Erfaring med fjernstudie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.205 visninger
6 svar
3 synes godt om
9. september 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Ja, er der nogen af jer der har erfaring med fjernstudie?

I øjeblikket går jeg på HF enkeltfag, og har 4 fag. Og jeg drønkeder mig! De fag jeg har er ren repetition.  Jeg blev sygemeldt 3 mdr før jeg var færdig med min hf, men det betyder at der er visse fag jeg er nødt til at tage helt om, fordi jeg ikke gik op til eksamen på første år, men kørte dem videre på et højere niveau.

Jeg kan dog mærke at jeg i 2 af fagene har rigtig godt af at der er en lærer på, og jeg møder op til undervisningen. De 2 andre er jeg bare meget lidt motiverede til at møde op til fordi jeg simpelthen intet lærer! Så jeg kunne godt overveje at få de 2 fag lavet om til fjernstudie... Så jeg ikke behøver at møde op og føle at jeg totalt spilder min tid.. Men "bare" skal læse og lave opgave for mig selv, herhjemme.

Et af fagene jeg overvejer at skifte til fjernstudie er matematik C.. Er der nogen der ved hvordan det foregår ifht afleveringer? På mit matematik hold pt vil læreren helst at vi afleverer alt i håndskrevet i papirsform. Men det gør man vel ikke på fjernstudie?

En af grundene til at jeg gerne vil ændre det til fjernstudie er også at min datter og jeg begge har været temmelig meget syge i de sidste par uger her, og det går hårdt udover mit fravær!
Jeg kan jo ikke rigtig møde op med en syg unge på slæb, og har sjældent mulighed for at få hende passet på hverdage. Men ville jo sagtens kunne sidde og læse lidt/skrive en opgave mens hun sover til middag og sådan...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2015

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Jeg har haft matematik på C niveau via fjernundervisning. 

Det var okay. Opgaverne skulle afleveres i pdf, og ca. hver 3. opgave skulle afleveres mundtligt. (et program der optager din skærm og din stemme) 

Anmeld Citér

9. september 2015

MamaGulloev

Ravnholt skriver:

Jeg har haft matematik på C niveau via fjernundervisning. 

Det var okay. Opgaverne skulle afleveres i pdf, og ca. hver 3. opgave skulle afleveres mundtligt. (et program der optager din skærm og din stemme) 

Okay, spændende!

Hvordan skrev du opgaverne på computeren?

Eller lavede du dem i hånden og scannede dem ind?

Anmeld Citér

9. september 2015

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
MummiT skriver:

Okay, spændende!

Hvordan skrev du opgaverne på computeren?

Eller lavede du dem i hånden og scannede dem ind?

Ja jeg skrev dem på computer. I Word. Men man måtte også lave dem i hånden og scanne ind. (Det er vidst forskelligt fra lærer til lærer om de tager imod de håndskrevne)

Anmeld Citér

9. september 2015

MamaGulloev

Ravnholt skriver:

Ja jeg skrev dem på computer. I Word. Men man måtte også lave dem i hånden og scanne ind. (Det er vidst forskelligt fra lærer til lærer om de tager imod de håndskrevne)

Okay, tusind tak for hjælpen

Anmeld Citér

9. september 2015

Benjamins'mor

MummiT skriver:

Ja, er der nogen af jer der har erfaring med fjernstudie?

I øjeblikket går jeg på HF enkeltfag, og har 4 fag. Og jeg drønkeder mig! De fag jeg har er ren repetition.  Jeg blev sygemeldt 3 mdr før jeg var færdig med min hf, men det betyder at der er visse fag jeg er nødt til at tage helt om, fordi jeg ikke gik op til eksamen på første år, men kørte dem videre på et højere niveau.

Jeg kan dog mærke at jeg i 2 af fagene har rigtig godt af at der er en lærer på, og jeg møder op til undervisningen. De 2 andre er jeg bare meget lidt motiverede til at møde op til fordi jeg simpelthen intet lærer! Så jeg kunne godt overveje at få de 2 fag lavet om til fjernstudie... Så jeg ikke behøver at møde op og føle at jeg totalt spilder min tid.. Men "bare" skal læse og lave opgave for mig selv, herhjemme.

Et af fagene jeg overvejer at skifte til fjernstudie er matematik C.. Er der nogen der ved hvordan det foregår ifht afleveringer? På mit matematik hold pt vil læreren helst at vi afleverer alt i håndskrevet i papirsform. Men det gør man vel ikke på fjernstudie?

En af grundene til at jeg gerne vil ændre det til fjernstudie er også at min datter og jeg begge har været temmelig meget syge i de sidste par uger her, og det går hårdt udover mit fravær!
Jeg kan jo ikke rigtig møde op med en syg unge på slæb, og har sjældent mulighed for at få hende passet på hverdage. Men ville jo sagtens kunne sidde og læse lidt/skrive en opgave mens hun sover til middag og sådan...

Jeg har studeret dansk og matematik på fjernstudie, dog på D niveau - 10 klasse. Men jeg skulle lave opgaverne i Excel og aflevere via et mail system på deres hjemmeside (det var i Århus). 

Dansk skulle laves i word. Men det gør man jo som regl også i andre fag når man går på skolen. 

Anmeld Citér

11. september 2015

Olaf

Jeg havde matematik b som jeg afsluttede i sommers som fjernundervisning og er nu igang med a også som fjern, da jeg fødte for 1 månede siden, skal op til jul.. 

Men der er det som de andre siger at du enten uploade din opgave scannet ind fra hånden, eller skrevet i wordmat, og så skulle jeg filme at jeg lavede opgaver en gang imellem mens jeg forklarede hvad jeg lavede dog havde jeg b så skulle også vise det i form af programmer med skal kunne bruge  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.