Forslag til mad til 9 måneder gammel baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

616 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. september 2015

ung-mor-2014

Hej

kunne lige bruge nogle foreslog til noget forskelligt mad til min datter, da af personlige grunde ikke kan få tænkt ud af boksen med mad til hende. Hun får bondebrød om morgnen(nogle gange laver jeg selv), agurk får hun til at gnave i igennem dagen, ellers får hun lidt æble, gulerod, nogle gange også rester til middag, også det samme som os til aften. Men det bliver jo alt for ens, så kan i komme med nogle forslag??

tusind tak på forhånd :p

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
ung-mor-2014 skriver:

Hej

kunne lige bruge nogle foreslog til noget forskelligt mad til min datter, da af personlige grunde ikke kan få tænkt ud af boksen med mad til hende. Hun får bondebrød om morgnen(nogle gange laver jeg selv), agurk får hun til at gnave i igennem dagen, ellers får hun lidt æble, gulerod, nogle gange også rester til middag, også det samme som os til aften. Men det bliver jo alt for ens, så kan i komme med nogle forslag??

tusind tak på forhånd :p

Min datter har siden hun var 6 mdr fået havregrød til morgenmad. I øjeblikket får hun dog havre/boghvedegrød. For at variere har hun fået forskellig frugt- eller grønsagsmos i, det elsker hun.

Inden hun startede i vuggestue har hun fået rugbrød med forskelligt pålæg på, så det ikke blev for ensformigt. Pålæg har bl.a. været: Smørbar makrel, torskerogn, tun, leverpostej, laksepaté, smøreost med forskellig smag. En gang i mellem en lille smule peanutbutter. (I vuggestuen får de varm mad næsten hver dag)

Til aften det samme som mig. (Der er dog perioder hvor hun ikke kan holde sig vågen til aftensmaden er klar, så der får hun rugbrød el havregrød) 

Anmeld Citér

18. september 2015

Julemusen

Min dreng er 8 måneder og får:

Morgenmad: øllebrød, havregrød eller mannagrød 

Formiddag: yoghurt med lidt frugt

Frokost: bondebrød med leverpostej, ost, makrel, tun, torskerogn, avocado mm. Altid en ostehaps, rød peber eller agurk til.

Eftermiddag: grovbrød med ost på frugt

Aftensmad: det vi spiser.  Han har lige fået tarteletter, lasagne, flødekartofler,  boller i karry. Og altid noget håndgrønt. 

Anmeld Citér

18. september 2015

Mor til 3 piger

Alle mine piger har været rigtig glade for grød.... Mange gange har de fået øllebrød, havregrød til morgen....osv.

Frokosten har været brød med smørost eller fiskepålæg, æg, rejer - ellers rester fra aftnen før!!

Faktisk har de fået det samme som os, bare i en most udgave. Boller i karry har altid været et hit. Frikadeller med kartoffelmos osv.

Tror bare det handler om at være kreativ - og blive ved med at prøve, også hvis det ikke lige virker første gang...

Held og lykke....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.