Kan jeg få tilskud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.889 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. september 2015

Anonym trådstarter

Hej 

er der nogen derude, som kender til reglerne omkring tilskud når man har valgt privat dagpleje.

Hvorlænge vil en kommune give tilskud før de forventer man sætter barnet i pleje/ de forventer ens barsel ophører?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Så vidt jeg kan forstå kan alle få tilskud til privat dagpleje. I hvert fald i min kommune. Jeg betaler 7934kr og får 5xxx i tilskud omkring d 20. I måneden. 

Dit andet spørgsmål forstår jeg ikke helt  måske Du vil omformulere det

jeg søgte om tilskud samme dag jeg skrev "kontrakt", ca 3-4 mdr inden start. 

Anmeld Citér

1. september 2015

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Så vidt jeg kan forstå kan alle få tilskud til privat dagpleje. I hvert fald i min kommune. Jeg betaler 7934kr og får 5xxx i tilskud omkring d 20. I måneden. 

Dit andet spørgsmål forstår jeg ikke helt  måske Du vil omformulere det

jeg søgte om tilskud samme dag jeg skrev "kontrakt", ca 3-4 mdr inden start. 

Hvis pladsen er ledig 1. Feb. Men jeg først vil gøre brug af den første marts ... Altså indkøring marts, kan jeg så få tilskud for feb. Måned. Jeg betaler således for pladsen feb men det er han ikke startet endnu :/

Anmeld Citér

1. september 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hvis pladsen er ledig 1. Feb. Men jeg først vil gøre brug af den første marts ... Altså indkøring marts, kan jeg så få tilskud for feb. Måned. Jeg betaler således for pladsen feb men det er han ikke startet endnu :/

Umiddelbart tror jeg at kommunen er ligeglad, så længe du betaler for en plads. 

Tror dog at der skal stå at han officielt starter i februar, for at det kan lade sig gøre. 

Men evt ring til den pågældende dagpleje og hør ad 

Anmeld Citér

2. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg fik at vide af min private dagplejer, at vi ikke kunne få tilskud, hvis jeg stadig var på barsel ved opstart. Så skulle jeg holde ferie, afspadsering eller lign. 

Anmeld Citér

2. september 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg fik at vide af min private dagplejer, at vi ikke kunne få tilskud, hvis jeg stadig var på barsel ved opstart. Så skulle jeg holde ferie, afspadsering eller lign. 

Ok, men spg. Er så hvor længe indkøringsfasen på vare, er det en uge to eller en måned, hvor man fortsat er på barsel :/??

Anmeld Citér

2. september 2015

Anja82

Anonym skriver:

Ok, men spg. Er så hvor længe indkøringsfasen på vare, er det en uge to eller en måned, hvor man fortsat er på barsel :/??

Det er forskelligt fra kommune til kommune om du må være på barsel og have en privat plads samtidig... 

Jeg ville tage en uges ferie til indkøringen, hvis ikke det er tilladt med lidt overlapning.. En uge er normalt ok, men det er meget forskelligt fra barn til barn...

Anmeld Citér

2. september 2015

Anonym

Anonym skriver:

altså jeg tror sådan set du må være på barsel så længe du vil imens du har pasning til dit barn - du får bare ikke tilskud før du er færdig med barsel. Så om du tager en måned, en uge eller måske 2 mdr imens du er på barsel tror jeg ikke har betydning. 

Men lød til på andet svar at det er forskelligt fra kommune til kommune, så du må hellere undersøge reglerne i din kommune. 

Anmeld Citér

2. september 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

altså jeg tror sådan set du må være på barsel så længe du vil imens du har pasning til dit barn - du får bare ikke tilskud før du er færdig med barsel. Så om du tager en måned, en uge eller måske 2 mdr imens du er på barsel tror jeg ikke har betydning. 

Men lød til på andet svar at det er forskelligt fra kommune til kommune, så du må hellere undersøge reglerne i din kommune. 

Ja men kommunen vidste det heller ikke rigtig - hun sagde jeg skulle søge pladsen og se tiden an  - men hun mente dog ikke der var nogen sanktion/straf hvis ikke jeg måtte være på barsel den måned han starter op på papiret. Så skulle heg højst blot betale det fulde beløb. 

Anmeld Citér

2. september 2015

Anonym trådstarter

Anja82 skriver:

Det er forskelligt fra kommune til kommune om du må være på barsel og have en privat plads samtidig... 

Jeg ville tage en uges ferie til indkøringen, hvis ikke det er tilladt med lidt overlapning.. En uge er normalt ok, men det er meget forskelligt fra barn til barn...

Ja dagplejeren mente fire uger, utroligt at kommunen ikke kan svare på det. Men ja jeg må bruge mine 6 uger i forlængelse  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.