Nelly4 skriver:
Vi kan snart ikke mere, hverken fysisk eller psykisk.
Min søn er nu 6 uger gammel, og vi har fra start haft problemer, som bare er blevet større.
Han er født ved kejsersnit efter en lang fødsel. Han var meget stor, over 4500 gram og stjernekigger. Den første uge efter fødslen ville han kun ligge ved brystet, og sov ikke meget. Han kunne kun falde i søvn på en af os, når det endelig var. Sundhedsplejersken vejede ham efter en uge og fandt ud af at han havde tabt sig, og vi kunne konkluderer jeg ikke havde mælk nok, og begyndte at supplere med MME. Jeg begyndte at pumpe hver 3 time, men da han stadig ikke sov, sov jeg ikke, fik ikke meget at spise og drikke, og min kærestes barsel sluttede, så jeg havde svært ved at finde tid til at pumpe hver 3 time. Derfor øgede min produktion sig aldrig rigtig.
Han kom på fuld MME og vi troede at han nu ville sove da han var mæt, men nej. Nogle dage sover han måske kun 6-7 timer i døgnet. Han er i bevægelse KONSTANT, sparker og vifter med armene, Undtagen når han er sekunder fra at falde i søvn. Vi svøber ham, men han kæmper som en sindssyg, og ender tit med at åbne det. Hver gang han vågner op, begynder han at kæmpe med arme og ben, og vågner helt op.
Når han skal puttes tager det minimum 2 timer og som regel over 4 timer at få ham til at sove, så han når at skal spise igen. Han vil ikke sove på os, ej heller i lift, slyngevugge, vugge eller babynest. Han vil sove i barnevognen men vågner ALTID 2 min efter den er stoppet med at køre. Han når kun at komme i dyb søvn ca. Én gang om dagen, ca. Kl. 20-21 hvor han som regel endelig falder i søvn fordi han er udmattet. Sutten hjælper med at få lidt ro på, men han vågner hver gang den falder ud. Dog kan vi ikke få ham til at sove uden, da han så vågner hver gang øjnene er ved at falde i. Det betyde at vi kan sætte sutten i munden på ham hvert 4 min i flere timer før han sover, og igen overfladisk søvn.
Når han får flaske vrider han sig som en sindssyg, så meget at det er svært at give ham den. Han sparker og slår samt skubber maven op så han får bue form. Dette gør han under hele måltidet, om han har bøvset eller ej. Vi er på tredje slags modermælkserstatning, NAN sensilack. Før det ,blå og grøn allomin. Han har ikke hård mave men har lidt luft og skal én gang om natten have hjælp til at komme af med afføringen. Vi giver ham Lactulose dråber og har også prøvet Mylicon uden den store effekt.
Om natten sover han ca. 2 timer de første to gange han bliver puttet. Derefter vågner han efter 1 time til 1,5 time og prutter og skal af med afføring. Når dette er gjort virker det ikke til at maven generer ham resten af dagen. Han smiler når han har spist og pludre og virker generelt tilfreds.
Vi går til kiropraktor med ham, og har været til zoneterapi uden de store resultater.
Vi er ved at løbe tør for ideer, og er mest af alt ude i at få en børnelæge eller anden til at undersøge ham grundigt. Jeg ved ikke om det kræver en henvisning fra lægen?
Er der nogle der har prøvet noget lignende? Vi kan snart ikke mere, og er meget bekymret for ham og hans udvikling.
Puha- håber snart i får mere harmoni og søvn - jeg har egentlig ikke andre råd end ovenstående- jo måske kraniumsekraltetapi.