Barn under læretid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.100 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg er anonym da jeg ikke vil genkendes af familie og venner :-) 

Sagen er den, at jeg går på Handelsskole og jeg er færdig til sommer, hvor jeg derefter skal ud i lære i 2 år. Min kæreste og jeg ønsker os barn nr 2 inden for 3-4 år, vi har i forvejen en søn på 2 år. Planen var lidt, at blive gravid mens jeg er i lære, men at jeg når at blive færdig med læretiden inden fødsel. Er det helt hen i vejret eller kan det faktisk godt lade sig gøre selvom jeg måske ikke har nogen aftale om ansættelse efter barsel? 

Håber i kan hjælpe :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2015

Skouboe

Lige præcis når du skal i lære, ville jeg nok ikke prøve decideret at blive gravid. Afhængigt af hvilken uddannelse det er, og hvordan graviditeten rammer, risikerer du at skulle tage store dele af praktikken om igen.

Anmeld Citér

20. september 2015

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Lige præcis når du skal i lære, ville jeg nok ikke prøve decideret at blive gravid. Afhængigt af hvilken uddannelse det er, og hvordan graviditeten rammer, risikerer du at skulle tage store dele af praktikken om igen.

Det er i en butik, jeg skal være i lære. Men hvis jeg bliver gravid få måneder før jeg er færdig i lære, så kan jeg jo stadig fuldføre uddannelsen? 

Anmeld Citér

20. september 2015

lineog4

Anonym skriver:

Det er i en butik, jeg skal være i lære. Men hvis jeg bliver gravid få måneder før jeg er færdig i lære, så kan jeg jo stadig fuldføre uddannelsen? 

Med mindre man er møg uheldig og ender med at blive rigtig dårlig i graviditeten. Jeg selv blev planlagt gravid da jeg skrev speciale, og var så dejlig naiv så jeg ikke troede det kunne spille en rolle - og jeg var heldig det gjorde det heller ikke. Men tænk om jeg havde endt med opkast i lange baner de første 12 uger, voldsom bækkenløsning tidligt i graviditet, eller.....

Anmeld Citér

20. september 2015

Skouboe

Anonym skriver:

Muligvis. Jeg kastede op de første 30 uger med min ene datter, og havde bækkenløsning i alle 3 led fra uge 9-10 stykker.

Det kan sagtens tænkes at du kan få det til at hænge sammen, men du kan også risikere at det ikke gør. Jeg kender ikke reglerne for din læretid, men hvis jeg var blevet langtidssyg halvvejs i min sidste praktik periode, så var jeg blevet nødt til både at gentage praktikken, men også den foregående skoleperiode, i alt et år ekstra.

Anmeld Citér

20. september 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar :-) Kan godt se at der er en risiko for at graviditeten gør mig dårlig og derfor må sygemeldes og tage praktik om.. Må se til den tid om vi skal starte projekt baby eller om det bliver efter læretiden. Det er bare så ufattelig svært, når man er skruk! :-) 

Anmeld Citér

20. september 2015

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Tak for jeres svar :-) Kan godt se at der er en risiko for at graviditeten gør mig dårlig og derfor må sygemeldes og tage praktik om.. Må se til den tid om vi skal starte projekt baby eller om det bliver efter læretiden. Det er bare så ufattelig svært, når man er skruk! :-) 

Jeg er handelselev, og vender tilbage efter barsel til nov.  

jeg har 10 mdr tilbage af min læretid. Det er fuldstændig som hvus du har et alm. job. Du er berettiget til fuld løn under barsel, de første 22 uger. Derefter barselsdagpenge. Du får bare forlænget din elevtid med den tid du er væk, både i tilfælde af sygdom og barsel. Du skal ikke tage noget om. 

Hvis du først føder efter uddannelsens afslutning, så er det jo bare at melde dig ind i a-kassen mens du er i lære. Så får du dagpenge.  

Anmeld Citér

21. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg er handelselev, og vender tilbage efter barsel til nov.  

jeg har 10 mdr tilbage af min læretid. Det er fuldstændig som hvus du har et alm. job. Du er berettiget til fuld løn under barsel, de første 22 uger. Derefter barselsdagpenge. Du får bare forlænget din elevtid med den tid du er væk, både i tilfælde af sygdom og barsel. Du skal ikke tage noget om. 

Hvis du først føder efter uddannelsens afslutning, så er det jo bare at melde dig ind i a-kassen mens du er i lære. Så får du dagpenge.  

Det lyder jo helt perfekt :-) Hvordan tog din arbejdsplads at du blev gravid og skulle på barsel, hvis jeg må spørge? :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.