Ildelugtende navle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29.091 visninger
15 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg er anonym, da jeg egentlig synes det er utroligt pinligt.. 

Men min navle LUGTER! Som i virkelig stinker..

Der er af og til en form for pus i den, der opfører sig lidt ligesom søvn fra øjnene.. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre!! 

Jeg renser den med en vat pind for at fjerne pudset og skyller den godt med vand hver gang jeg er i bad...

Nogen der har oplevet noget lignende? 

Jeg har googlet og googlet, men det eneste der kommer frem er når navlen lugter på nyfødte inden stumpen falder af.. Og det er jo ligesom ikke derfor min navle lugter....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2015

Steffecph

Det oplevede jeg også for et par måneder siden :-( jeg brugte noget rensende salve, fra apoteket, i navlen en uges tid - og har ikke set eller lugtet det siden :-)

Anmeld Citér

19. september 2015

Anonym trådstarter

Steffecph skriver:

Det oplevede jeg også for et par måneder siden :-( jeg brugte noget rensende salve, fra apoteket, i navlen en uges tid - og har ikke set eller lugtet det siden :-)

Åh så lyder det da som om der er håb forude! 

Kan du huske hvad den hed, den salve?

Anmeld Citér

19. september 2015

Junipige15

Det kan være svamp, det kan man få som voksen hvis man f.eks har en dyb navle.. 

Du skal smøre noget svampedræbende creme i i 14 dages tid, og sørge for at der er rent og tørt efter bad og lign. Fremover.. 

Anmeld Citér

19. september 2015

Anonym

Jeg har præcist samme problem.

Jeg har efter flere år, erfaret at det " kun " er et problem ved ægløsning g og menstruation.

Jeg har derefter konkluderet at det må være noget hormonet,  uden at have noget fagligt belæg for denne konkludering.

Prøv at lægge mærke til hvornår det kommer hos dig.

Jeg har desværre ingen hjælp at komme med, har prøvet at rense med klorhexidin, uden det hjalp.

Nu sørger jeg blot for at rense den ren morgen og aften i de perioder hvor jeg lugter ( som i sinker af gnulort ).

Anmeld Citér

19. september 2015

Chellie

Jeg har aldrig oplevet det tidligere i livet, men efter jeg fik en kikkert-operation i 2010, og derfor har et lille ar ved navlen, er jeg begyndt at få det jævnligt. Jeg plejer at rense det forsigtigt med en vatpind dyppet i chlor-hexidin en eller to gange dagligt når det sker, og så lufte navlen godt efter inden jeg tager tøj på igen. Det er som regel væk igen samme aften eller næste dag, hvis jeg fanger det tidligt.

Anmeld Citér

20. september 2015

Anonym trådstarter

Junipige15 skriver:

Det kan være svamp, det kan man få som voksen hvis man f.eks har en dyb navle.. 

Du skal smøre noget svampedræbende creme i i 14 dages tid, og sørge for at der er rent og tørt efter bad og lign. Fremover.. 

Tak for svar. Nu har jeg smurt den med kokosolie, som er svampedræbende. Så håber jeg det hjælper! Om ikke andet så dufter jeg af kokos nu

Anmeld Citér

20. september 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har præcist samme problem.

Jeg har efter flere år, erfaret at det " kun " er et problem ved ægløsning g og menstruation.

Jeg har derefter konkluderet at det må være noget hormonet,  uden at have noget fagligt belæg for denne konkludering.

Prøv at lægge mærke til hvornår det kommer hos dig.

Jeg har desværre ingen hjælp at komme med, har prøvet at rense med klorhexidin, uden det hjalp.

Nu sørger jeg blot for at rense den ren morgen og aften i de perioder hvor jeg lugter ( som i sinker af gnulort ).

Nu er jeg på prævention hvor jeg slet ikke får menstruation, så tror ikke det har noget med det gøre.. 

Men har nu prøvet at smøre den med kokosolie, i tilfælde af at det er svamp

Anmeld Citér

20. september 2015

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Jeg har aldrig oplevet det tidligere i livet, men efter jeg fik en kikkert-operation i 2010, og derfor har et lille ar ved navlen, er jeg begyndt at få det jævnligt. Jeg plejer at rense det forsigtigt med en vatpind dyppet i chlor-hexidin en eller to gange dagligt når det sker, og så lufte navlen godt efter inden jeg tager tøj på igen. Det er som regel væk igen samme aften eller næste dag, hvis jeg fanger det tidligt.

Jeg har egentlig døjet med det siden jeg var teenager, men efter jeg har født har jeg rigtig meget løs hud omkring navlen, og det er bare blevet storslemt! 

Anmeld Citér

20. september 2015

B&J

Det kan være så enkelt som svamp 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.