Hjemmedage - hvor tit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.428 visninger
10 svar
2 synes godt om
20. september 2015

A-1995

Hvor tit holder i hjemmedage med jeres børn?

med hjemmedage mener jeg dage hvor i slet ikke kommer nogen steder.. Ikke engang ud og handle, bare er hjemme hele dagen. Vi er ofte lige ude og kigge i butikker eller ude og spise ved mormor eller lignende og får faktisk lidt dårlig samvittighed fordi vi sjældent holder 100% hjemmedage.. Burde jeg mon have det? ☺️ min søn er 16 mdr og virker til at trives fint med den måde det kører på, men alligevel kan jeg ikke lade være at tænke på om vi burde holde de dage der noget oftere... De dage han er i dagpleje kører vi altid direkte hjem og så sker der ikke mere, men i weekenderne finder vi altså også ofte på noget at lave.. 

Glæder mig til at høre hvad i andre gør.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2015

Julemusen

A-1995 skriver:

med hjemmedage mener jeg dage hvor i slet ikke kommer nogen steder.. Ikke engang ud og handle, bare er hjemme hele dagen. Vi er ofte lige ude og kigge i butikker eller ude og spise ved mormor eller lignende og får faktisk lidt dårlig samvittighed fordi vi sjældent holder 100% hjemmedage.. Burde jeg mon have det? ☺️ min søn er 16 mdr og virker til at trives fint med den måde det kører på, men alligevel kan jeg ikke lade være at tænke på om vi burde holde de dage der noget oftere... De dage han er i dagpleje kører vi altid direkte hjem og så sker der ikke mere, men i weekenderne finder vi altså også ofte på noget at lave.. 

Hmmm helt hjemmedage har vi nok kun når det er meget dårligt vejr. Synes da man får kuk af bare at sidde hjemme i weekenden. Vi cykler tit en tur, går hen og handler, en tur på legepladsen, en smut tur hjem til noget familie eller får familie besøg. Men dermed sagt synes jeg jo også det er hjemme dage påtrods af en lille tur hen at handle eller ude at gå/cykle/kælke mm. 

Når jeg fx sammenligner vores hverdage og weekender med andre vi kender der har jævnaldrende børn så kan jeg tydeligt se at vi er mere afslappet og hyggemennesker. De andre har et hav af aktiviteter efter børnehaven og i weekenden, som om børnene skal aktiveres konstant og at de kun er hjemne når ungerne skal sove. Vi bager de fleste weekender og det kan sagtens være det der sker den dag foruden lige at komme ud og få noget luft, som mine børn kommer hver dag! Man skal mærke på børnene hvad de har brug for. Sidste weekend skulle vi have været til fødselsdag ved noget familie. Men mine drenge var så trætte efter en uge hvor de også var blevet forkølet. Så jeg meldte simpelthen afbud og hyggede med dem på sofaen og lego. 

Anmeld Citér

20. september 2015

Bissen

A-1995 skriver:

Vi er sjældent bare hjemme en hel dag. Vi er ofte ude på tur, eller besøger venner og familie eller får besøg. Jeg oplever, at min datter trives bedst med at der sker noget. Hun bliver ofte sur/irritabel, når vi bare tuller hjemme men blomster helt op, hvis vi tager i skoven, tager på besøg osv. Jeg har også tit haft dårlig samvittighed, men tror virkelig på, at min datter nyder det. Børn er jo forskellige, min datter elsker at komme ud og hen, være sammen med andre - ligesom sin far. Der er mere mor her som ikke altid kan følge med  

Anmeld Citér

20. september 2015

modesty

A-1995 skriver:

Altså indenfor hele dagen? Jeg kan ikke se hvorfor det skal være fedt for et lille barn. Hvis du mener at man hænger ud i haven/gården er det selvfølgelig noget andet.

Vi har meget sjældent dage hvor vi ikke kommer udenfor vores gård. Vores søn kan godt lide at komme lidt omkring. 

Anmeld Citér

20. september 2015

A-1995

modesty skriver:

Altså indenfor hele dagen? Jeg kan ikke se hvorfor det skal være fedt for et lille barn. Hvis du mener at man hænger ud i haven/gården er det selvfølgelig noget andet.

Vi har meget sjældent dage hvor vi ikke kommer udenfor vores gård. Vores søn kan godt lide at komme lidt omkring. 

Nej mener absolut ikke indenfor hele dagen ☺️ herhjemme er vi meget udenfor og lege dagligt, vi har også en stor have osv.. Tænker at man ikke tager nogen steder hen som sådan ☺️

Anmeld Citér

20. september 2015

modesty

A-1995 skriver:

Nej mener absolut ikke indenfor hele dagen ☺️ herhjemme er vi meget udenfor og lege dagligt, vi har også en stor have osv.. Tænker at man ikke tager nogen steder hen som sådan ☺️

At vi holder os i gården eller gaden (vi har gode udefaciliteter i nærområdet), det sker vel en dag hver anden weekend, vil jeg gætte på. 

Anmeld Citér

20. september 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi har aldrig komplette hjemmedage! Vi har en datter på snart 15 mdr. 

Når hun har været i dagpleje kører vi også direkte hjem og hygger.

Men lørdag og søndag samt andre dage hun er hjemme går vi dagligt på legepladsen! Forskellige legepladser rundt omkring i byen(en meget stor by). Hvis ikke vi kommer ud af døren omkring halvanden times tid efter hun er vågnet går hun helt bananas og hyler og skriger. Så vi har aldrig hjemme dage 

når hun har sovet til middag kan vi godt finde på at tage ud og se butikker eller på anden legeplads. Hun kan godt lide at komme ud og væk hjemmefra.

Jeg synes ikke du skal føle sådan som du gør når dit barn trives. 

Af hvad vi efterhånden har lært og erfaret i vores korte tid som forældre, så er det at barnet nok skal give besked, hvis ikke det foregår som ventet

Anmeld Citér

20. september 2015

lineog4

Vi har aldrig rigtige hjemmedage eller så godt som aldrig da vi ikke har hverken have eller gård og de skal lige ud og luftes. Men prøver at køre udfra princippet om at i weekender er der kun planer den ene dag max - kan også sagtens have weekender uden planer især nu hvor ungerne er så store så de har en masse planer selv. 

Men som udgangspunkt en dag om ugen uden planlagte aktiviteter for alle - kan ikke holdes når det inkluderer deres egne planer...

Både os voksne og børn har brug for dage uden program 

Anmeld Citér

20. september 2015

san

Har en lille prut på 14 mdr, og jeg skal ud både lørdag og søndag. Må indrømme at jeg syntes det er lidt nemmer at aktivere min søn når vi er ude på en lille tur (skov, legeplads osv) ... En hel dag hjemme er ikke lige mig ( os) ... Vi er en meget aktiv familie, også inden vi fik børn... Men vi elsker også at hygge hjemme, når vi altså bare lige har været ude og blive luftet lidt 

Anmeld Citér

20. september 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Som regel har vi minimum 1 dag hvor vi ikke laver noget vildere end at gå ned på legepladsen foran opgangen. Min datter sover skidt i vuggestuen, så hun henter rigtig meget søvn i weekenden, og sover rigtig dårligt hvis vi er på tur.

Jeg holder hende også hjemme de fredage hvor hun skal være hos sin far i weekenden, hvor vi ikke laver andet end at hygge og tage den med ro, fordi det tager lidt hårdt på hende at være afsted. Der sker en masse med mange mennesker og dyr i huset, så hun har brug for lidt ro hjemme fra. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.