Slank dig let

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.254 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. september 2009

Stumpen

er titlen på en bog som jeg har lånt på biblioteket.. Den får dig virkelig til at tænke over HVORFOR du vil tabe dig... Jeg har som bogen anbefaler en notesbog til at ligge ved siden af og laver så de opgaver der er i bogen..

Nogle af opgaverne er

-finde en målsætning
-finde en støttesætning, som man skal hive frem hver gang man er ved at falde i..
-skrive de dårlige undskyldninger ned og et modargument mod dem..
og mange mange flere..

Lyder måske latterligt, men det får dig virkelig til at tænke over hvorfor det er du vil tabe dig pog gør dig mentalt klar til processen...

Måske andre kunne få glæde af den, jeg er faktisk lidt høj over den, for synes den rykker en del...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2009

Smukkert

er titlen på en bog som jeg har lånt på biblioteket.. Den får dig virkelig til at tænke over HVORFOR du vil tabe dig... Jeg har som bogen anbefaler en notesbog til at ligge ved siden af og laver så de opgaver der er i bogen..

Nogle af opgaverne er

-finde en målsætning
-finde en støttesætning, som man skal hive frem hver gang man er ved at falde i..
og mange mange flere..

Lyder måske latterligt, men det får dig virkelig til at tænke over hvorfor det er du vil tabe dig pog gør dig mentalt klar til processen...

Måske andre kunne få glæde af den, jeg er faktisk lidt høj over den, for synes den rykker en del...

Tak for tippet
Jeg tror også det hele ligger i hovedet... Så det gælder bare om at finde sin indre viljestyrke - og grunde til HVORFOR man ikke vil være "fed".

Hvad gør en mest glad? At spise kage dagen lang eller at kunne passe sit tøj og føle sig lækker?
Når jeg får lyst til at falde i, så minder jeg mig selv om de mål jeg har.
Fx. at jeg ikke vil være fed til min søns barnedåb, når den tid engang kommer.
Samt være i stand til at videregive min søn nogle sunde spisevaner.

Det er svært, men sværest i starten, for med tiden bliver de sunde madvaner til nye vaner. Mit problem er nok at jeg grovæder. Jeg spiser til jeg er proppet. Så jeg skal vænne mig til en ny tanke, nemlig at købe en plade chokolade og spise lidt ad gangen, istedet for det hele i én mundfuld. Mange små nydelser, frem for én stor. Det er jo en livstilsændring. Slankekure tror jeg ikke på.
Fx. idag, der lavede jeg wok med light kokosmælk, som har et højt fedtindhold, så istedet for at spise 2 portioner (frokost og aftensmad), så gemmer jeg en portion til imorgen istedet, så min fedtenergi% ikke overstiger de anbefalede 25%. Jeg bruger madlog.dk til at tælle kalorier, så jeg lærer at spise rigtigt.

Anmeld

17. september 2009

Becks

Stumpen skriver:

Nogle af opgaverne er

-finde en målsætning
og mange mange flere..

Tak for tippet

Anmeld

17. september 2009

Becks

Stumpen skriver:

Nogle af opgaverne er

-finde en målsætning
og mange mange flere..

Saa har jeg koebt bogen inde paa saxo.com, koebte et tilbud paa 2 boeger til 370,-

Glaeder mig til og laese dem...

Anmeld

17. september 2009

Stumpen

Beck skriver:

Saa har jeg koebt bogen inde paa saxo.com, koebte et tilbud paa 2 boeger til 370,-

Glaeder mig til og laese dem...

Der er ikke langt fra tanke til handling må jeg sige

Men så i en anden tråd at du er godt på vej i dit vægttab og det er bare super flot!! Lyder umiddelbart til at bogen også vil hjælpe dig...

Som jeg sagde til min moar i dag, så har jeg før læst bøger om vægttab som f.eks skrump dig glad og den er god, men denne her forlanger at jeg selv tænker... at jeg selv tager stilling til diverse spørgsmål osv... med denne bog er jeg MED og læser ikke bare... Lyder rodet og ved ikke helt om du kan følge mig

Anmeld

17. september 2009

Becks

Stumpen skriver:

Der er ikke langt fra tanke til handling må jeg sige

Men så i en anden tråd at du er godt på vej i dit vægttab og det er bare super flot!! Lyder umiddelbart til at bogen også vil hjælpe dig...

Som jeg sagde til min moar i dag, så har jeg før læst bøger om vægttab som f.eks skrump dig glad og den er god, men denne her forlanger at jeg selv tænker... at jeg selv tager stilling til diverse spørgsmål osv... med denne bog er jeg MED og læser ikke bare... Lyder rodet og ved ikke helt om du kan følge mig

Hehe nej

Tusinde tak

Nej der er ikke langt fra tanke til handling her haha, men nu er jeg ogsaa bare blevet super optimistisk de sidste par dage...

Nej lyder ikke rodet, kan godt foelge dig og det var ogsaa det jeg kunne laese om i bogen, som tiltalte mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.