Hvordan mærkede i virkningen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

526 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg har en moderat til svær fødselsdepression /depression. Jeg har fået udskrevet citalopram piller, og har nu taget dem i knap 2 uger. Jeg har nu haft 1 god dag. Med overskud og smil. Nu er det så bare det samme igen. Er det måske begyndelsen på en god virkning ? Altså der måske begynder og komme flere og flere dage med lidt overskud hvor jeg ikke bare ligger i sengen ? Hvordan mærkede i pillernes positive virkning? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2015

Mrsopsand

Er du blevet tilbudt noget terapi sammen med medicinen? 

Man siger at der kan gå op til 1 måned før virkningen af pillerne kan måles. Men pillerne går ikke ind og ændrer de dårlige dage til gode dage som sådan. Det pillerne gør, er at stabilisere dit humør så du ikke har de store udsving du sikkert oplever nu. Men kun med sideløbene terapi har jeg opnået god effekt af medicinen. Man kan sige at medicinen giver dig overskuddet til at arbejde med din depression. 

Jeg oplevede en effekt af min medicin efter ca 1 måned, men der blev det så vurderet at det var nødvendigt at trappe mig op, da virkningen ikke var aå god som den kunne ha været. Det var en proces der tog lidt tid, men da jeg fik terapi samtidig, synes jeg forløbet var til at holde ud.

Anmeld Citér

5. september 2015

Anonym trådstarter

Mrsopsand skriver:

Er du blevet tilbudt noget terapi sammen med medicinen? 

Man siger at der kan gå op til 1 måned før virkningen af pillerne kan måles. Men pillerne går ikke ind og ændrer de dårlige dage til gode dage som sådan. Det pillerne gør, er at stabilisere dit humør så du ikke har de store udsving du sikkert oplever nu. Men kun med sideløbene terapi har jeg opnået god effekt af medicinen. Man kan sige at medicinen giver dig overskuddet til at arbejde med din depression. 

Jeg oplevede en effekt af min medicin efter ca 1 måned, men der blev det så vurderet at det var nødvendigt at trappe mig op, da virkningen ikke var aå god som den kunne ha været. Det var en proces der tog lidt tid, men da jeg fik terapi samtidig, synes jeg forløbet var til at holde ud.

Ja skal starte til psykiater da jeg er under 25 og skulle være startet til psykolog men har ikke penge pt overhovedet, til psykolog timer. Vi kan knap få det Til og løbe rundt i forvejen. 

Men det er netop overskud jeg havde igår, som jeg ikke har haft læææænge. Altså ikke i en grad som jeg normalt ville ha før min depression , men i en grad der gjorde at jeg kunne lave andet end og ligge i sengen. 

Anmeld Citér

7. september 2015

MortilVega

Anonym skriver:

Jeg har en moderat til svær fødselsdepression /depression. Jeg har fået udskrevet citalopram piller, og har nu taget dem i knap 2 uger. Jeg har nu haft 1 god dag. Med overskud og smil. Nu er det så bare det samme igen. Er det måske begyndelsen på en god virkning ? Altså der måske begynder og komme flere og flere dage med lidt overskud hvor jeg ikke bare ligger i sengen ? Hvordan mærkede i pillernes positive virkning? 

Prøv at snak med din sundhedsplejerske der kan sætte dig i forbindelse med en terapigruppe med ligesindede den er gratis... Det er så vigtigt for dig at du får talt om det. Ellers bliver det er for lang proces for dig...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.