Store problemer med 6 uger gammel søn (Langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2015

Dina1987

Nelly4 skriver:

Vi kan snart ikke mere, hverken fysisk eller psykisk.

Min søn er nu 6 uger gammel, og vi har fra start haft problemer, som bare er blevet større.

Han er født ved kejsersnit efter en lang fødsel. Han var meget stor, over 4500 gram og stjernekigger. Den første uge efter fødslen ville han kun ligge ved brystet, og sov ikke meget. Han kunne kun falde i søvn på en af os, når det endelig var. Sundhedsplejersken vejede ham efter en uge og fandt ud af at han havde tabt sig, og vi kunne konkluderer jeg ikke havde mælk nok, og begyndte at supplere med MME. Jeg begyndte at pumpe hver 3 time, men da han stadig ikke sov, sov jeg ikke, fik ikke meget at spise og drikke, og min kærestes barsel sluttede, så jeg havde svært ved at finde tid til at pumpe hver 3 time. Derfor øgede min produktion sig aldrig rigtig.

Han kom på fuld MME og vi troede at han nu ville sove da han var mæt, men nej. Nogle dage sover han måske kun 6-7 timer i døgnet. Han er i bevægelse KONSTANT, sparker og vifter med armene, Undtagen når han er sekunder fra at falde i søvn. Vi svøber ham, men han kæmper som en sindssyg, og ender tit med at åbne det. Hver gang han vågner op, begynder han at kæmpe med arme og ben, og vågner helt op.

Når han skal puttes tager det minimum 2 timer og som regel over 4 timer at få ham til at sove, så han når at skal spise igen. Han vil ikke sove på os, ej heller i lift, slyngevugge, vugge eller babynest. Han vil sove i barnevognen men vågner ALTID 2 min efter den er stoppet med at køre. Han når kun at komme i dyb søvn ca. Én gang om dagen, ca. Kl. 20-21 hvor han som regel endelig falder i søvn fordi han er udmattet. Sutten hjælper med at få lidt ro på, men han vågner hver gang den falder ud. Dog kan vi ikke få ham til at sove uden, da han så vågner hver gang øjnene er ved at falde i. Det betyde at vi kan sætte sutten i munden på ham hvert 4 min i flere timer før han sover, og igen overfladisk søvn.

Når han får flaske vrider han sig som en sindssyg, så meget at det er svært at give ham den. Han sparker og slår samt skubber maven op så han får bue form. Dette gør han under hele måltidet, om han har bøvset eller ej. Vi er på tredje slags modermælkserstatning, NAN sensilack. Før det ,blå og grøn allomin. Han har ikke hård mave men har lidt luft og skal én gang om natten have hjælp til at komme af med afføringen. Vi giver ham Lactulose dråber og har også prøvet Mylicon uden den store effekt.

Om natten sover han ca. 2 timer de første to gange han bliver puttet. Derefter vågner han efter 1 time til 1,5 time og prutter og skal af med afføring. Når dette er gjort virker det ikke til at maven generer ham resten af dagen. Han smiler når han har spist og pludre og virker generelt tilfreds.

Vi går til kiropraktor med ham, og har været til zoneterapi uden de store resultater.

Vi er ved at løbe tør for ideer, og er mest af alt ude i at få en børnelæge eller anden til at undersøge ham grundigt. Jeg ved ikke om det kræver en henvisning fra lægen?

Er der nogle der har prøvet noget lignende? Vi kan snart ikke mere, og er meget bekymret for ham og hans udvikling.

Puha- håber snart i får mere harmoni og søvn - jeg har egentlig ikke andre råd end ovenstående- jo måske kraniumsekraltetapi.

Jeg vil bare sige- at jeg er imponeret over alt det i har forsøgt og gjort!  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2015

Ellie79

Nelly4 skriver:

Min søn er nu 6 uger gammel, og vi har fra start haft problemer, som bare er blevet større.

