Anonym skriver:
Jeg er anonym da jeg syntes det er et ømt område og skammer mig over vores gæld 
Vi betaler en del af på noget gæld vi gerne vil have ud af verden derfor sidder vi lidt stramt i det.
Mit spørgsmål er til jer om man kan leve for 1383,- om ugen i 1år.
Pengene skal række til mad , diverse og benzin. Benzin vil være 380,- om ugen cirka . Så det vil sige 1000,- til mad og diverse om ugen. det første halv år vil være for 2 voksne og det andet halv år 2 voksne og 1 spædbarn.
Vi spiser hos mine forældre en gang om ugen.
Hvad syntes I?
Har i mulighed for at afprøve om det er muligt, inden det bliver en evt. realitet? For så ville jeg gøre det, da ved i om det er realistisk for jeres familie, i hvert fald for jer to voksne.
Personligt ville jeg IKKE turde binde an på det, inden jeres barn er født. I ved ikke hvilke udgifter i kan risikere, i kan kun gå ud fra de almindelige spædbarnsudgifter. Hvis jeres barn eks skal have dyr mælkeerstatning(Gud forbyde det), eller andet specielt udstyr, bliver det jo meget dyrere, og i vil ikke kunne overholde gældsafdragelsen, og risikerer højst sandsynligt strafrenter/gebyrer oveni. Derudover vil kreditor sikkert ikke være tilbøjelige til at lave en fordelagtig afdragsaftale igen. Dem der mener i kan leve for få hundrede kroner pr uge, der vil jeg sige i gør jer selv en bjørnetjeneste, hvis i lytter til det. Det lyder urealistisk at man skulle kunne leve for det, hvis man spiser en sund og varierende kost. Jeg vil sige beløbet er realistisk til mad+benzin, hvis i ikke bruger mere til benzin end du har angivet. Diverse må komme ud over det. Jeg ville lige komme med et input , så du også har et modsvar til alle de overdrevet positive indlæg, der ellers har været. Hav ikke romantiske forestillinger om hvad der burde kunne lade sig gøre, vær realistisk
.
Anmeld
Citér