Hvordan er lønnen når man starter et andet sted??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.264 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg er Sosu assistent og vil søge et arbejde på 35 ugentligt frem for de 28 timer i ugen jeg nu har. Men hvordan er det nu lige med timelønnen?? Går med ned i det når man starter et andet sted og stiger det efter hvor lang tid man har været ansat?? På mit nuværende arbejde har jeg været ansat siden 2009. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2015

alenemor42

Hvis du har været ansat som assistent siden 2009 tager du din anciennitet med dig

Anmeld Citér

18. september 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Hvis du har været ansat som assistent siden 2009 tager du din anciennitet med dig

Nu er jeg ikke så meget inde i de fine ord men betyder det, at jeg vil beholde min timeløn som den er nu?? Også selvom jeg har været væk på barsel i er år med min datter og lige nu med min søn på 7,5 mdr??

Anmeld Citér

18. september 2015

alenemor42

Hvis du har været ansat som  uddannet assistent siden 2009 så ja

Barsel har ingen indflydelse på din løn 

Anmeld Citér

18. september 2015

L-Mortil3

Man kan som hovedregel ikke tage sit løntrin med sig, selvom man kan/burde. Alt er til forhandling idag. Hvis du flytter job inden for kommunen og er ansat herunder, jeg skiftede D.eks fra hjemmepleje i kommunen til bosted i kommunen. Jeg måtte i lønforhandling for at beholde mit løntrin, anciennitet (den tid du har været ansat) beholder man, men det betyder ikke nødvendigvis at man beholder sin nuværende løn (jeg siger ikke, at du IKKE kan beholde den, men det er en forhandling man tager til jobsamtalen) . 

Jeg er TR fra FOA og er derfor med til disse forhandlinger og ved det er ikke altid det lykkedes. 

Dette er naturligvis hvis du f.eks er på trin 26 nu, men det nye sted f.eks mener at du bør ligge på trin 23

Anmeld Citér

18. september 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Hvis du har været ansat som  uddannet assistent siden 2009 så ja

Barsel har ingen indflydelse på din løn 

Ok tak  Så håber jeg da bare så meget at jeg får det arbejde!!  

Anmeld Citér

18. september 2015

Anonym trådstarter

L-Mortil2 skriver:

Man kan som hovedregel ikke tage sit løntrin med sig, selvom man kan/burde. Alt er til forhandling idag. Hvis du flytter job inden for kommunen og er ansat herunder, jeg skiftede D.eks fra hjemmepleje i kommunen til bosted i kommunen. Jeg måtte i lønforhandling for at beholde mit løntrin, anciennitet (den tid du har været ansat) beholder man, men det betyder ikke nødvendigvis at man beholder sin nuværende løn (jeg siger ikke, at du IKKE kan beholde den, men det er en forhandling man tager til jobsamtalen) . 

Jeg er TR fra FOA og er derfor med til disse forhandlinger og ved det er ikke altid det lykkedes. 

Ej øv nu blev jeg jo lige så glad  Det er da egentlig svineri at man skal forhandle om det og at det ikke går automatisk!! 

Anmeld Citér

18. september 2015

L-Mortil3

Anonym skriver:

Ej øv nu blev jeg jo lige så glad  Det er da egentlig svineri at man skal forhandle om det og at det ikke går automatisk!! 

Det er selvfølgelig generelt.

Der problemet opstår er ofte for os der har forhandlet os op på f.eks trin 26 men det nye job kun vil tilbyde trin 23, funktionsløn mm kan man heller ikke få med...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.