Ømt ar?...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

584 visninger
6 svar
1 synes godt om
14. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg har nogle temmelig store og tydelige ar efter selvskade på min ene arm. De er flere år gamle men nu er, særligt det største, begyndt at gøre ondt og være meget ømme ved berøring.. 

Er det normalt? At gamle ar sådan lige pludselig begynder at gøre ondt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2015

Skouboe

Anonym skriver:

Jeg har nogle temmelig store og tydelige ar efter selvskade på min ene arm. De er flere år gamle men nu er, særligt det største, begyndt at gøre ondt og være meget ømme ved berøring.. 

Er det normalt? At gamle ar sådan lige pludselig begynder at gøre ondt?

Nej, gå til læge.

Anmeld Citér

14. september 2015

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Nej, gå til læge.

Ok, tak for svar

Anmeld Citér

14. september 2015

MorDk

Nu er det svært at vurdere. Hvor ondt gør det? Hvordan ser det ud? Ar kan godt blive generet og gøre ondt. Også gamle ar. Men det kommer jo an på så meget. Jeg ville nok tage et smut forbi lægen og få det tjekket. Det er ihvertfald vigtigt at sørge for god hudpleje. 

Anmeld Citér

14. september 2015

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Nu er det svært at vurdere. Hvor ondt gør det? Hvordan ser det ud? Ar kan godt blive generet og gøre ondt. Også gamle ar. Men det kommer jo an på så meget. Jeg ville nok tage et smut forbi lægen og få det tjekket. Det er ihvertfald vigtigt at sørge for god hudpleje. 

Det gør ondt på selve arret. Sådan næsten inde i det, eller under det.

Det gør ondt hvis jeg kommer til at trykke på det, eller gnide på det. Det ser ud fuldstændig som det plejer, bortset fra at der er kommet 2 bitte små pigment pletter i det ellers helt hvide ar. 

Jeg er generelt rigtig god til at passe på min hud, da jeg har meget sart hud og psoriasis.

Anmeld Citér

14. september 2015

MorDk

Anonym skriver:

Det gør ondt på selve arret. Sådan næsten inde i det, eller under det.

Det gør ondt hvis jeg kommer til at trykke på det, eller gnide på det. Det ser ud fuldstændig som det plejer, bortset fra at der er kommet 2 bitte små pigment pletter i det ellers helt hvide ar. 

Jeg er generelt rigtig god til at passe på min hud, da jeg har meget sart hud og psoriasis.

Det lyder ikke rart  Spørg din læge.... Måske du henvises til en hudlæge. Måske du allerede er tilknyttet en?

Anmeld Citér

14. september 2015

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Det lyder ikke rart  Spørg din læge.... Måske du henvises til en hudlæge. Måske du allerede er tilknyttet en?

Ja jeg må hellere tage til lægen. Tak for svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.