Erfaringer med ambulant fødsel Hvidovre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.291 visninger
5 svar
5 synes godt om
13. september 2015

Albatrossen

Hej alle 

mJeg søger lidt erfaring med flergangsfødsel (2. Gang) på Hvidovre.

jeg ved jo at jeg næsten 100% skal hjem 4-6 timer efter fødslen... Er ikke synderlig begejstret. Nok fordi min 1. Fødsel var temmelig voldsom! Mistede næsten 1 liter blod.... Bristede ret voldsomt og kunne nærmest ikke gå i 14. Dage ��

Nå men nu til spørgsmålene 

jer der har født der, har i fået bind og de der sexede netrusser med hjem ? Hvad med underlag ? 

Hvornår blev i sendt hjem ? Jer der ikke gjorde hvorfor fik i lov at blive ? 

Pakkede i en taske og hvad var der i ? 

Håber på erfaringer 

kh

krestine 

L

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2015

Morgensol

Jeg har født ambulant på Hvidovre 2 gange. Begge gange har jeg taget ekstra trusser, bind og underlag med hjem. Og det er jo ikke sådan at du blir smidt ud. Begge gange har vi faktisk næsten selv måtte udskrive os, da vi bare gerne ville hjem. 

Jeg havde begge gange en taske med hvor jeg havde tøj til mig selv og tøj til baby i. Så havde jeg toiletsager, lader, tlf, læbepomade, lidt at spise og lidt at drikke, autostol, dyne og kamera. 

Det tror jeg vidst var det..

Anmeld Citér

14. september 2015

Putomanen

Jeg skal føde ambulant på Hvidovre  (har endnu ikke prøvet det) og min jordemoder sagde, at jeg vil få en lille pakke med hjem med bleer, bind, nettrusser, underlag mm. - det mest basale. 

Anmeld Citér

14. september 2015

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Jeg har født for 7 uger siden, 2. gangs på hvidovre. 

Jeg havde også en meget lang og hård fødsel med en stor bristning første gang, og alt det blev der taget hensyn til. Jeg bad dem om at passe RIGTIG god på mit mellemkød når jeg skulle presse, og hjælpe mig med at gispe.(fødte min datter i et pres sidste gang) Det stod også i mne papirer fra jordemoderen, men ellers sig til dem hvilket forløb du havde sidst, de var meget lydhører overfor mig..

Jeg havde en god fødsel, og en god jordemoder der virkelig passede godt på mig, med klude og vejledning. Jeg fik kun de normale sting, denne gang og var hurtig oppe og gå, oghavde det faktisk rigtig godt. 

Jeg kunne heller intet sidste gang, så ved hvordan du har haft det...

Fødte klokken 11.00 og var faktisk klar til at tage hjem, klokken 13.30 manglede bare at tisse, men da de havde glemt at give antibiotika, pga mange timer fra  vandafgang, ville de gerne have min søn på patienthotellet en overnatning, så de kunne tjekke for infektioner, så mig og min søn blev en nat. Jeg havde pakket en taske med lidt toilet sager og et par træningsbukser i tilfælde af, at vi skulle blive.... Men ellers bor vi ikke så langt fra hvidovre, så min mand kunne kører hjem og hente hvis vi manglede noget. 

Men en rigtig god oplevelse, dog lidt træls at vi ikke kunne komme hjem med det samme, for det var vi bare så klar til... men bare rart at de var obs på mit barn. 

Håber du får en god fødsel også.. 

Anmeld Citér

14. september 2015

Soffy27

Havde en meget kompliceret fødsel på Riget første gang, og synes ikke at der blev lyttet til mig - det gjorde der så flere timer efter da de fandt ud af at baby sad fast og var ved at brække nakken.. 2 timer efter fødsel (og en meget svimmel og træt nybagt mor) stod de i døren og sagde at vi havde 10 minutter til at pakke og komme ud af vagten.. 

2.gang fødte jeg på Hvidovre og hold da fest en skøn fødsel - så søde jordemødre og måtte nærmest smide mig selv ud, da jeg gerne ville hjem til min store søn med lillebror en helt igennem fantastisk fødsel  

Fik bind og trusser med hjem, samt et "du kommer endelig hvis du har behov for det".. 

Dejlig oplevelse  

Anmeld Citér

14. september 2015

Tulle28

Det var meningen jeg skulle føde ambulant (2 barn, første vaginale fødsel), men jeg fik en stor 3. grads bristning, så jeg "fik lov"til at blive. Jeg fødte klokken 14.00, kom på OP kl. 19.00 og var oppe på stuen igen kl. 20.00. Vi tog hjem dagen efter kl. 11.00, lige efter fysioterapeuten havde været på besøg. Kunne slet ikke holde ud at ligge der, ville meget hellere hjem til min store pige, på trods af at jeg var ret besværet. Jeg fik bind og de der smarte "net" trusser med hjem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.