Kan vi bærer det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2015

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Uden problemer vi har 800 om ugen til mad og husholdning til 2 voksne, et barn på 3 og en baby. 

Vildt er det med bleer osv ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Vildt er det med bleer osv ?

Ja den store bruger ble om natten og den lille døgnet rundt. Og mme er også med, giver stadig 3-4 flasker i døgnet  

Anmeld Citér

4. september 2015

Mamalou

Nu dækker mit budget kun over mig og min søn på fire år. Men jeg vil alligevel sige, at det er muligt med madplaner. Jeg benytter mig meget af frost grøntsager og der kan der godt spares lidt - og med den rette opskrift er det ikke kedeligt Gør det til et fælles projekt og hold hinanden op på det. Det er KUN 1 år. Når der kommer baby til, kommer der også børnefamilieydelse - hvis I nu ikke have tænkt på det. Det er omkring 4300-4400 hver tredje måned.

Held og lykke med det! 

Vh. Louise 

Anmeld Citér

4. september 2015

loop

Anonym skriver:

Jeg er anonym da jeg syntes det er et ømt område og skammer mig over vores gæld

Vi betaler en del af på noget gæld vi gerne vil have ud af verden derfor sidder vi lidt stramt i det.

Mit spørgsmål er til jer om man kan leve for 1383,- om ugen i 1år.

Pengene skal række til mad , diverse og benzin. Benzin vil være 380,- om ugen cirka . Så det vil sige 1000,- til mad og diverse om ugen. det første halv år vil være for 2 voksne og det andet halv år 2 voksne og 1 spædbarn.

Vi spiser hos mine forældre en gang om ugen.

Hvad syntes I?

Har i mulighed for at afprøve om det er muligt, inden det bliver en evt. realitet? For så ville jeg gøre det, da ved i om det er realistisk for jeres familie, i hvert fald for jer to voksne.

Personligt ville jeg IKKE turde binde an på det, inden jeres barn er født. I ved ikke hvilke udgifter i kan risikere, i kan kun gå ud fra de almindelige spædbarnsudgifter. Hvis jeres barn eks skal have dyr mælkeerstatning(Gud forbyde det), eller andet specielt udstyr, bliver det jo meget dyrere, og i vil ikke kunne overholde gældsafdragelsen, og risikerer højst sandsynligt strafrenter/gebyrer oveni. Derudover vil kreditor sikkert ikke være tilbøjelige til at lave en fordelagtig afdragsaftale igen. Dem der mener i kan leve for få hundrede kroner pr uge, der vil jeg sige i gør jer selv en bjørnetjeneste, hvis i lytter til det. Det lyder urealistisk at man skulle kunne leve for det, hvis man spiser en sund og varierende kost. Jeg vil sige beløbet er realistisk til mad+benzin, hvis i ikke bruger mere til benzin end du har angivet. Diverse må komme ud over det. Jeg ville lige komme med et input , så du også har et modsvar til alle de overdrevet positive indlæg, der ellers har været. Hav ikke romantiske forestillinger om hvad der burde kunne lade sig gøre, vær realistisk.

Anmeld Citér

4. september 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Altså.. Hvad er alternativet?

I princippet synes jeg, at det er alt for stramt! Hvad nu hvis I får en stor ekstraregning (inspireret af en anden tråd)? Hvad hvis I pludselig får et hul i tanden og skal af med et par tusinde til tandlægen? Hvad nu hvis.......

Du har jo ikke forklaret meget andet om Jeres situation, men hvis jeg var Jer, ville jeg undersøge muligheden for ekstraarbejde/-indkomst/billigere budget/etc.

Anmeld Citér

4. september 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
loop skriver:

Har i mulighed for at afprøve om det er muligt, inden det bliver en evt. realitet? For så ville jeg gøre det, da ved i om det er realistisk for jeres familie, i hvert fald for jer to voksne.

