Påvirker penicillin mælkens smag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.837 visninger
8 svar
3 synes godt om
5. september 2015

Mrsopsand

Jeg fik rykket en tand ud her under min graviditet og jeg føler nu at tandkødet gør ondt, som om de mangler en stump af tanden som så har givet betændelse. Tandkødet er hævet og det strammer helt ud i kinden så er sådan set ikke i tvivl om at det er betændelse i det. Det vil jo nok kræve behandling med penicillin for at komme af med betændelsen. Men jeg læste et sted at en mor måtte opgive amningen fordi barnet ikke kunne li mælken da hun fik penicillin. 

Er der nogen med erfaringer? Jeg ville så nødigt opgive amningen, især fordi min søn kun er 5 uger.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2015

Liviana

Hejsa. Jeg fik penicillin mod blærebetændelse, da min datter var ca. 2 uger, og det havde ingen inflydelse på amningen. Men det afhænger måske af typen af penicillin. Men du skal i hvert fald være opmærksom på at få en type, som man må tage, når man ammer (min læge var nødt til at slå det op, da hun var i tvivl).

Anmeld Citér

5. september 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Mrsopsand skriver:

Jeg fik rykket en tand ud her under min graviditet og jeg føler nu at tandkødet gør ondt, som om de mangler en stump af tanden som så har givet betændelse. Tandkødet er hævet og det strammer helt ud i kinden så er sådan set ikke i tvivl om at det er betændelse i det. Det vil jo nok kræve behandling med penicillin for at komme af med betændelsen. Men jeg læste et sted at en mor måtte opgive amningen fordi barnet ikke kunne li mælken da hun fik penicillin. 

Er der nogen med erfaringer? Jeg ville så nødigt opgive amningen, især fordi min søn kun er 5 uger.

Du skal ihvertfald gå til en tandlæge og få af vide hvad det er.

Om pencillin påvirker mælken er der vist flere meninger om, men det er slet ikke sikkert af du behøver det. I flere tilfælde er det nok med en god og grundig tandrensning ( også ved føelsen af det hele hæver)

Anmeld Citér

5. september 2015

Mrsopsand

Liviana skriver:

Hejsa. Jeg fik penicillin mod blærebetændelse, da min datter var ca. 2 uger, og det havde ingen inflydelse på amningen. Men det afhænger måske af typen af penicillin. Men du skal i hvert fald være opmærksom på at få en type, som man må tage, når man ammer (min læge var nødt til at slå det op, da hun var i tvivl).

Tusind tak for dit svar. Jeg vil helt sikkert lige nævne det for tandlægen.

Anmeld Citér

5. september 2015

Mrsopsand

Hck skriver:

Du skal ihvertfald gå til en tandlæge og få af vide hvad det er.

Om pencillin påvirker mælken er der vist flere meninger om, men det er slet ikke sikkert af du behøver det. I flere tilfælde er det nok med en god og grundig tandrensning ( også ved føelsen af det hele hæver)

Glemte vist at sige at jeg skal til tandlæge på mandag 

Men jeg kender følelsen af hævet tandkød vs følelsen af betændelse da mange af mine tænder er rodbehandlet pga tandrodsbetændelse.

Anmeld Citér

5. september 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Mrsopsand skriver:

Glemte vist at sige at jeg skal til tandlæge på mandag 

Men jeg kender følelsen af hævet tandkød vs følelsen af betændelse da mange af mine tænder er rodbehandlet pga tandrodsbetændelse.

Det kan sagtens være at du har en tilstand, hvor at pencillin kunne være en god ting, men i flere tilfælde kan det faktisk godt klares uden, hvis det det "kun" er betændelse i tandkødet. Forstå mig ret,det gør hammerende ondt, men en meget grundig rensning kan faktisk også løse problemet. Men udover det ville jeg nok ikke være bange for at prøve en pencillin kur, hvis det blev tilrådet

Anmeld Citér

5. september 2015

MorTil3+

Tror det kommer mere an på baby om han/hun er sart ang smagsændring. Mine 2 første var der aldrig noget med. Jo nr 2 blev ked en dag jeg havde spist lidt meget chokolade. Men her med nr 3 måtte jeg opgive amning, da han reagerede på min menstruation en uge før den kom og hele den uge det stod på, min sp sagde at det nok kun lige var den første gang men de næste 2 gange var det det samme så måtte droppe det til sidst 2 Uger hver måned er lang tid med en ked baby der ikk vil spise, og min sp sagde at han åbenbart var meget sart ang ændring i smagen. 

Anmeld Citér

5. september 2015

Frk.S

Jeg har fået penicillin behandling ved begge mine piger i deres første uger.... en ordentlig omgang med både IV og tablet behandling. Ved den mindste fik jeg også to forskellige penicillin kure da hun var omkring 6 mdr. Det har ikke ødelagt amningen. Jeg synes måske det påvirkede deres maver lidt, men de spiste stadig fint. 

Anmeld Citér

5. september 2015

Mrsopsand

Frk.S skriver:

Jeg har fået penicillin behandling ved begge mine piger i deres første uger.... en ordentlig omgang med både IV og tablet behandling. Ved den mindste fik jeg også to forskellige penicillin kure da hun var omkring 6 mdr. Det har ikke ødelagt amningen. Jeg synes måske det påvirkede deres maver lidt, men de spiste stadig fint. 

Tak for din erfaring 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.