Sove andre steder end hjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

900 visninger
8 svar
7 synes godt om
4. september 2015

CamillaK1984

Hejsa 

jeg har en dreng på 1,5 år. Som gerne vil passe hos begge hold bedsteforældre, lige indtil han skal sove til natten. Der er ingen problemer med middagssøvnen og han er glad og tilfreds resten af dagen.. HVAD GØR JEG?????

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2015

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid
CamillaK1984 skriver:

Hejsa 

jeg har en dreng på 1,5 år. Som gerne vil passe hos begge hold bedsteforældre, lige indtil han skal sove til natten. Der er ingen problemer med middagssøvnen og han er glad og tilfreds resten af dagen.. HVAD GØR JEG?????

Hvad sker der om aftenen når han blir passet?

måske han bare ikke er klar til at sove ude?

Anmeld Citér

4. september 2015

CamillaK1984

Der sker det samme som derhjemme, sofahygge og leg med legetøjet.

Anmeld Citér

5. september 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tænker at når man er 1,5 kan man ikke selv forstå konsekvensen af at skulle overnatte hos bedsteforældre altså, han kan ikke gennemskue at det er uden mor og far, og selvom i fortæller det, kan han endnu ikke forudse hvordan han vil have det med at i ikke er der inden natten. 

Så, jeg synes bare det lyder til han ikke er klar  

Anmeld Citér

5. september 2015

God-mor

CamillaK1984 skriver:

Hejsa 

Du venter med at lade ham overnatte ude I kan jo afleverer ham om morgenen og hente inden sengetid, når han skal passes. Børn er meget forskellige hvad det angår. Det virker til at han ikke er klar til overnatning ude endnu, og man kan ikke forklare ham at mor kommer når han vågner. 

Anmeld Citér

5. september 2015

san

Kunne bedsteforældrene ikke bare komme hjem til jer og sove, så ville det nok være nemmer for den lille gut  ... 

Anmeld Citér

6. september 2015

LBK

Eller prøv at overnat der sammen med ham første gang!?? 

Anmeld Citér

6. september 2015

modesty

CamillaK1984 skriver:

Hejsa 

Du venter med at lade ham sove ude. Han er tydeligvis ikke klar. 

Jeg ville holde en pause på mindst 3 mdr., og så prøve igen.

Anmeld Citér

6. september 2015

Oddi

Profilbillede for Oddi

Det virker som om han ikke er klar til at sove ude om natten. At sove om natten kan være meget intimt og kan for nogle børn kræve meget tryghed - hvilket mor og far jo plejer at stå for, så det kan være en stor mundfuld. 

Jeg tror jeg ville vente lidt.. Giv det lidt tid og så evt prøv igen. Måske man kunne prøve i starten hvor mor og/eller far også sov der, så de kunne trøste om natten og han kunne vænne sig til omgivelserne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.