Hund og kanin??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.055 visninger
8 svar
3 synes godt om
8. september 2015

Anonym trådstarter

Ved ikke om det er et dumt spørgsmål, men jeg har en hund på snart 2 år (labrador / border collie). Og jeg vil meget gerne have en kanin, da vi havde det som barn. 

Er det synd for kaninen at stå i et rum hvor hunden er? Ved ikke om den er bange for min hund? Den for selvfølgelig ikke lov til at løbe frit med min hund, men er bange for min meget nyskerrige hund er for overvældet til et lille nyt familiemedlem? 

Helst ingen hårde tilbagemeldinger  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2015

loop

Anonym skriver:

Ved ikke om det er et dumt spørgsmål, men jeg har en hund på snart 2 år (labrador / border collie). Og jeg vil meget gerne have en kanin, da vi havde det som barn. 

Er det synd for kaninen at stå i et rum hvor hunden er? Ved ikke om den er bange for min hund? Den for selvfølgelig ikke lov til at løbe frit med min hund, men er bange for min meget nyskerrige hund er for overvældet til et lille nyt familiemedlem? 

Vi har hund og kanin. Vores kanin løber frit sammen med hunden, (selvfølgelig kun med opsyn). Hunden skal bare lære, at den skal være god ved kaninen. Vores kanin får af og til en ordentlig "vasker" af hunden.

Det er vigtigt at kaninen har mulighed for at løbe frit af hensyn til både muskler og velvære. Om det så er i samme rum som hunden eller ej, det er op til jer.

Anmeld Citér

8. september 2015

Elgaard73

Anonym skriver:

Vi fik et par kaniner for omkring 6 måneder siden, og har en labrador.

Kaninerne går i vores gamle hønsegård, og er nede i samme højde med hunden og kun adskilt af hønsetråd. Og kaninerne kunne ikke være mere ligeglade med hunden, som ellers cirkulerede meget rundt dernede i starten (hun har et stærkt jagtinstinkt). De driller hunden og man kan nærmest se at det morer dem.

Her har det været hunden, som har været mest overvældet af at få kaniner. Kaninerne er fløjtende ligeglade.

Anmeld Citér

8. september 2015

Anonym trådstarter

Ej det er dejligt at hører. Min har også et meget stort jagtinstinkt, men jeg har forelsket mig i de sødeste kaninunger, så kan bare ikke lade være  

Tusind tak for svar begge to, nu er beslutningen vidst truffet  

Anmeld Citér

8. september 2015

tumle

Anonym skriver:

Nu ved jeg ikke hvor meget border collie du oplever i din hunds adfærd. 

Jeg har selv en ren border collie og ville aldrig anskaffe mig en kanin, eller mindre kæledyr i det hele taget. Jagtinstinktet og hyrdeinstinktet er for stort hos hende, desuden har border collien tildens til at stresse meget let, derfor ville det i vores tilfælde hverken være optimalt for kaninen eller hunden. 

Anmeld Citér

8. september 2015

B&J

Vi har hund kat og kanin alle 3 i samme stue og vores kanin hoppet løs i stuen også og alle 3 går fint i spænd

Anmeld Citér

8. september 2015

heaven

Her gik hund og kanin altid sammen - har en labrador/schæferblanding - min kanin var kun i bur om natten og mens vi var på arbejde... Har billeder hvor hund, kanin og 2 katte ligger sammen i sofa -mega hyggeligt, og det kan sagtens lade sig gøre....

desværre døde kaninen af alderdom, de er mega søde og gider man investerer i samvær med dem, er de fantastiske som kæledyr, også ift børn

Anmeld Citér

8. september 2015

Anonym trådstarter

tumle skriver:

Nu ved jeg ikke hvor meget border collie du oplever i din hunds adfærd. 

Jeg har selv en ren border collie og ville aldrig anskaffe mig en kanin, eller mindre kæledyr i det hele taget. Jagtinstinktet og hyrdeinstinktet er for stort hos hende, desuden har border collien tildens til at stresse meget let, derfor ville det i vores tilfælde hverken være optimalt for kaninen eller hunden. 

Han er 1/4 border collie og han er ikke særlig stresset, han er en meget rolig hund  

Anmeld Citér

8. september 2015

MKN2015

Jeg ville ikke gøre det, af hensyn til min hund.... Hunden var der først, så jeg ville prioritere den højest, og med den cocktail din hund er, så ville jeg mene at kombi af apporterende jagthund og hyrdehund ville gøre at den vil stresse vildt over kaninen, specielt når den ikke har været vant til det fra hvalp!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.