Spørgsmål ang tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

584 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. september 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Ja, jeg har altså lige et par spørgsmål som jeg håber at I kan hjælpe mig lidt med. 

Først: Er der nogen der har erfaringer med mærket mikk-line? Jeg har nemlig arvet nogle flyverdragter, bl.a. en fra mikk-line. Men jeg synes den virker meget tynd, så jeg er i tvivl om, om den overhovedet er varm nok? Den anden jeg har i samme str (som er den str min datter kan passe til vinter) er fra Caretech, og virker dejlig tyk og varm! Derudover virker den fra mikk-line også til at være lidt lille i str? 

Dernæst: Min datter skal have nogle vinterstøvler.. Men jeg aner ikke hvilke? Hun går stabilt og har sko + gummistøvler i str 20. Hun har dog en forholdsvis bred fod, der gjorde svært at finde, både sko og gummistøvler der sidder godt uden at blive for stor. 

Hvilke støvler er gode, og kan fås til en rimelig pris? Jeg er på SU, så penge er ikke det jeg har mest af.. - Støvlerne skal kunne købes i en fysisk butik, da jeg af princip ikke køber sko på nettet.

Og til sidst, hvad anbefaler I af overtøj til sådan en størrelse? Hun er 14 mdr nu. Jeg har som skrevet i hvert fald en god flyverdragt i str 92, som hun vil kunne passe til vinter. Derudover har jeg en softshelldragt og fleecedragt i str 92. Regntøj har jeg også. Og en stor, tyk striktrøje, som jeg tænker hun kan bruge i klapvognen sammen med den lækre, varme kørepose fra Ticket to Heaven.

Fleecedragten tænker jeg er god når hun skal køre i bil, og evt til at sove i, i vuggestuen.

Skal jeg bruge mere?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Den første flyverdragt jeg havde til min datter var en mikk line og syntes osse selv den virkede meget tynd 

Men min dagplejemor anbefalede varmt mikk line da den ikke er for tyk så de små ikke kan bevæge sig ordentligt og så holder de den lille dejlig varm de fleste af deres flyverdragter kan holde barnet varmt ned til mellem 15-25 minus grader   

Og så lige et til str min datter er 17mdr og her er der købt str 86 til vinter hun bruger en str 80 nu og der er rigelig hun kan vokse i (en str 92 svare Ca til 2 år ) 

Men ved selvfølg ikke om du har et lidt større barn 

Anmeld Citér

7. september 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
anna111 skriver:

Den første flyverdragt jeg havde til min datter var en mikk line og syntes osse selv den virkede meget tynd 

Men min dagplejemor anbefalede varmt mikk line da den ikke er for tyk så de små ikke kan bevæge sig ordentligt og så holder de den lille dejlig varm de fleste af deres flyverdragter kan holde barnet varmt ned til mellem 15-25 minus grader   

Og så lige et til str min datter er 17mdr og her er der købt str 86 til vinter hun bruger en str 80 nu og der er rigelig hun kan vokse i (en str 92 svare Ca til 2 år ) 

Okay, dejligt at mikk-line er varmt, selvom dragten virker tynd.

Min datter bruger str 86 nu, og kan snart ikke være i det længere, derfor tænker jeg at str 92 er meget passende i vintertøj

Anmeld Citér

7. september 2015

modesty

MummiT skriver:

Ja, jeg har altså lige et par spørgsmål som jeg håber at I kan hjælpe mig lidt med. 

Først: Er der nogen der har erfaringer med mærket mikk-line? Jeg har nemlig arvet nogle flyverdragter, bl.a. en fra mikk-line. Men jeg synes den virker meget tynd, så jeg er i tvivl om, om den overhovedet er varm nok? Den anden jeg har i samme str (som er den str min datter kan passe til vinter) er fra Caretech, og virker dejlig tyk og varm! Derudover virker den fra mikk-line også til at være lidt lille i str? 

Dernæst: Min datter skal have nogle vinterstøvler.. Men jeg aner ikke hvilke? Hun går stabilt og har sko + gummistøvler i str 20. Hun har dog en forholdsvis bred fod, der gjorde svært at finde, både sko og gummistøvler der sidder godt uden at blive for stor. 

