løb med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.206 visninger
4 svar
2 synes godt om
14. september 2015

Looni

Lige et spørgsmål omkring løb med baby - jeg er klar over at baby må løbe med i en af de der løbevogne fra det er omkring 7måneder gammel.

Men hvis man nu har sådan en barnevognskasse til en babyjogger, må man så tage et mindre barn med på løbetur?- så ligger baby jo helt ned. Og i så fald, fra hvornår ca må man begynde på sådanne korte løbeture? 

(Løbeturen vil iøvrigt foregå på relativt jævne, asfalterede stisystemer, uden for mange bump) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2015

MorDk

Hvis ikke der er for meget bump på vejen kan jeg ikke se noget problem ved det. Jeg vil sige GO for it!

Anmeld Citér

14. september 2015

Looni

MorDk skriver:

Hvis ikke der er for meget bump på vejen kan jeg ikke se noget problem ved det. Jeg vil sige GO for it!

Det lyder godt, og vil du mene at det er ok at starte lige så stille op allerede efter godkendelse af mors krop ved 8-ugers tjekket? 

Anmeld Citér

14. september 2015

Leonora

Jeg har netop undersøgt det samme. Man anbefaler det ikke til børn under 6 mnd. 

Af samme grund kan godkendte løbe vogne ikke lægges helt ned. 

Man mener at der er for stor risico for at barnets nakke bliver røstet af kørslen. 

Så jeg klarer mig med lange gå ture i rask tempo med barnevogn og så løb når baby ikke er med

Anmeld Citér

15. september 2015

MorDk

Looni skriver:

Det lyder godt, og vil du mene at det er ok at starte lige så stille op allerede efter godkendelse af mors krop ved 8-ugers tjekket? 

Måske lige tidligt nok .... men en rask gårtur med vognen er bedre endd løb faktisk .... til at starte med. Du forbrænder mere og du skåner babys hoved/nakke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.