Kattelort og nabo

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.378 visninger
9 svar
26 synes godt om
18. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg bliver lige nødt til at spørge herinde...

Vi bor i et villakvarter og har katte. Der er også andre katte i nabolaget.

En af vores gode nabopar har et par gange nu beklager sig over katte der sider i deres græsplæne. De beklager sig på en pæn og høflig måde, så der er ikk noget der. Vi er selvfølgelig kede af det. Og vi ved at et par af vores katte i hvert fald laver noget i græsplænen 

Vi snakker om at lave en sandkasse nærmest til dem, men hvis det ikk virker... Hvad gør vi så? Det skal siges at naboen har prøvet med gå-væk kat produktet og kaffegrums...

Nogle gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2015

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

En af vores gode nabopar har et par gange nu beklager sig over katte der sider i deres græsplæne. De beklager sig på en pæn og høflig måde, så der er ikk noget der. Vi er selvfølgelig kede af det. Og vi ved at et par af vores katte i hvert fald laver noget i græsplænen 

Vi snakker om at lave en sandkasse nærmest til dem, men hvis det ikk virker... Hvad gør vi så? Det skal siges at naboen har prøvet med gå-væk kat produktet og kaffegrums...

Nogle gode råd?

Få en kattevoliere i din egen have, så har du styr på dine katte.

Anmeld Citér

18. september 2015

loop

Anonym skriver:

Nogle gode råd?

Jeg er enig med "merethe", lav en kattevoliere til kattene.

Du har valgt at have kat. Det har din nabo ikke.

Anmeld Citér

18. september 2015

Krydserfingre

Altså hvis du ikke har lyst til at have dine katte i et kattevoliere-bur, hvilket jeg godt kan forstå, så er der vist ikke andet at gøre men smart at prøve med en sandkasse til dem, men ja, det er vist de to eneste muligheder du har. 

Anmeld Citér

18. september 2015

ErDetSnartNU

Du har pligt til at holde dine katte på din egen grund og den eneste vej frem er sikkert et kattevoliere når nu dine katte har set sig lune på din nabos plæne. Jeg ved det kan være svært - vi har selv kat og hun er ikke "hegnet ind" men der er så heller ingen der klager over hende. Hvis der var ville vi også få en indhegning til hende. 

Anmeld Citér

18. september 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

En af min mors bekendte har lige fået sat et "katte hegn op omkring hele sin have, så de ik render og laver ballade hos naboerene.

Godt nok koster det en formue, men så ka de ik komme ud af haven.

Tror ik en sandkasse vil virke. Vh stine

Anmeld Citér

18. september 2015

Nettemor

Som en anden skriver så gælder loven om at holde sine dyr på egen grund faktisk også for katte! 

Og det er faktisk rigtig træls hvis man af en eller anden grund har valgt ikke at have kat, at man så alligevel har kattelem og pis over det hele.  Lidt det samme som hvis naboens hund graver i dine bede 

Så hvis du vil holde dine katte hjemme så er en indhegning nok vejen frem

Anmeld Citér

18. september 2015

Christine

Anonym skriver:

Nogle gode råd?

Mit eneste råd er også at sørge for at der er kattebakke nok hos jer selv, også i haven. Så hvis det ikke virker så ved jeg godt nok ikke...

Men jeg ville egentlig også bare sige at jeg synes det er virkelig sødt og dejligt at vide at der er naboer som jer! er selv meget, meget træt af at have en have der fungerer som kattebakke for naboens kat og jeg kunne virkelig godt tænke mig at at naboen selv ville sørge for faciliteter til katten ude i egen have, så den ikke går i vores.

Selvfølgelig er det ikke sikkert det virker, men håber i finder på noget der virker uden at jeres katte skal lukkes inde.

Anmeld Citér

18. september 2015

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Mit eneste råd er også at sørge for at der er kattebakke nok hos jer selv, også i haven. Så hvis det ikke virker så ved jeg godt nok ikke...

Men jeg ville egentlig også bare sige at jeg synes det er virkelig sødt og dejligt at vide at der er naboer som jer! er selv meget, meget træt af at have en have der fungerer som kattebakke for naboens kat og jeg kunne virkelig godt tænke mig at at naboen selv ville sørge for faciliteter til katten ude i egen have, så den ikke går i vores.

Selvfølgelig er det ikke sikkert det virker, men håber i finder på noget der virker uden at jeres katte skal lukkes inde.

Mange tak for din søde besked... 

Jeg kan godt forstå, hvis man ikk selv har valgt at have kat, at det så er frustrerende at have nabokatte der besørger hos en. Og det er da også irriterende at de gør det i deres græsplæne. De gør det også i vores græsplæne, og det er da irriterende, men ja, vi har så valgt at have katte. Men ja, så er det mindste vi kan gøre, er at forsøge at tage bare nogle forbehold.

Jeg er ikk så glad for tanken om kattevoliere, da katte for mig er et frit dyr. Og ja, jeg ved godt at der er en lovgivning der faktisk siger, at man skal kunne holde katte inde på sin egen grund. Og jeg kan godt forstå, at man komme dertil hvor der er ikk er andre forslag end voliere.

Men nu prøver vi først og fremmest med en sandkasse. Vi kører ud efter sand imorgen tidlig. Så må vi bare krydse fingre for at det virker... 

Anmeld Citér

18. september 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres beskeder.

Vi prøver først og fremmest med en sandkasse imorgen og så må vi se hvordan det går... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.