opkast, opkast og atter opkast :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.377 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. september 2009

LHB

Jg er i 7. uge og altså kun lige i starten, og har ikke rigtig kunne forstå at jeg ingen symptomer havde, men så skal jeg da lige love for at jeg har fået det skidt!!
Kvalmen startede søndag-mandag og onsdag morgen begyndte jeg at kaste op og har ikke kunne holde det mindste i mig siden.
Er der andre der har oplevet det samme, at det skal være så voldsomt at man ikke indtager føde i flere dage?
Jeg har prøvet at spise en lille smule, men kan ikke engang holde vand i mig, så det er lidt svært at prøve de gode råd mod kvalme
hilsen en fortvivlet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2009

H+S Skjolgborg.

LeneHH skriver:

Jg er i 7. uge og altså kun lige i starten, og har ikke rigtig kunne forstå at jeg ingen symptomer havde, men så skal jeg da lige love for at jeg har fået det skidt!!
Kvalmen startede søndag-mandag og onsdag morgen begyndte jeg at kaste op og har ikke kunne holde det mindste i mig siden.
Er der andre der har oplevet det samme, at det skal være så voldsomt at man ikke indtager føde i flere dage?
Jeg har prøvet at spise en lille smule, men kan ikke engang holde vand i mig, så det er lidt svært at prøve de gode råd mod kvalme
hilsen en fortvivlet!

Måske du lige skulle få det tjekke kunne godt være nået du har spist eller nået anden...
Det havde jeg nemlig efter 2 mdr unden opkast osv..
Pga karry tro jeg/vi det så var her + spise jeg agurk så kommer alt op igen som da jeg vente min datter.

Mv Henriette

Anmeld

17. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Uhh hvor jeg kender det!!! Jeg havde det SÅ skidt fra 4.-6.uge med opkast og kollosal kvalme. Tit kom der ikke noget op for maven var tom og jeg fik pramperan-stikpiller af lægen (PAS PÅ MED DET!!!!) og blev indlagt pga bivirkningerne. Derefter fik jeg det råd at drikke et glas juice med ingefærsaft i inden jeg står ud af sengen, og DET har virket! Ingen kvalme her i snart 2 uger 

Jeg kender udmærket følelsen af at ens liv bare står på stand by fordi man er så utilpas. Jeg var desperat efetr bare 2 uger - fuldstændig nedbrudt!

Men igen - pas på med de piller du får af lægen og tag endelig ikke mere end du absolut behøver for at komme ud af sengen og fungere.

Anmeld

17. september 2009

LHB

Jeg har lige snakket med en læge og hun mente at jeg lige skulle forsøgemig lidt med at spise en smule og se tiden an til i morgen og så måtte vi prøve med en pille eller noget, men hun var ikke så meget for det...
jeg vil bare gerne kunne komme ud af sengen igen - havde ikke lige forestillet mig at ligge syg i længere tid.

Anmeld

17. september 2009

mortil(nichlasogmathias)

LeneHH skriver:

Jeg har lige snakket med en læge og hun mente at jeg lige skulle forsøgemig lidt med at spise en smule og se tiden an til i morgen og så måtte vi prøve med en pille eller noget, men hun var ikke så meget for det...
jeg vil bare gerne kunne komme ud af sengen igen - havde ikke lige forestillet mig at ligge syg i længere tid.

uhhh hvor jeg kender det, med nichlas havde jeg det sådan, ingenting ku jeg holde i mig.kunne kun ligge i sengen med en spand.. sådan var det i 6½ mdr så begyndte jeg at ku have lidt i mig, men stadigvæk opkast, men fandt ud af hvornår jeg ku spise og måske holde det i mig...først 14 dage før han kom begyndte jeg at ku spise...
denne graviditet har det været noget af det samme,men er 20 uger henne nu og kan  holde lidt i mig, kaster dog op morgen og aften..og har kvalme hele dagen, men man lære at leve med det.. men bare rolig, for de fleste stopper det efter de 13-14 uger, men det er også lang tid...
føler med dig, det er bare ikke for sarte sjæle, det tager hårdt på ens krop, at være "syg" så længe..og man får ikke lavet meget..
håber det snart går over....
ps jeg har både prøvet piller og akupunktur, intet hjalp på mig...

Anmeld

17. september 2009

mortil(nichlasogmathias)

LeneHH skriver:

det er vigtigt bare at få mad i sig, selvom det kommer op igen.... og massere af vand, men det har lægen nok sagt..

Anmeld

17. september 2009

LHB

karina22 skriver:

uhhh hvor jeg kender det, med nichlas havde jeg det sådan, ingenting ku jeg holde i mig.kunne kun ligge i sengen med en spand.. sådan var det i 6½ mdr så begyndte jeg at ku have lidt i mig, men stadigvæk opkast, men fandt ud af hvornår jeg ku spise og måske holde det i mig...først 14 dage før han kom begyndte jeg at ku spise...
denne graviditet har det været noget af det samme,men er 20 uger henne nu og kan  holde lidt i mig, kaster dog op morgen og aften..og har kvalme hele dagen, men man lære at leve med det.. men bare rolig, for de fleste stopper det efter de 13-14 uger, men det er også lang tid...
føler med dig, det er bare ikke for sarte sjæle, det tager hårdt på ens krop, at være "syg" så længe..og man får ikke lavet meget..
håber det snart går over....
ps jeg har både prøvet piller og akupunktur, intet hjalp på mig...

var du så sygemeldt under hele din graviditet?
jeg satser godt nok meget på at kunne komme på arbejde igen senest mandag, så må jeg da have fundet en måde at holde opkastningerne i skak!?

Anmeld

17. september 2009

mortil(nichlasogmathias)

LeneHH skriver:

var du så sygemeldt under hele din graviditet?
jeg satser godt nok meget på at kunne komme på arbejde igen senest mandag, så må jeg da have fundet en måde at holde opkastningerne i skak!?

jep sygemeldt hele graviditeten, kunne ikke stå op og havde det bare dårligt..
er også sygemeldt nu, tror ikke jeg kommer tilbage som det ser ud nu.. ikke rart med kvalme..

Anmeld

17. september 2009

mortil(nichlasogmathias)

karina22 skriver:

jep sygemeldt hele graviditeten, kunne ikke stå op og havde det bare dårligt..
er også sygemeldt nu, tror ikke jeg kommer tilbage som det ser ud nu.. ikke rart med kvalme..

hvis du har det som jeg havde, så kan du ikke komme på arbejde... nu ved jeg ikke hva du arbejder med..

Anmeld

17. september 2009

Mira0911

LeneHH skriver:

hilsen en fortvivlet!

Kender det alt for godt... sådan var min graviditet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.