Jeg fik et klip som ikke blev syet sammen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

840 visninger
4 svar
3 synes godt om
17. september 2015

Anonym trådstarter

Hej alle

jeg fødte for 1 år siden ca. Jeg fik et klip under fødslen på hvad, 1,5 ca eller sådan noget. Kan huske de sagde at en studerende skulle sy mig, men det blev apsolut ikke syet sammen, det kan jeg jo tydeligt se. Var efterfølgende flere gange til lægen og på sygehuset med det for men hver gang sagde de bare at det var syet sammen osv. Men kan jo tydeligt se "åbningen" af klippet. 

Jeg har svært ved at acceptere det, da det påvirker mig. Ved ikke hvorfor? 

Føler mig grim, at jeg ikke kan lide at røre mig dernede, min kæreste må slet ikke kigge mig i skridtet, føler måske det går fra hinanden dernede når jeg mærker. Føler mig "åben" når jeg taget et spejl og kigger.

jeg kan jo sikkert intet gøre ved det nu? Men mit spørgsmål er hvad jeg kan gøre for at få det på en anden måde end sådan som jeg har det. Føler jeg er den eneste i verden som er blevet "grim og mislykkes efter fødsel" for neden. 

Er der andre end mig der har oplevet det som jeg har? Hvad er dine tanker?

hjælp mig gerne på vej til en bedre tankegang

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Du skal gå til din egen læge og få en henvisning, så det kan laves om! 

Du skal selvfølgelig syes korrekt, det er der ingen tvivl om. 

Så afsted til lægen.

Anmeld Citér

17. september 2015

modesty

Anonym skriver:

Hej alle

jeg fødte for 1 år siden ca. Jeg fik et klip under fødslen på hvad, 1,5 ca eller sådan noget. Kan huske de sagde at en studerende skulle sy mig, men det blev apsolut ikke syet sammen, det kan jeg jo tydeligt se. Var efterfølgende flere gange til lægen og på sygehuset med det for men hver gang sagde de bare at det var syet sammen osv. Men kan jo tydeligt se "åbningen" af klippet. 

Føler mig grim, at jeg ikke kan lide at røre mig dernede, min kæreste må slet ikke kigge mig i skridtet, føler måske det går fra hinanden dernede når jeg mærker. Føler mig "åben" når jeg taget et spejl og kigger.

jeg kan jo sikkert intet gøre ved det nu? Men mit spørgsmål er hvad jeg kan gøre for at få det på en anden måde end sådan som jeg har det. Føler jeg er den eneste i verden som er blevet "grim og mislykkes efter fødsel" for neden. 

Jeg synes det lyder meget, meget mærkeligt at din egen læge og læger på sygehuset har sagt at det er syet sammen, hvis det ikke er tilfældet.

Alle kvinder ser jo anderledes ud dernede efter en fødsel, og åbningen er stort set altid større end den var før fødslen.

Er du blevet set på af en gynækolog?

Anmeld Citér

18. september 2015

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hej alle

Jeg har oplevet at jeg sprak under fødslen af min yngste. De syede det men det sprang op. Jeg har efterfølgende været ved læge og vidersendt til kosmetisk kirurg for at se om de kunne gøre noget ved det og det ville de som udgangspunkt ikke gøre noget ved. Så jeg har accepteret det og det rører mig ikke. 

Jeg ser det som et mærke lige som mit ar fra mit kejsersnit efter min ældste. Så har jeg mærker på min krop som minder mig om de dage mine børn kom til verden. Det synes jeg er smukt. 

Men mit er også lidt. Det er den ene skamlæbe der så har et godt hak på ca 1 cm. Så den er lige delt over midt på. Så jeg har en hel og to halve. 

Hvis dit er stort og det generer dig både fysisk og psykisk så skal du gå til lægen med det og blive henvist

Anmeld Citér

18. september 2015

Abracadabra

Du må blive set på igen - af en gynækolog. 

Umiddelbart tænker jeg, at et fødselsklip meget sjældent kun er halvanden cm langt, mon ikke du er blevet klippet mere, syet sammen, og enden af såret ikke er helet? Det kunne forklare, hvorfor andre ser et ar fra en sammensyning, og du ser et gabende ar. 

Det er dog ikke sikkert, at det kan "fikses", men du må jo spørge igen. Det kan selvfølgelig også være, at dine forventninger til underlivet efter en fødsel bare var urealistiske, men så må du ses på igen og have dét at vide. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.