Middagslur?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

696 visninger
7 svar
2 synes godt om
12. september 2015

moaren

Hvornår stoppede jeres børn med at sove middagslur?  

Lillebror er knap 2,5 år og i skrivende stund har han brugt næsten 45 minutter i barnevognen på at snakke, kaste lidt med sutter, sparke lidt med benen og ellers drive mor og far til vanvid 

Han vågner typisk omkring kl. 6.30, idag 6.45, så han burde være træt nok til at sove. Hvor længe skal man give ham chancen?

Tager vi ham først ind, så kommer han ikke ud igen, så vil jo ikke gøre det for tidligt, men han skal selvfølgelig heller ikke blive ked af det (hvilket han ikke har været). 

Hvad siger i piger?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

virker han træt når han bliver puttet.

begge mine drenge sov til de var over 3 år.

men da den yngste var de ca 2,5 år der puttede vi ham inde i sengen hvis han var træt i weekenden ellers fik han lov at løbe og lege uden. Og kom så det tidligere i seng.

hvordan sover han i institutioner

Anmeld Citér

12. september 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Min er 5 år snart og sover stadig til middag når han er hjemme hvis han er i børnehave sover han når han kommer hjem ved 16.00tiden til vi skal spise ved 18.00.

Anmeld Citér

12. september 2015

Anja82

Min ældste datter var 2,4 da hun ikke fik middagssøvn hjemme længere, men fik den fortsat i dp..

min yngste husker jeg ikke hvornår kom af med den, men hun var omkring de 3..

Anmeld Citér

12. september 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Hvis han virker træt sidst på eftermiddagen uden, så ville jeg fortsætte med luren. Det er ligemeget om han rent faktisk falder i søvn, han hviler sig uanset i den tid han ligger der alene, og så længe han ikke er ked af det så er det da fint - også for jer - med den lille timeout.

Hvis han derimod er fint frisk hele dagen uden lur, ja så kan I jo bare stoppe.

Tror alderen varierer meget - min pige stoppede da hun var ca 3, men af og til hvis hun har haft en træls nat får hun alligevel lige en hvilepause nu hun er 3,5 - nogen gange sover hun, andre gange står hun selv op efter måske 20-30 min.

Anmeld Citér

12. september 2015

Babilooo

Min gider Ikke sove mere om dagen og han er 22 mnd 

Anmeld Citér

12. september 2015

moaren

Tak for jeres svar 

Det plejer egentlig ikke være noget problem, men lige idag syntes han åbenbart at han var for frisk til at sove. Han faldt dog i søvn og tog lidt over en time. Det er mindre end han er vandt til, men det betød så også at han lagde sig til at sove med det samme her til aften. 

Håber det bare lige var idag, for han kan ikke holde en hel dag uden lur 

Anmeld Citér

12. september 2015

God-mor

Min datter på lidt over 2 år, sover næsten ikke middagslur hjemme længere, fordi det var en krig til sidst at få hende til at sove. Nu lægger hun sig på sofaen og sover hvis hun er træt midt på dagen. I dp sover hun stadig 1-2 timer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.