Bjørnemor skriver:
Godaften derude 
Min snart ikke så lille dreng skal starte i vuggestue eller dagpleje om 1½ måned. Han vil til den tid være 10 måneder gammel. Vi har endnu ikke fået tilbudt plads, men det er en anden sag..
Jeg er nysgerrig på, hvad slags tøj han får behov for i en institution - altså mest i forhold til om, han vil få behov for en flyverdragt f.eks. Hvad er jeres råd og erfaringer?
Jeg kan godt lide at være forberedt, og elsker at shoppe, så det kunne være rart gøre klar til det allerede nu.. 
En god Flyverdragt med højt vandsøjletryk du han kommer til at sidde, kravle mm på jorden. Hvis han ikke kan gå 10 skridt selv kan man købe overtræksfutter der er af samme materiale som Flyverdragter :-) hvis han inden vinteren er ovre kan gå 10 skridt skal du ud og have vinterstøvler til ham. Gerne inde fra en skobutik så de kan hjælpe med at finde præcis den der sidder perfekt på hans lille fod.
Derudover elefanthuer og vanter til leg udendørs og hue og tynde luffer til at sove i barnevognen med. Hjemmesko til barnevognen og til inde er også godt. Vinterjakke og evt termobukser.
Jeg har selv en søn fra januar, som starter i dagpleje i oktober. Jeg har købt Flyverdragter i de næste to størrelser, da han står næsten og skal op i den næste str nu. En vinterjakke og termobukser til de lune dage. Vanter, huer, tykke strømper, overtræksfutter, uldfutter til barnevognen, læderfutter til indendørs, strømpebukser til inden under bukserne når han nu skal sidde så meget på kold jord.
Ift Flyverdragt skal man prøve dem på og tage fat i skridtet af dragten. Hvis man kan samle en gid håndfuld af Flyverdragten så passer den i størrelsen så barnet kan sidde, kravle mm uden at den strammer :-)
Jeg regner med at skulle ud og købe vinterstøvler om et par måneder da min søn står og går meget op ad ting. Men venter til sidste øjeblik når han kan gå de famøse 10 skridt :-)
Anmeld
Citér