Kan man købe spiselige figurer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.762 visninger
6 svar
0 synes godt om
13. september 2015

Lilott

jeg skal lave dåbskage til min nevøs dåb her i november, og ønsket fra min søster er en lille figur af en baby på toppen. Jeg har købt sådan en form som man kan komme fondant i, og så skulle figuren kunne tages ud - problemet er bare at figuren ikke kommer hel ud  Nu tænker jeg så om man kan købe dem færdiglavet, for at gøre det lidt lettere for mig selv. 

Øer der nogen der ved om man kan købe en spiselig figur lignende den på billedet? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2015

Mamacita til 2 piger

Jeg ved ikke om man kan købe figuren. Men har du prøvet at putte maizena inde i formen inden du masser fondant i? ☺️

Anmeld Citér

13. september 2015

MysteriousAngel

Lilott skriver:

jeg skal lave dåbskage til min nevøs dåb her i november, og ønsket fra min søster er en lille figur af en baby på toppen. Jeg har købt sådan en form som man kan komme fondant i, og så skulle figuren kunne tages ud - problemet er bare at figuren ikke kommer hel ud  Nu tænker jeg så om man kan købe dem færdiglavet, for at gøre det lidt lettere for mig selv. 

Øer der nogen der ved om man kan købe en spiselig figur lignende den på billedet? 

Du skal putte den i fryseren i en 20 min.s tid.

Så kommer den hel ud.

Derefter lader du den være i en halv time. Og så kan du skære det overflødige væk. 

Anmeld Citér

13. september 2015

Lilott

sessen1984 skriver:

Jeg ved ikke om man kan købe figuren. Men har du prøvet at putte maizena inde i formen inden du masser fondant i? ☺️

Det må jeg prøve, det har jeg slet ikke overvejet. Tak for svar 

Anmeld Citér

13. september 2015

Lilott

MysteriousAngel skriver:

Du skal putte den i fryseren i en 20 min.s tid.

Så kommer den hel ud.

Derefter lader du den være i en halv time. Og så kan du skære det overflødige væk. 

Det kan være det er der fejlen ligger når jeg prøver. Jeg prøver altid at tage den ud af formen med det sammen hvor fondanten jo stadig er lidt blød. 

Tak for dit råd, det vil jeg helt klart prøve næste gang jeg forsøger 

Anmeld Citér

13. september 2015

Mamacita til 2 piger

Lilott skriver:

Det må jeg prøve, det har jeg slet ikke overvejet. Tak for svar 

Man bruger jo også maizena til at rulle det ud på, men du må prøve dig frem.. En tur i fryseren lyder ikke som en tosset idé..  

Anmeld Citér

14. september 2015

Lilott

sessen1984 skriver:

Man bruger jo også maizena til at rulle det ud på, men du må prøve dig frem.. En tur i fryseren lyder ikke som en tosset idé..  

Det har hvert fald givet mig mod på at prøve igen, nu hvor jeg har fået et par gode råd 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.