Dilemma.. pendle eller flytte med børnene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.219 visninger
7 svar
4 synes godt om
11. september 2015

Anonym trådstarter

Hej piger!

Sagen er den at jeg er påbegyndt uddannelse sidste efterår. Jeg havde en uddannelse jeg gjorde brug af i forvejen, men den førte en hel del weekend og eftermiddag/aften arbejde med sig. Dette var en af de overvejende grunde til at jeg valgte ny uddannelse, men derudover stiger jeg også markant i løn når jeg er færdig. 

Nå! I forbindelse med min igangværende uddannelse skal jeg ud i praktik i et år fra d. 1/2 2016. Vi skal selv søge disse pladser, og der er STOR rift om dem. Jeg har derfor søgt relativt bredt og var til samtale i dag på en virksomhed der ligger 145 km væk fra hvor min mand og jeg bor med vores 2 børn på 2 og 4 år. 

Den her virksomhed er virkelig et drømmejob for mig personligt, og jeg tror selv at jeg har en god chance for at få jobbet. MEN hvad nu hvis jeg får det? Skal jeg så pendle 1,5 time hver vej i et helt år(!!) eller skal jeg rykke min lille familie op med roden og flytte dem fra deres stabile tilværelse for min uddannelses skyld?? Jeg ved egentlig god hvad jeg føler for men hører meget gerne input.

BONUSINFO:

Min mand har et job hvor han er vellidt og tjener en GOD løn

Vi har en meget stabil hverdag - vi er aldrig flyttet og alt kører i rutiner der bliver holdt så godt som muligt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg ville ikke flytte familien for min ejen skyld så ville jeg hellere køre den lange tur når det kun er et år der er tale om. 

Anmeld Citér

11. september 2015

Dorthe1986

Pendle helt klart. Jeg pendlede to timer hver vej i 4 år mens jeg studerede. Så længe det kun er for en periode ville jeg slet ikke overveje at flytte.

Anmeld Citér

11. september 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hej piger!

Sagen er den at jeg er påbegyndt uddannelse sidste efterår. Jeg havde en uddannelse jeg gjorde brug af i forvejen, men den førte en hel del weekend og eftermiddag/aften arbejde med sig. Dette var en af de overvejende grunde til at jeg valgte ny uddannelse, men derudover stiger jeg også markant i løn når jeg er færdig. 

Nå! I forbindelse med min igangværende uddannelse skal jeg ud i praktik i et år fra d. 1/2 2016. Vi skal selv søge disse pladser, og der er STOR rift om dem. Jeg har derfor søgt relativt bredt og var til samtale i dag på en virksomhed der ligger 145 km væk fra hvor min mand og jeg bor med vores 2 børn på 2 og 4 år. 

Den her virksomhed er virkelig et drømmejob for mig personligt, og jeg tror selv at jeg har en god chance for at få jobbet. MEN hvad nu hvis jeg får det? Skal jeg så pendle 1,5 time hver vej i et helt år(!!) eller skal jeg rykke min lille familie op med roden og flytte dem fra deres stabile tilværelse for min uddannelses skyld?? Jeg ved egentlig god hvad jeg føler for men hører meget gerne input.

BONUSINFO:

Min mand har et job hvor han er vellidt og tjener en GOD løn

Vi har en meget stabil hverdag - vi er aldrig flyttet og alt kører i rutiner der bliver holdt så godt som muligt

Jeg ville pendle, ja det er pisse hårdt, men jeg ville ikke flytte hele min familie, for at flytte tilbage efter et år. Så skal børnene starte et nyt sted, for igen at komme tilbage et år efter, hvor de var før.
Og når manden har et godt arbejde, så synes jeg ikke at I skal flytte, så jeg ville pendle.

Anmeld Citér

12. september 2015

Sujan

Jeg pendler 1,5 + time hver vej, hver dag for drømmejobbet... Det er møg hårdt.. Men det er det værd og er også kun det næste år.. Så jeg holder ud....

Anmeld Citér

12. september 2015

Clisolka

Jeg ville pendle når det kun drejer sig om et år.

Det er skidehårdt - og især ikke at se sine børn ret meget i hverdagene, men jeg har gjort det i 16 år til mit job. Jeg har 2 timers transport frem og 2 timer tilbage

Anmeld Citér

12. september 2015

Steffecph

Pendle. :-)

Både min kæreste og jeg har 1,5 time til vores studier hver dag.. Det er pisse hårdt - men det fungere.

Anmeld Citér

12. september 2015

Oddi

Profilbillede for Oddi

Pendle. 

Det er kun et år og det går hurtigt. Hvis I er glade for hvor I bor og kan få familielivet til at gå op til dagligt selvom du har 1,5 transport så synes jeg du skal pendle når det nu ikke er for en længere periode og ikke længere tid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.