Han er født ved kejsersnit efter en lang fødsel. Han var meget stor, over 4500 gram og stjernekigger. Den første uge efter fødslen ville han kun ligge ved brystet, og sov ikke meget. Han kunne kun falde i søvn på en af os, når det endelig var. Sundhedsplejersken vejede ham efter en uge og fandt ud af at han havde tabt sig, og vi kunne konkluderer jeg ikke havde mælk nok, og begyndte at supplere med MME. Jeg begyndte at pumpe hver 3 time, men da han stadig ikke sov, sov jeg ikke, fik ikke meget at spise og drikke, og min kærestes barsel sluttede, så jeg havde svært ved at finde tid til at pumpe hver 3 time. Derfor øgede min produktion sig aldrig rigtig.

Han kom på fuld MME og vi troede at han nu ville sove da han var mæt, men nej. Nogle dage sover han måske kun 6-7 timer i døgnet. Han er i bevægelse KONSTANT, sparker og vifter med armene, Undtagen når han er sekunder fra at falde i søvn. Vi svøber ham, men han kæmper som en sindssyg, og ender tit med at åbne det. Hver gang han vågner op, begynder han at kæmpe med arme og ben, og vågner helt op.

Når han skal puttes tager det minimum 2 timer og som regel over 4 timer at få ham til at sove, så han når at skal spise igen. Han vil ikke sove på os, ej heller i lift, slyngevugge, vugge eller babynest. Han vil sove i barnevognen men vågner ALTID 2 min efter den er stoppet med at køre. Han når kun at komme i dyb søvn ca. Én gang om dagen, ca. Kl. 20-21 hvor han som regel endelig falder i søvn fordi han er udmattet. Sutten hjælper med at få lidt ro på, men han vågner hver gang den falder ud. Dog kan vi ikke få ham til at sove uden, da han så vågner hver gang øjnene er ved at falde i. Det betyde at vi kan sætte sutten i munden på ham hvert 4 min i flere timer før han sover, og igen overfladisk søvn.

Når han får flaske vrider han sig som en sindssyg, så meget at det er svært at give ham den. Han sparker og slår samt skubber maven op så han får bue form. Dette gør han under hele måltidet, om han har bøvset eller ej. Vi er på tredje slags modermælkserstatning, NAN sensilack. Før det ,blå og grøn allomin. Han har ikke hård mave men har lidt luft og skal én gang om natten have hjælp til at komme af med afføringen. Vi giver ham Lactulose dråber og har også prøvet Mylicon uden den store effekt.

Om natten sover han ca. 2 timer de første to gange han bliver puttet. Derefter vågner han efter 1 time til 1,5 time og prutter og skal af med afføring. Når dette er gjort virker det ikke til at maven generer ham resten af dagen. Han smiler når han har spist og pludre og virker generelt tilfreds.

Vi går til kiropraktor med ham, og har været til zoneterapi uden de store resultater.

Vi er ved at løbe tør for ideer, og er mest af alt ude i at få en børnelæge eller anden til at undersøge ham grundigt. Jeg ved ikke om det kræver en henvisning fra lægen?

Er der nogle der har prøvet noget lignende? Vi kan snart ikke mere, og er meget bekymret for ham og hans udvikling.

Lyder til du har fået et signal stærkt barn. Der er grupper på facebook og ellers er der bøger der er gode at læse. Vi har to styk og det er hårdt som bare pokker og ville gerne skrive det bliver nemmer, det gør det med tiden men det holder aldrig op, man lærer at leve med det, indstil jer på at jeres barn har nogle andre behov end gennemsnittet af babyer. Men signalstærke/sensitive børn er dejlige de kræver bare lidt mere, og man rammer nok sin max grænse oftere end ellers.. Men snak med din partner og aflast hinanden og husk at priotere hinanden så alt ikke handler om baby, ellers går man sur i det.

og der er intet negativt i mit indlæg, jeg er bare en træt mor til tre skønne børn, med to med store behov.

