Klippetips?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

820 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. april 2008

rlyn

Tristan skal til frisør igen, og jeg vil gerne høre om jeres erfaringer mht. at farve hår på børn på 1½ år.

Nej pjat ;) ...men jeg skulle lige se, om jeg kunne få jer til at rotere engang på stolen 8(

Men Tristan skal nu til frisør. Det er anden gang han skal klippes, og første gang startede lidt uheldigt. Frisøren fik løftet Tristan op og sat ham i stolen, mens jeg var ved at hænge jakker op - og UDEN jeg havde givet grønt lys for det. Det synes den lille amnd ikke var specielt sjovt.
Mit spørgsmål er så: hvis han nu får sig en lille krise over det, når vi kommer derned, er der så nogle af jer der har nogle gode tips til, hvordan jeg kan gøre turen god for ham - hans skal jo helst ikke vade rundt i sit eget hår som 6-årig, fordi han går i panik ved frisøren ;)

Knus
Rikke og Tristan...som har BUNKER af krøller igen nu, og som kan have det ledeste morgenhår :P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2008

lonemus

Hej Rikke!

Hos vores frisør har hun en lille fladskærm stående på ét at bordene, så hun sætter bare en tegnefilm på - og ja, så kan hun sådan set gøre lige hvad hun har lyst til med min datter på 19 mdr.........hun er nu blevet klippet dér 2 gange og hopper og danser rundt, når jeg siger hun skal ned og have klippet sit hår.

Er det muligt din frisør har noget lign?

Ellers kan jeg ikke helt komme gode råd (?)

Håber dog du kan bruge mit indlæg (L)

Knus
Lone

Anmeld

3. april 2008

Pia.

Mille (min den mellemste) var bare heller ikke glad for det i starten... Men vi gjorde det at hun sad hos mig og vi begge havde det her sjal ud over os og så havde jeg et par små vingummi poser med i lommen for en sikkerheds skyld ;) - dem fik vi dog aldrig brugt, hun fik dem så bagefter fordi hun havde være SÅ dygtig... men bare det at hun fik lov at side hos mig hjalp meget...

Et lille tip hvis Tristan skal side hos dig, tag ikke for varmt tøj på der ned, for under sådan en sjal med et barn tæt ind til kroppen er der møg varmt....

Knus Pia, som syntes det kunne havde været fedt med en hårfarvning til sådan en lille gut, måske en rød hanekam.. ;) ;) ;)... *GG*

Anmeld

4. april 2008

camillawp1982

Hej

Hanekam? Nej han skal helt klart have grønt fodboldhår!

Nej pjat. Men mange børn er bange for frisøren, og det er synd for dem. Men mange frisører viser tegnefilm eller har tegninger som børnene kan sidde og male imens de bliver klippet. Eller de har en speciel "sjov" børnestol som f.eks. er formet som en bil som børneene kan sidde og "køre" i imens de bliver klippet.

Hos den frisør hvor jeg blev klippet som barn fik vi altid farve i til sidst, altså bare sådan noget farve som går ud når håret bliver vasket. Drengene fik seje striber og vi piger kunne få f.eks. hjerter eller stjerner, som blev lavet med sprøjtefarve gennem en skabelon. De farver var også med til at "huske folk på" at sige "du er blevet klippet sikke fint dit hår er blevet" og det opmuntrer jo børnene.

MVH Camilla

Anmeld

4. april 2008

sbs78

Rikke Lyngholm skriver:

Tristan skal til frisør igen, og jeg vil gerne høre om jeres erfaringer mht. at farve hår på børn på 1½ år.

Nej pjat ;) ...men jeg skulle lige se, om jeg kunne få jer til at rotere engang på stolen 8(

Men Tristan skal nu til frisør. Det er anden gang han skal klippes, og første gang startede lidt uheldigt. Frisøren fik løftet Tristan op og sat ham i stolen, mens jeg var ved at hænge jakker op - og UDEN jeg havde givet grønt lys for det. Det synes den lille amnd ikke var specielt sjovt.
Mit spørgsmål er så: hvis han nu får sig en lille krise over det, når vi kommer derned, er der så nogle af jer der har nogle gode tips til, hvordan jeg kan gøre turen god for ham - hans skal jo helst ikke vade rundt i sit eget hår som 6-årig, fordi han går i panik ved frisøren ;)

Hej
jeg skulle først lige til at skrive mange fy ord:D Nu er jeg jo selv frisør, og har den holdning, at jeg ikke farver hår på børn, under 10år. Jo selvfølgelig farve der kan vaskes ud igen:P
Når jeg klipper børn, gør jeg meget ud af at komme ned på deres plan, snakker med dem inden jeg går i gang. Finder lege tøj frem, altså hygger med dem. Jeg synes det er meget vigtigt for en frisør at mærke på barne, hvordan de har det. Jeg har klippet mange børn som var ked af det, men det er altid gået fint. Som andre skriver, hvis han er mere tryk ved at sidde ved dig, så er det helt okay (selvfølgelig lidt mere besværligt):)
Det eneste du ikke må gøre, er at pyller omkring ham, for hvis mor siger det er synd for mig, ja så er det i hvert fald synd (L)
Jeg elsker at klippe børn, de er så sjove og de giver bare så meget liv i salonen

knus sidsel

Anmeld

6. april 2008

rlyn

Tak for jeres svar, der er bestemt nogle tips jeg kan bruge.

Knus
Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.