Huskøb/realkreditlån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.868 visninger
14 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. september 2015

God-mor

Hej

Håber nogle kan besvare mit spørgsmå. 

Vi har i sidste uge været i banken med salgs opstilling på vores drømmehus, og fik lagt buget osv. Bankdamen var meget positiv og mendte godt vi kunne låne til huset uden problemer. I går bød vi så på huset, og ringede til banken i dag som sagde at hun med det samme sendte det ind til kreditforeningen til endelig godkendelse?

Ved i hvor stor chancen så er for at blive afvist, når banken har sagt ja?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2015

Lucky05

God-mor skriver:

Hej

Håber nogle kan besvare mit spørgsmå. 

Vi har i sidste uge været i banken med salgs opstilling på vores drømmehus, og fik lagt buget osv. Bankdamen var meget positiv og mendte godt vi kunne låne til huset uden problemer. I går bød vi så på huset, og ringede til banken i dag som sagde at hun med det samme sendte det ind til kreditforeningen til endelig godkendelse?

Ved i hvor stor chancen så er for at blive afvist, når banken har sagt ja?

I princippet ja. Men det tror jeg nu høre til sjældenhederne.  De stoler på at banken ikke ville godkende jer, hvis det så skidt ud. 

Realkreditforeningen sender en mand ud og kigger på huset, og derfra vurderer de hvor meget de vil låne jer til. :-) i %. 

Held og lykke med huskøbet.

Anmeld Citér

21. september 2015

God-mor

Lucky05 skriver:

I princippet ja. Men det tror jeg nu høre til sjældenhederne.  De stoler på at banken ikke ville godkende jer, hvis det så skidt ud. 

Realkreditforeningen sender en mand ud og kigger på huset, og derfra vurderer de hvor meget de vil låne jer til. :-) i %. 

Held og lykke med huskøbet.

Tak for svar, er ret grøn på det her område. Så er der jo bare at krydse fingre nu. og tak 

Anmeld Citér

21. september 2015

Lucky05

God-mor skriver:

Tak for svar, er ret grøn på det her område. Så er der jo bare at krydse fingre nu. og tak 

Ellers spørger du bare :-) men ja, det er en jungle. Og når i kommer længere i processen, bliver det ikke nemmere. Alle de beslutninger :-) men banken plejer at være gode til at hjælpe :-) ellers en advokat. 

Anmeld Citér

21. september 2015

God-mor

Lucky05 skriver:

Ellers spørger du bare :-) men ja, det er en jungle. Og når i kommer længere i processen, bliver det ikke nemmere. Alle de beslutninger :-) men banken plejer at være gode til at hjælpe :-) ellers en advokat. 

Ja der er mange ting lige nu at tænke på, og en masse overvejelser. Det er en stor ting at stå overfor sit første huskøb Ved godt at ingen kan sige om realkreditten godkender os, men ville lige høre om det var  ofte at man blev afvist nu når banken har sagt ja, og at de ikke kan se noget problem i det... Tak for hjælpen

Anmeld Citér

21. september 2015

drabo

Profilbillede for drabo

Hvis i bruger det realkredit institut, som jeres bank samarbejder med tror jeg risikoen for nej er minimal. Så skal det være fordi de ikke mener husets pris er rigtig, altså at de ikke vil låne jer 80% købsprisen fordi de mener den er for høj, men det sker også utroligt sjældent.

held og lykke med købet, det er spændende første gang.

Anmeld Citér

21. september 2015

God-mor

drabo skriver:

Hvis i bruger det realkredit institut, som jeres bank samarbejder med tror jeg risikoen for nej er minimal. Så skal det være fordi de ikke mener husets pris er rigtig, altså at de ikke vil låne jer 80% købsprisen fordi de mener den er for høj, men det sker også utroligt sjældent.

held og lykke med købet, det er spændende første gang.

Det er det samme realkreditinstitut som banken samarbejder med ved jeg. Så der burde være gode odds håber jeg. 

Anmeld Citér

21. september 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi har netop lige købt hus og skal overtage i d 23. Oktober. Vi spurgte bare banken som fik opstillingen og så fik vi 'go for it' nogle dage senere. 

Umiddelbart tænker jeg at hvis banken siger god for det, så kan I sagtens, og måske kun i meget sjældne tilfælde få et nej. Mon ikke det nærmere er en slags formalitet der bare skal gøres. 

Så spændende det med at købe hus. Men lidt stressende

Anmeld Citér

21. september 2015

God-mor

SDD skriver:

Vi har netop lige købt hus og skal overtage i d 23. Oktober. Vi spurgte bare banken som fik opstillingen og så fik vi 'go for it' nogle dage senere. 

Umiddelbart tænker jeg at hvis banken siger god for det, så kan I sagtens, og måske kun i meget sjældne tilfælde få et nej. Mon ikke det nærmere er en slags formalitet der bare skal gøres. 

Så spændende det med at købe hus. Men lidt stressende

Hun sagde bare at det var en endelig godkendelse fra realkreditforeningen, så jo det er måske en formalitet tænker jeg. Sidste uge til mødet i banken, spurgte min mand om vi skulle forstå det sådan at vi bare kunne kigge huse i den prisklasse, og der sagde hun ja og at det kunne hun intet problem se i at vi gjorde. Så håber da det er gode tegn, men er godt nok spændt og nervøs! Det er nemlig vildt stressende også. Der er så mange beslutninger og overvejelser omkring det. Men stort er det godt nok Tillykke med huset til jer, 23. oktober det kan det lyn hurtigt blive jo 

Anmeld Citér

21. september 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
God-mor skriver:

Hun sagde bare at det var en endelig godkendelse fra realkreditforeningen, så jo det er måske en formalitet tænker jeg. Sidste uge til mødet i banken, spurgte min mand om vi skulle forstå det sådan at vi bare kunne kigge huse i den prisklasse, og der sagde hun ja og at det kunne hun intet problem se i at vi gjorde. Så håber da det er gode tegn, men er godt nok spændt og nervøs! Det er nemlig vildt stressende også. Der er så mange beslutninger og overvejelser omkring det. Men stort er det godt nok Tillykke med huset til jer, 23. oktober det kan det lyn hurtigt blive jo 

Tak vi glæder os også helt vildt! Vores datter skal endelig ud af soveværelset og ind på sit helt eget værelse.

har I fundet huset(!) eller kigger I bare? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.