kram

Anmeld Citér

11. september 2015

lineog4

Min midterste søn var det samme, han var også en stor dreng da han kom ud 4780 (kom dog ikke med kejsersnit). I de første uger af hans liv fik han for lidt næring fordi det viste sig han ikke kunne malke den fede mælk. Da vi fandt ud af det supplerede jeg med flaske i 3 mnd for derefter at få over på fuld erstatning. Han ville kun sove om dagen når barnevognen var i bevægelse og aller aller helst hvis det bombede. Det var i november og ja måtte bare acceptere det - jeg trillede mellem 3 og 4 timer efter jeg havde afleverer i børnehave for at han kunne få det lange stræk i en lur - nægtede så tilgengæld at trille en lang lur igennem som nummer to lur. Men på den måde lærte han at sove, det tog mere end 6 mnd før jeg ikke skulle trille, mener egentlig jeg stadig gjorde det da han var 9 mnd men om det var Pga ham eller mig kan jeg ikke huske (kan love dig for graviditetskiloene røg plus lidt ekstra for det var 3-4 timer i skarp trav, ikke noget med at stoppe mere end to minutter). 

Jeg var "heldig" hans nattesøvn fandt et okay leje da han var 3-4 mnd og han ikke havde mere end 2-3 opvågninger fra kl 21 til 5/6 stykker så jeg var ikke glad på den måde I er. Men en mulighed var jo at spørge nogle om de kunne tage en trille tur så du kan få sovet. 

Men kan selvsagt også være der er mere i det, så ville helt klart vende det med min sp. Forresten fik min datter lactulose og fik så ondt af det, måske der er en anden mulighed - jeg husker jeg puttede nogle dråber i flasken til min dreng for at modvirke luft og ondt - de hjalp ved at mælken simpelthen holdt op med at skumme, og de virkede

Anmeld Citér

11. september 2015

lineog4

AnjaB skriver:

Lyder til du har fået et signal stærkt barn. Der er grupper på facebook og ellers er der bøger der er gode at læse. Vi har to styk og det er hårdt som bare pokker og ville gerne skrive det bliver nemmer, det gør det med tiden men det holder aldrig op, man lærer at leve med det, indstil jer på at jeres barn har nogle andre behov end gennemsnittet af babyer. Men signalstærke/sensitive børn er dejlige de kræver bare lidt mere, og man rammer nok sin max grænse oftere end ellers.. Men snak med din partner og aflast hinanden og husk at priotere hinanden så alt ikke handler om baby, ellers går man sur i det.

og der er intet negativt i mit indlæg, jeg er bare en træt mor til tre skønne børn, med to med store behov.

kram

Min datter passer på alt, altså lige på undtagelse af hun ikke er fortsat med at være signalstærk, og hun i mine øjne hurtigt kunne trøstes, det krævede bare bryst og lidt senere også bare krops kontakt.

Skægt eller hvad man kan sige, for der var som at læse om hende som baby, ja de første par år, men slet ikke som at læse om hende nu....

Anmeld Citér

11. september 2015

Ellie79

lineog4 skriver:

Min datter passer på alt, altså lige på undtagelse af hun ikke er fortsat med at være signalstærk, og hun i mine øjne hurtigt kunne trøstes, det krævede bare bryst og lidt senere også bare krops kontakt.

Skægt eller hvad man kan sige, for der var som at læse om hende som baby, ja de første par år, men slet ikke som at læse om hende nu....

