Ergoterapeut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.614 visninger
8 svar
2 synes godt om
9. september 2015

MKN2015

Godaften

Jeg vil høre om nogen herinde er uddannet eller i gang med at uddanne sig som ergoterapeut.

Jeg vil tildels gerne høre fra nogen der har fået børn under studiet, da min kæreste og jeg har snakket lidt om at begynde pb mens jeg er i gang med studiet. Så jeg vil gerne vide hvordan studiet er skruet sammen, hvordan dagligdagen fungerer, og hvordan det har været at blive forælder under studiet

Og så vil jeg gerne høre fra nogen som er uddannede - hvordan er hverdagen som ergoterapeut? Afvekslende, og på hvilken måde? Arbejdstider?

Osv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2015

Noahmor

MKN2015 skriver:

Godaften

Jeg vil høre om nogen herinde er uddannet eller i gang med at uddanne sig som ergoterapeut.

Jeg vil tildels gerne høre fra nogen der har fået børn under studiet, da min kæreste og jeg har snakket lidt om at begynde pb mens jeg er i gang med studiet. Så jeg vil gerne vide hvordan studiet er skruet sammen, hvordan dagligdagen fungerer, og hvordan det har været at blive forælder under studiet

Og så vil jeg gerne høre fra nogen som er uddannede - hvordan er hverdagen som ergoterapeut? Afvekslende, og på hvilken måde? Arbejdstider?

Osv.

Jeg er ergoterapeut og arbejder som trænende terapeut i en kommune. Men der findes jo mange forskellige jobmuligheder som ergoterapeut, så er også lidt hvad dine interesser er. Jeg fik ikke børn mens jeg læste og de har lavet om på uddannelsen, så de spørgsmål kan jeg ikke hjælpe dig med.

men jeg er superglad for at arbejde som ergo. 

Anmeld Citér

9. september 2015

Babygirl2014

Hej,

jeg er lige kommet tilbage fra barsel, er 2 år inde i ergoterapeutuddannelsen  
Indtil videre har det været meget nemt at få studie og familie til at gå op i en højere enhed. Vores skema skifter ugentligt, og der har indtil videre i uddannelsen være mange fridage/halve fridage.

Jeg har ikke et sekund fortrudt at jeg fik barn under uddannelse!

Anmeld Citér

9. september 2015

Snoopy77

Jeg er også ergoterapeut. En del fra mit hold fik børn under uddannelsen men den er ændret siden. 

Har kun haft jobs med dagvagter men skal du fx i psykiatrien, er det meget almindeligt at have lidt blandede vagter. 

Anmeld Citér

9. september 2015

MKN2015

Noahmor skriver:

Jeg er ergoterapeut og arbejder som trænende terapeut i en kommune. Men der findes jo mange forskellige jobmuligheder som ergoterapeut, så er også lidt hvad dine interesser er. Jeg fik ikke børn mens jeg læste og de har lavet om på uddannelsen, så de spørgsmål kan jeg ikke hjælpe dig med.

men jeg er superglad for at arbejde som ergo. 

Jamen jeg er nok ikke helt indsporet på hvad der interesserer mig mest endnu. Umiddelbart er det både den akutte hjælp ved indlæggelser, men også revalideringsarbejdet. Heldigvis har jeg jo 3½ år til at blive klog på det i

Men ja, den åbner op for super meget, rigtig alsidig uddannelse, og efterfølgende afvekslende hverdag, sådan som jeg har forstået det  

Anmeld Citér

9. september 2015

MKN2015

Babygirl2014 skriver:

Hej,

jeg er lige kommet tilbage fra barsel, er 2 år inde i ergoterapeutuddannelsen  
Indtil videre har det været meget nemt at få studie og familie til at gå op i en højere enhed. Vores skema skifter ugentligt, og der har indtil videre i uddannelsen være mange fridage/halve fridage.

Jeg har ikke et sekund fortrudt at jeg fik barn under uddannelse!

Det lyder super godt! Det jeg nemlig tænker er om studiet er kompliceret på den måde at det er svært at komme tilbage i rytmen igen  Det kan selvfølgelig være forskelligt fra sted til sted, men dejligt at høre at studiet er kompatibelt med det at få børn!

Anmeld Citér

9. september 2015

MKN2015

Snoopy77 skriver:

Jeg er også ergoterapeut. En del fra mit hold fik børn under uddannelsen men den er ændret siden. 

Har kun haft jobs med dagvagter men skal du fx i psykiatrien, er det meget almindeligt at have lidt blandede vagter. 

Jeg tænker ikke at jeg skal ende med at arbejde i psykiatrien, selvom det er sindssygt spændende. Jeg ønsker nemlig kun dagvagter og forholdsvist stabile dage, jeg er ikke ret god til det med at skulle omstille mig på nat/dag og akut at skulle møde op o.lign.

Anmeld Citér

9. september 2015

Bshizzle

Må jeg spørge af ren nysgerrighed hvad en 'ergoterapeut' er/laver? 

Samt hvad det kræves af baggrund/uddannelse? 

Anmeld Citér

9. september 2015

MKN2015

Bshizzle skriver:

Må jeg spørge af ren nysgerrighed hvad en 'ergoterapeut' er/laver? 

Samt hvad det kræves af baggrund/uddannelse? 

https://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/socialogsundhedsuddannelser/ergoterapeut

https://www.ug.dk/job/sundhedomsorgogpleje/behandgenoptrarb/ergoterapeut

Værsgo

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.