Fødselssk der.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

696 visninger
2 svar
0 synes godt om
17. september 2015

Anonym trådstarter

Hej med jer 

Jeg fødte en dejlig søm for knap en måned siden og fødslen gik super godt. Dog blev mine indre skamlæber revet over og derfor syet sammen igen. Stingene er endnu ikke forsvundet men det gør de vel snart, det ser ud til at være helet.

Nu til sagen: især min højre skamlæbe gør ondt mere eller mindre konstant, tænker det ka være noget med nerverne? Jeg har (desværre) ret store skamlæber, de hænger udenfor, og har altid generet mig, men nu er det da slet ikke til at holde ud når den ene også bare gør permanent ondt  Er der nogen af jer der har oplevet noget lignende og er der måske nogle der har erfaring med at få rettet op på eventuelle fødselsska der? Og sidst, er der andre med skamlæber der gener som har fået gjort noget ved det? 

Sorry for detaljer, håber på svar fra jer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2015

modesty

Hej med jer 

Jeg fødte en dejlig søm for knap en måned siden og fødslen gik super godt. Dog blev mine indre skamlæber revet over og derfor syet sammen igen. Stingene er endnu ikke forsvundet men det gør de vel snart, det ser ud til at være helet.

Nu til sagen: især min højre skamlæbe gør ondt mere eller mindre konstant, tænker det ka være noget med nerverne? Jeg har (desværre) ret store skamlæber, de hænger udenfor, og har altid generet mig, men nu er det da slet ikke til at holde ud når den ene også bare gør permanent ondt  Er der nogen af jer der har oplevet noget lignende og er der måske nogle der har erfaring med at få rettet op på eventuelle fødselsska der? Og sidst, er der andre med skamlæber der gener som har fået gjort noget ved det? 

Sorry for detaljer, håber på svar fra jer 

Av. 

Jeg tænker at smerterne i skamlæberne forsvinder med tiden. En måned er ingenting, og arrene skal have lov til at falde på plads. Jeg fik en 3. grads bristning og havde gener i arrene i cirka 3-4 måneder. 

Men det kommer også an på hvad du mener med "gør ondt". Hvor voldsom er smerten?

Mine skamlæber er også forholdsvis lange og det har generet i forbindelse med menstruation (bruger ikke tampon og kombinationen bind og stramme jeans er ikke så fed). Det problem har jeg løst ved at bruge stofbind.

Jeg kunne aldrig drømme om at få dem opereret. Så stort et problem er det heller ikke, og jeg ville være alt for bange for at miste følelse i dem.

Mit råd til dig nu er at gå med løse bukser uden trusser under. Evt nederdele med bomuldsstrømpebukser og ingen trusser. Når du er hjemme kan du så meget du gider gå helt bundløs, eller evt. med en nederdel ud over.

Og så skal du selvfølgelig snakke med lægen om det her. Hvis ikke før, så til dit 8. ugers tjek. Du kan evt. også nævne det for sundhedsplejersken selvom hun nok ikke er ekspert på området - der er vist et 5 ugers besøg, ikke? 

Anmeld Citér

17. september 2015

GrønStjerne

Jeg har oplevet det efter min første fødsel, og havde ondt og følte mig tung længe efter fødsel. Det er dog helt normalt nu, men vil helt sikkert snakke med min læge og blive tjekket hvis det bliver ved.. Jeg vil ikke mene det er godt med smerter 3 måneder efter (men det havde jeg altså), men synes ikke du skal være bekymret når det 'kun' er en måned siden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.