Jer med rotter? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.501 visninger
11 svar
2 synes godt om
13. september 2015

Anonym trådstarter

Vi har måtte sige farvel til vores kanin for nogle mdr siden.

vi har ellers en hund, men vi snakker nu om et "nyt" kæledyr, som så også skulle være vores datters. Hun er 4 år. Vi er faldet lidt for rotten. 

Men vil det gå med en datter på 4 og en rotte? 

Hvad med racer, hvilken skal man gå efter ? 

Vi har desuden en datter på 13 mdr,og vi spekulere derfor også på om der vil være for meget indendørs larm (med 2 tøser som jo altså kan larme og skråle en del til tider, og ellers bare et normalt hjem med alm hverdagslyde) osv, for sådan en? 

Bider de meget? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2015

candy08

Hej har selv rotter, du skal tænkte på du mindst skaæ have 2 fordi de er selvskabs dyr, køb dem.ved en privat opdrætter som går op i deres dyr.. Mine har aldrig bidt os.. Men tænkt på de kræver list tid både til renggøring med ogaå motions udenfor buret og kørlighes �� har ingen børn selv men har et krævende studie og synes ikke altid jeg har nok tid til mine.. Men når det så er sagt er det fantastise dyr når det er i gnaver katagorien. De er super intiligente og kan trænes til diverse triks og at kun have et bestemt sted at gå på toilet, ville ikke undvære mine ��

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym trådstarter

candy08 skriver:

Hej har selv rotter, du skal tænkte på du mindst skaæ have 2 fordi de er selvskabs dyr, køb dem.ved en privat opdrætter som går op i deres dyr.. Mine har aldrig bidt os.. Men tænkt på de kræver list tid både til renggøring med ogaå motions udenfor buret og kørlighes �� har ingen børn selv men har et krævende studie og synes ikke altid jeg har nok tid til mine.. Men når det så er sagt er det fantastise dyr når det er i gnaver katagorien. De er super intiligente og kan trænes til diverse triks og at kun have et bestemt sted at gå på toilet, ville ikke undvære mine ��

Hvilken "race" skal man vælge? Tænker også at købe 2 . Hvordan med bur, kan de være i tremmebur?  Kan de ikke mase sig ud mellem tremmerne eller  

Anmeld Citér

13. september 2015

candy08

Jamen det er som sådan ikke forskellige racer men forskellige pelstyper så det er bare efter smag og behag, de kan sagtens gå i tremmebur man skal da være opmærksom på at tremmeafstanden kun må være 16 mm ellers kan de godt klemme sig ud, de kræver go plads fordi de er meget aktive, så hansterbur osv er alt for småt 

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym trådstarter

candy08 skriver:

Jamen det er som sådan ikke forskellige racer men forskellige pelstyper så det er bare efter smag og behag, de kan sagtens gå i tremmebur man skal da være opmærksom på at tremmeafstanden kun må være 16 mm ellers kan de godt klemme sig ud, de kræver go plads fordi de er meget aktive, så hansterbur osv er alt for småt 

Ja det klart. Så et "kanin" bur har måske for stor afstand i tremmerne? 

Anmeld Citér

13. september 2015

candy08

Ja det har den, hvis det er store voksne hanner kan det godt være de ville være for tykke til at gøre det, meen i de fleste tilfælde ville de nok smutte ud, har selv 2 piger der vejer knap 200 gram og det ville have været over stok og sten nu.. Et godt bur til dem er en med højde da de elsker at kravle i tremmer 

Anmeld Citér

14. september 2015

Anonym trådstarter

candy08 skriver:

Ja det har den, hvis det er store voksne hanner kan det godt være de ville være for tykke til at gøre det, meen i de fleste tilfælde ville de nok smutte ud, har selv 2 piger der vejer knap 200 gram og det ville have været over stok og sten nu.. Et godt bur til dem er en med højde da de elsker at kravle i tremmer 

Okay, må kigge efter et sådan bur  hvad kan du anbefale som den bedste underlags strøelse? Kan læse der er meget forskelligt man kan bruge  

Anmeld Citér

14. september 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Okay, må kigge efter et sådan bur  hvad kan du anbefale som den bedste underlags strøelse? Kan læse der er meget forskelligt man kan bruge  

Du skal ikke bruge hø og savsmuld til dem. Rigtig mange rotter kan faktisk ikke tåle det og får vejrtrækningsproblemer af det.

Carefresh er efter min mening det ultimativt bedste at bruge. Det er miljøvenligt, støvfrit og det har en fantastisk lugtkontrol. Dvs at hele rummet ikke kommer til at lugte af bur

Jeg vil anbefale jer 2 hanner da min erfaring siger at de er mere rolige end hunner og lettere at gøre tamme

Anmeld Citér

14. september 2015

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Du skal ikke bruge hø og savsmuld til dem. Rigtig mange rotter kan faktisk ikke tåle det og får vejrtrækningsproblemer af det.

Carefresh er efter min mening det ultimativt bedste at bruge. Det er miljøvenligt, støvfrit og det har en fantastisk lugtkontrol. Dvs at hele rummet ikke kommer til at lugte af bur

Jeg vil anbefale jer 2 hanner da min erfaring siger at de er mere rolige end hunner og lettere at gøre tamme

Tak for dit svar, har også læst at hannerne skulle være de roligste  

Anmeld Citér

14. september 2015

loop

Måske kan i selv bygge et bur med volierenet? Så kan i også få det i den størrelse, der passer jer.

Vi har en kanin og jeg synes det var svært at finde et bur der var stort nok, især i højden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.