6,5 mdr vil ikke tage flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.213 visninger
12 svar
8 synes godt om
21. september 2015

naj88

Min datter er 6,5 måneder og vil ikke tage flaske. Det er simpelthen så frustrerende, jeg føler, at vi har prøvet alt. Vi har prøvet tre forskellige flasker (avent classic og natural samt mam), vi har prøvet 2 slags erstatning og min brystmælk og så har vi prøvet at lade farmor og mormor give flasken. Lige lidt hjælper det. 

Er der andre, der har haft samme problem, som har en løsning?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2015

Ellie79

naj88 skriver:

Min datter er 6,5 måneder og vil ikke tage flaske. Det er simpelthen så frustrerende, jeg føler, at vi har prøvet alt. Vi har prøvet tre forskellige flasker (avent classic og natural samt mam), vi har prøvet 2 slags erstatning og min brystmælk og så har vi prøvet at lade farmor og mormor give flasken. Lige lidt hjælper det. 

Er der andre, der har haft samme problem, som har en løsning?

Her ville min datter ikke tage en flaske, jeg accepterede det bare og amningen fungerede også fint. Nu er min søn 5 mdr og vi ville lige prøve en dag, men han tager bestemt heller ikke en flaske, med erfaring fra vores datter gider vi ikke prøve mere. Der er vidst bare bogle babyer der er til den ægte vare og den kan man jo heller ikke fortænke dem i hehe.. Så der er vidst ikke andet for end at stå ammeperioden ud og du kan jo begynde at give hende lidt i kop, det gjorde vi med min datter fra hun var ca. 7 mdr og det ville hun gerne, selfølgelig ikke et måltid men hun tog nok til jeg ikke skulle være hjemme efter 3 timer.

Anmeld Citér

21. september 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Ingen af mine har brugt flaske kunne ikke se fidusen i at lære dem noget som de så skulle af med igen inden for et år. Her lærte de hurtigt at drikke af kop, og har ammet dem til de var 7 /8 mdr.

Anmeld Citér

21. september 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Min datter var flaske barn fra hun var 6 uger

Da hun blev 5 en halv mdr nægtede hun flasken og da hun blev 6mdr fik hun ikke flaske mere puttede mme i hendes grød i stedet for og så fik hun almindeligt mælk i en tut-kop 

Vis jeg puttede mme i tut koppen nægtede hun at drikke det 

Anmeld Citér

21. september 2015

Lotus86

Nu siger jeg noget meget forbudt, og der er sikkert flere der får den økologiske aftenkaffe galt i halsen, men vores datter nægtede også flasken, og jeg havde ingen lyst til at amme mere da hun var 6 måneder, så vi var så rebelske at komme en teske sukker i, så skal jeg lige love for, at mælken røg ned, og siden da var hun vild med flasken Må hellere lige skynde mig at sige, at det altså kun var de første par gange der kom lidt sukker i. 

Anmeld Citér

21. september 2015

AnnaB.

Min mindste søn ville heller ikke tage flaske - prøvede først da han var ca 6 mdr. Det ærgrede mig lidt fordi jeg var ret klar til lige at kunne "forlade" ham i længere tid end mellem to amninger

Vi blev ved med at forsøge med jævne mellemrum og da han ramte ca. 8 mdr. var det lissom om det bare vendte og nu ammer jeg kun lige inden putning, og giver flaske inden de andre lure. Han drikker ikke altid af flasken, men tager den, hvis han har behov. Så måske bare tålmodighed? 

Anmeld Citér

22. september 2015

MorDk

Jeg tænker... lyt til dit barn og lad vær med at tvinge flasken. Dit barn er over et ½ år gammel og snart skal flasken ikke bruges. Tilbyd m. lille kop istedet. Herhjemme er flasken aldrig blevet brugt.  (Kun for en meget kort periode - men ungerne har aldrig gidet)

Anmeld Citér

22. september 2015

naj88

MorDk skriver:

Jeg tænker... lyt til dit barn og lad vær med at tvinge flasken. Dit barn er over et ½ år gammel og snart skal flasken ikke bruges. Tilbyd m. lille kop istedet. Herhjemme er flasken aldrig blevet brugt.  (Kun for en meget kort periode - men ungerne har aldrig gidet)

Jeg tænker, at der er ret lang tid, til hun stopper med at skulle have mælk ved sengetid og det er lidt irriterende ikke at have mulighed for at tage ud og spise med mine veninder uden at skulle være hjemme kl 19, hvor der puttes. Men det er måske et luksusproblem. 

Anmeld Citér

22. september 2015

naj88

AnnaB. skriver:

Min mindste søn ville heller ikke tage flaske - prøvede først da han var ca 6 mdr. Det ærgrede mig lidt fordi jeg var ret klar til lige at kunne "forlade" ham i længere tid end mellem to amninger

Vi blev ved med at forsøge med jævne mellemrum og da han ramte ca. 8 mdr. var det lissom om det bare vendte og nu ammer jeg kun lige inden putning, og giver flaske inden de andre lure. Han drikker ikke altid af flasken, men tager den, hvis han har behov. Så måske bare tålmodighed? 

Jeg prøver at være tålmodig. Det er bare en stor frustration for mig og især min kæreste, som ikke kan være alene hjemme med vores pige om aftenen. 

Anmeld Citér

22. september 2015

MorDk

naj88 skriver:

Jeg tænker, at der er ret lang tid, til hun stopper med at skulle have mælk ved sengetid og det er lidt irriterende ikke at have mulighed for at tage ud og spise med mine veninder uden at skulle være hjemme kl 19, hvor der puttes. Men det er måske et luksusproblem. 

Måske men lyst til dit barn. Tænker bare hvis ikke dit barn ønsker flaske så tilbyd MME fra kop.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.