Fødselsdepression/reaktion - hvilken behandling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

573 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. september 2015

Anonym trådstarter

Jer, der har eller har haft en fødselsdepression/reaktion, hvilken behandling har i fået og har den hjulpet? 

På forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2015

Anonym

Psykiater (medicinering med anti depressiva) , psykolog forløb , gruppe samtaler , ekstra samtaler med sundhedsplejersken.. Og ja, det har hjulpet mig... Jeg er kommet ud på den anden side igen 

Anmeld Citér

7. september 2015

sne190810

Jeg har en veninde, som fik en efterfødselsreaktion. Hun kom igennem den svære tid med daglig motion, tit bare en lang gåtur med barnevognen hvor hun fik clearet en del af sine tanker og lyttede til en mindfulness app via sin telefon. Hun gik til samtaler hver 14. Dag, senere hver 21. Dag hos egen læge. Udover det, har hun senere fortalt at det hjalp rigtig meget, at kunne tale åbent med sin mand/nære venner omkring hendes tilstand/følelser, da det havde en god terapeutisk effekt at få det snakket igennem med forskellige personer. 

Hun var på intet tidspunkt i medicinsk behandling, da hun gerne ville undgå det. 

Anmeld Citér

7. september 2015

Anonym

Min fødselsreaktion var kraftig - kom overnight ...Og jeg var i en anden verden / virkelighed

Akut indlæggelse på lukket psykiatrisk afdeling. (7 dage på lukket, herefter 9 dage på åben, herefter hjemme men tilknyttet åben afdeling i 7 dage)

Tilknytning til psykiater i 1år - opkald til ham ugentligt - herefter sjældnere

Medicin herunder (6 mdr efter indlæggelse).. Kan ikke huske navnet men det var noget anti psykotisk psykofarmaka - kraftige sager ... Fik min tunge til at hæve så jeg skulle stoppe med indtagelse... 

3 mdr efter indlæggelse suppleret med antidepressiv medicin ( måske citalopram)

Anti psykotisk medicin virkede med næsten øjeblikkelig virkning ... Fik mig tilbage til virkeligheden efter kun 2 dages (tvunget) indtagelse

Antidepressiv medicin virkede efter 10 dage - hvis jeg husker rigtigt 

Anmeld Citér

12. september 2015

MortilVega

Du får lige et kram fra mig.

Kan ikke rigtig hjælpe dig men kontakt din læge og husk at fortælle ligeud om din situation og det du føler...

god bedring

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.