Min datter er 8 i dag og jeg giver dig ret - hun er ikke længere signal stærk og den sensitive side kender vi så godt at det ikke længere er noget vi tænker over. Min datter elskede også bryst og tæt kontakt. Lillebror ligner hende på en prik han er så kun 4 mdr. så håber med tiden at Hans signal stærke side også bliver mindre - men de er jo skønne man bliver bare lidt misundelig når andre snakker om babyer der sover 2-3 timer og man synes ens egen er dygtig når han tager hele 40 minutter en dag 

Anmeld Citér

11. september 2015

lineog4

AnjaB skriver:

Min datter er 8 i dag og jeg giver dig ret - hun er ikke længere signal stærk og den sensitive side kender vi så godt at det ikke længere er noget vi tænker over. Min datter elskede også bryst og tæt kontakt. Lillebror ligner hende på en prik han er så kun 4 mdr. så håber med tiden at Hans signal stærke side også bliver mindre - men de er jo skønne man bliver bare lidt misundelig når andre snakker om babyer der sover 2-3 timer og man synes ens egen er dygtig når han tager hele 40 minutter en dag 

Altså forstået på den "gammeldags" måde af sensitiv, dvs. Alla Følelsesmæssig, kan mærke andres humør, påvirket af humøret i gruppen osv. Ja så er Dina også sensitiv og ikke mindst italiensk humør svingende. Men hun er på ingen måder larmende, for meget, det som andre kalder uopdragen (næsten helt modsat), umoden på det sociale område, ikke kan vente på tur (hun giver endda gerne sin tur væk). 

Hun er dog stadig glad for krops kontakt, vågner stadig ofte og kommer så ind til os (er 12).

Og hun kan blive meget angst...

og ja hold kæft hvor man bare ønskede sig en baby der kunne sove længere end 45 minutter af gangen, en baby der ville falde i søvn i barnevognen og ikke i bæreselen og sp hvis jeg var super heldig kunne jeg smutte hende sovende ned i barnevognen, men 8 ud af 10 gange vågnede hun og så var det den tur. Men det var udover det en billig varsel for hun kunne ikke klare noget muzak i forretninger 

men bare 2 år så var hun en helt "normal" fantastisk velopdragen pige. 

Anmeld Citér

12. september 2015

SofieNJ

Åh! Vi havde de samme problemer da min søn var helt lille. Han græd og græd og kunne aldrig finde ro... Vi gav ham også Lactulose, lige indtil vi kom til en børnelæge som sagde at det skulle vi stoppe med øjeblikkeligt. Gradvist blev det bedre og bedre. Så vi har rigtig dårlige erfaringer med Lactulose da de får rigtig meget luft i maven af det - og siden han falder til ro og virker glad efter han har haft afførring så koder jeg det næsten sammen til at det må handle om det? Jeg håber ihvertfald for jer at det snart bliver bedre, det er super hårdt med en baby der sjældent er tilfreds. 

Anmeld Citér

12. september 2015

Clisolka

Det lyder akkurat som min søns forløb, jeg kunne have skrevet det selv...

Jeg tænker enten refluks eller øreproblemer. Jeg ville tage en tur forbi egen læge og snakke om refluks - du kan evt. melde dig ind i en gruppe på Facebook for forælde med refluks. Derefter kan det være en god idé at få ørelægen til at kigge på ørerne, hvis nu der er noget - du behøver ikke en henvisning til ørelægen. Der kan sagtens være lidt væske på ørerne. Jeg har selv 2 ørebørn

Anmeld Citér

13. september 2015

Melm

Jeg synes du skal kontakte lægen/børneafdelingen. Kender en, vis søn også blev født stor ( fødslen havde været lang og hård) han græd meget og sov heller ikke, det viste sig at der var noget i nakken på ham som ikke sad ordentligt, så han skulle gå til kiropraktor. Håber I får styr på den lille mand, søvn er SÅ vigtig. 

Anmeld Citér

13. september 2015

Snevejr84

Nelly4 skriver:

Du får lige et klem, det er møg hårdt nogen gange Men det er heller ikke helt unormalt, på lange punkter minder han om min søn. 

Vi begyndte at gå til zoneterapi og kiropraktor med ham, det hjalp. Men det var først efter de 4-6 måneder han begyndte at sove bedre. Inden da var han også power napper. Kan han have ondt nogen steder?

Selvom det er svært så prøv at slap af, aflys jeres aftaler, få en hånd af jeres forældre så i kan få søvn. Han kan helt sikkert også mærke jer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.