Personligt ville jeg IKKE turde binde an på det, inden jeres barn er født. I ved ikke hvilke udgifter i kan risikere, i kan kun gå ud fra de almindelige spædbarnsudgifter. Hvis jeres barn eks skal have dyr mælkeerstatning(Gud forbyde det), eller andet specielt udstyr, bliver det jo meget dyrere, og i vil ikke kunne overholde gældsafdragelsen, og risikerer højst sandsynligt strafrenter/gebyrer oveni. Derudover vil kreditor sikkert ikke være tilbøjelige til at lave en fordelagtig afdragsaftale igen. Dem der mener i kan leve for få hundrede kroner pr uge, der vil jeg sige i gør jer selv en bjørnetjeneste, hvis i lytter til det. Det lyder urealistisk at man skulle kunne leve for det, hvis man spiser en sund og varierende kost. Jeg vil sige beløbet er realistisk til mad+benzin, hvis i ikke bruger mere til benzin end du har angivet. Diverse må komme ud over det. Jeg ville lige komme med et input , så du også har et modsvar til alle de overdrevet positive indlæg, der ellers har været. Hav ikke romantiske forestillinger om hvad der burde kunne lade sig gøre, vær realistisk.

Jeg vil give dig ret hen ad vejen.. Det kan nemlig blive rigtigt stramt. Især hvis der er nogle faktorer der gør at baby skal have en dyr mme eller et eller andet  

Men det kan lade sig gøre. Vi bruger for mindre penge om ugen, men det handler om at planlægge. 

Anmeld Citér

4. september 2015

loop

Saphiira skriver:

Jeg vil give dig ret hen ad vejen.. Det kan nemlig blive rigtigt stramt. Især hvis der er nogle faktorer der gør at baby skal have en dyr mme eller et eller andet  

Men det kan lade sig gøre. Vi bruger for mindre penge om ugen, men det handler om at planlægge. 

Ja, og de ting kan man jo ikke vide noget om på forhånd.

Derudover vil jeg også sige det kommer an på om de er ejere eller lejere, og om der i det hele taget er afsat midler til uforudsete udgifter. Hvis det beskedne beløb også skal dække over uforudsete udgifter er det vel nærmest gambling.

Det er også relevant hvor høj gælden er, om det kan "betale" sig, at afdrage så hurtigt, at man skal sætte sig selv i en skrabet økonomisk situation. Alder er også relevant.

Der er mange faktorer, der spiller ind, og jeg vil hellere gå med livrem og seler, end risikere en sværere position end det der egentligt var udgangspunktet, men der er vi jo alle forskellige.

Anmeld Citér

4. september 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
loop skriver:

Ja, og de ting kan man jo ikke vide noget om på forhånd.

Derudover vil jeg også sige det kommer an på om de er ejere eller lejere, og om der i det hele taget er afsat midler til uforudsete udgifter. Hvis det beskedne beløb også skal dække over uforudsete udgifter er det vel nærmest gambling.

Det er også relevant hvor høj gælden er, om det kan "betale" sig, at afdrage så hurtigt, at man skal sætte sig selv i en skrabet økonomisk situation. Alder er også relevant.

Der er mange faktorer, der spiller ind, og jeg vil hellere gå med livrem og seler, end risikere en sværere position end det der egentligt var udgangspunktet, men der er vi jo alle forskellige.

Jeg vil heller ikke anbefale det, men især hvis man ikke er vant til at have så lidt penge. 

Det kan lade sig gøre, det sq ikke det.

Anmeld Citér

6. september 2015

mortilsilke

Jeg synes det lyder af mange penge. Hvis man planlægger kan man sagtens få det til at strække sig over mad, benzin, diverse og uforudsete udgifter. Hilsen en på SU, der har mindre end det til det hele 

Anmeld Citér

6. september 2015

Sedigfor

Her bruger vi 1000 kr i ugen på mad, hundemad, mme, flasker, grød, frugt til mos, skeer til den lille alt sådan noget, benzin betaler kæresten selvom der næsten altid er 500 tilbage når vi når Søndag (: så hvis det var os ja det ville det godt kunne (: 

men tænker hvad med baby udstyr? (:

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.