Hvilke støvler er gode, og kan fås til en rimelig pris? Jeg er på SU, så penge er ikke det jeg har mest af.. - Støvlerne skal kunne købes i en fysisk butik, da jeg af princip ikke køber sko på nettet.

Og til sidst, hvad anbefaler I af overtøj til sådan en størrelse? Hun er 14 mdr nu. Jeg har som skrevet i hvert fald en god flyverdragt i str 92, som hun vil kunne passe til vinter. Derudover har jeg en softshelldragt og fleecedragt i str 92. Regntøj har jeg også. Og en stor, tyk striktrøje, som jeg tænker hun kan bruge i klapvognen sammen med den lækre, varme kørepose fra Ticket to Heaven.

Fleecedragten tænker jeg er god når hun skal køre i bil, og evt til at sove i, i vuggestuen.

Skal jeg bruge mere?

Det er rigtigt at Mikk-line ikke er så tyk, men vi havde fin gavn af dem i de små størrelser (tror at vi havde både i str. 80 og 86). Så hvis du har den plus en anden til når det bliver ekstra koldt, er du jo fint dækket ind.

Termotøj er virkelig fedt til overgangsperioderne. Så det vil jeg klart anbefale, fra omkring nu faktisk, og de næste måneder frem.

Én uldtrøje synes jeg ikke er nok. Vi havde vel en tre stykker, så der kunne vaskes og én kunne ligge i vuggestuen o.s.v.

Anmeld Citér

7. september 2015

anna111

MummiT skriver:

Okay, dejligt at mikk-line er varmt, selvom dragten virker tynd.

Min datter bruger str 86 nu, og kan snart ikke være i det længere, derfor tænker jeg at str 92 er meget passende i vintertøj

Hehe ja så er det helt sikkert meget passende 

Vil osse gerne varmt anbefale dig mikk line termo heldragt vi har købt den i år til min datter og selv om grassat var plask vådt og hun faldt flere gange uden for i fredags var hun stadig 100% tør 

Anmeld Citér

7. september 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
anna111 skriver:

Min datter er lige blevet 14 mdr, hun bruger 92 nu så det kan godt svinge lidt med de størrelser og alder 

Anmeld Citér

7. september 2015

anna111

SDD skriver:

Min datter er lige blevet 14 mdr, hun bruger 92 nu så det kan godt svinge lidt med de størrelser og alder 

Ja det kan det da 

Kan osse være min pige bare er lidt lille i det  

Anmeld Citér

7. september 2015

Muffinmus

Synes Mikk-lines flyverdragter er virkelig dårlige fra de tidligere kollektioner. Virkelig tynde og ringe. Har da sjældent haft så dårlige dragter. Vi har haft dem to gange, aldrig mere. Dur ikke til rigtigt vinter vejr. Kun til de der lune vintre. 

Vi har prøvet mange mange forskellige og Ticket er nok dem vi har været mest begejstret for. De har holdt dem varme og tørre trods 10 minus grader og også i vandpytterne.

De kan også ofte købes brugt på dba osv i flot stand til inden penge.

Ang støvler må i prøve jer frem. Men vælg altid en støvle med Tex for og åndbarhed materiale. Andet er synd for børnenes fødder.  Der fås masser af pink prinsesse støvler i kunstigt læder look og det er simpelthen tortur for børnene fødder.

Flere af Bilkas støvler plejer at være uden Tex, gå langt uden om det hvis de ikke har lavet om på det i år.

Angulus er brede,  og igen, de kan findes som næsten nye til ok penge på ts og dba. De er gode og lune.

Visse af Skofus modeller plejer også at være brede.

Og, se i din lokale sko handler nu, de har ofte sidste års modeller nedsat.

Anmeld Citér

7. september 2015

Carina:-)

Jeg synes Angulus er godt til små brede fødder og de holder nemt en sæson på børnehavens legeplads selv om mine rollinger er meget ude . 

Flyverdragt der synes jeg Molo er bedst af de mærker jeg har prøvet -En termodragt er godt til blebørn da den ikke skiller som et sæt gør 

Ellers er regntøj med udtageligt fleecefoer også rigtigt godt aat have :) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.