Flytte med barn som er lettere sensitiv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

511 visninger
4 svar
4 synes godt om
6. september 2015

Sprit25

Hej tøser. 

Vi står og skal måSke flytte. Det bliver rigtig dejligt hvis det lykkedes. 

Sagen et vi har en datter på 17 mdr som er lettere sensitiv. Hun var meget svært ved forandringer og derfor søger jeg gode råd til hvordan jeg lettet overgangen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2015

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi holdt os til faste rutiner og lod ham få ekstra nærhed om kærlighed.

Han var med til flytte processen, det hjalp lidt, men det var meget svært for ham.

Siden vi flyttede har han ændret sove rytme og han begyndte at vågne meget tidligt om morgenen. Det tog meget lang tid for ham at falde til.

Men tror bare man skal være forberedt på at det bliver hårdt og at man bare skal have plads og kunne rumme at det ikke altid er let

Anmeld Citér

6. september 2015

God-mor

Sprit25 skriver:

Hej tøser. 

Vi står og skal måSke flytte. Det bliver rigtig dejligt hvis det lykkedes. 

Sagen et vi har en datter på 17 mdr som er lettere sensitiv. Hun var meget svært ved forandringer og derfor søger jeg gode råd til hvordan jeg lettet overgangen

Nu flyttede vi godt nok da vores datter kun var 10 måneder, men hun har også og har altid haft lidt svært ved forandringer og flytningen var ingen undtagelse. Vi holdte fast i de vante rutiner og vi sørgede for at få hendes værelse på plads først og få stilt hendes ting op så hun havde det hun kendte. Så tog vi 1 dag hvor vi pakkede alt ud og hun var hos mormor og bedstefar. Hun var lidt ekstra tryghedsøgende de første par uger og derefter var hun som hun plejer. Små børn vender sig meget hurtigt til forandringer. Bare sørg for at hold de faste rutiner og så evt lad hende sove ved jer en periode hvis hun har behov for det. 

Anmeld Citér

6. september 2015

Sprit25

Flere der har råd? 

Planen er hun bliver i sin dagpleje. Vi får lidt længere transport tid men netop for at holde rutinerne for hende

Anmeld Citér

6. september 2015

helle85

Sprit25 skriver:

Flere der har råd? 

Planen er hun bliver i sin dagpleje. Vi får lidt længere transport tid men netop for at holde rutinerne for hende

vi har flyttet et par gange med,  første gang da vores dreng var 1,5 år.

vi gjorde det at børnene blev passet imens vi flyttede, også ordnet vi hans værelse først, også blev han i sin dagpleje, også holdt vi den normale rutine som han kendte, det hjælp en del. og ellers kan man jo ikke gøre så meget for at forberede dem på det, da de jo ikke rigtig forstå det i den alder, men ellers så bare give dem den ekstra tryghed som de har behov for den første perioede til de er faldt til, så skal det nok gå

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.