2015

Papillon

hmg86 skriver:

Hvad er det for noget hvis jeg må spørge? 

Et hygiejnebind, der gøres vådt og fryses. Det kan være ret effektivt hvis man har smerter udenpå fx efter at være blevet syet 

Anmeld Citér

24. september 2015

hmg86

Papillon skriver:

Et hygiejnebind, der gøres vådt og fryses. Det kan være ret effektivt hvis man har smerter udenpå fx efter at være blevet syet 

Ah... smart.. men man har vel noget mellem bindet og huden så?

Anmeld Citér

24. september 2015

Sedigfor

hmg86 skriver:

Hvis du bliver syset kan jeg dårlig tro det må være rart med en cream

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.