Er det de rigtige piller jeg får?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2015

jmpk

Anonym skriver:

Jeg skal også starte til psykolog, men vi har bare ikke pengene pt  

men er godt klar over det nok er det der skal til netop så man lærer og håndtere sine følelser og se sine faresignaler før det "går galt " 

Det er også bare mega dyrt med psykolog.

Jeg ved ikke hvordan det er på dit arbejde, men min arbejdsplads har Falck Healthcare. Der kunne jeg få det igennem, så betalte jeg kun skat af det fulde beløb. Dvs. der kom til at stå på min lønseddel som ekstra indkomst, og så trak de skatten. Så kom ikke til at mærke det voldsomt i den daglige økonomi  

Jeg gik til psykolog i 6mdr., og der hjalp virkeligt meget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2015

Anonym trådstarter

jmpk skriver:

Det er også bare mega dyrt med psykolog.

Jeg ved ikke hvordan det er på dit arbejde, men min arbejdsplads har Falck Healthcare. Der kunne jeg få det igennem, så betalte jeg kun skat af det fulde beløb. Dvs. der kom til at stå på min lønseddel som ekstra indkomst, og så trak de skatten. Så kom ikke til at mærke det voldsomt i den daglige økonomi  

Jeg gik til psykolog i 6mdr., og der hjalp virkeligt meget. 

Pt er jeg på barsel og ellers er jeg ansat som pau elev... Så tror ikke der er nogen ordninger dér 

Anmeld Citér

1. september 2015

jmpk

Anonym skriver:

Pt er jeg på barsel og ellers er jeg ansat som pau elev... Så tror ikke der er nogen ordninger dér 

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men i vores kommune (Gladsaxe) kan man få et gratis rådgivningsforløb.

Min mand og jeg fik 5 parterapi sessioner á 1.5 time sidste år i forbindelse med at jeg havde det skidt. Kan selvfølgeligt ikke huske hvad det hedder 

Man kunne også få det som enkeltperson - så var det bare 1 time i stedet.

Det var rigtigt givende, men man skal være indstillet på at man får hvad man 'betaler' for. Vi havde to psykologstuderende som rådgivere - og selvom det var godt, så er det på et andet niveau end hvis man betaler for en rigtigt psykolog.

Men det var måske værd at undersøge om det er hvor du bor, og om det giver mening for dig at gøre brug af 

Anmeld Citér

1. september 2015

Anonym trådstarter

jmpk skriver:

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men i vores kommune (Gladsaxe) kan man få et gratis rådgivningsforløb.

Min mand og jeg fik 5 parterapi sessioner á 1.5 time sidste år i forbindelse med at jeg havde det skidt. Kan selvfølgeligt ikke huske hvad det hedder 

Man kunne også få det som enkeltperson - så var det bare 1 time i stedet.

Det var rigtigt givende, men man skal være indstillet på at man får hvad man 'betaler' for. Vi havde to psykologstuderende som rådgivere - og selvom det var godt, så er det på et andet niveau end hvis man betaler for en rigtigt psykolog.

Men det var måske værd at undersøge om det er hvor du bor, og om det giver mening for dig at gøre brug af 

Har allerede hørt sundhedsplejersken om der er nogen tilbud i kommunen, men det eneste der er er en mødregruppe som jeg er henvist til men venter svar. (Det er en fødselsdepression jeg har, som jeg har gået med i længere tid ) 

Anmeld Citér

1. september 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Hvad med igennem lægen? Jeg får behandling, som jeg fik igennem lægen altså en henvisning 

Anmeld Citér

1. september 2015

jmpk

Anonym skriver:

Har allerede hørt sundhedsplejersken om der er nogen tilbud i kommunen, men det eneste der er er en mødregruppe som jeg er henvist til men venter svar. (Det er en fødselsdepression jeg har, som jeg har gået med i længere tid ) 

Jeg fik også en henvisning fra lægen, men det var stadigt meget dyrt med psykolog.

Men det er godt at du har snakket med sundhedsplejersken om det, og du får den hjælp der er mulighed for. 

Men det med ventetiden kender jeg godt - det kan være lidt frustrerende. 

Nu fandt jeg lige frem til hvad det forløb min mand og jeg fulgte. Det hedder psykologisk korttidsrådgivning, og vi kom i noget der hedder De Frivilliges hus i Bagsværd. Jeg ved andre kommuner har noget lignende, blandt andet København kommune. Det er ikke fordi jeg siger at din sundhedsplejerske ikke siger det rigtige, men vores tilbud var jo ikke direkte igennem kommunen, men det drives af frivillige.

Prøv at google om det findes i dit område ��

Anmeld Citér

1. september 2015

A.n.onym.

Anonym skriver:

Jeg arbejder for et forsikringsselskab og vil anbefale dig at ringe til dit pensionsselskab og høre om du er omfattet af en sundhedsforsikring - snakker dagligt med folk der ikke ved at de har forsikringen god bedring 

Anmeld Citér

2. september 2015

Anonym trådstarter

MommyK skriver:

Jeg arbejder for et forsikringsselskab og vil anbefale dig at ringe til dit pensionsselskab og høre om du er omfattet af en sundhedsforsikring - snakker dagligt med folk der ikke ved at de har forsikringen god bedring 

Har kun en alm. Ulykkesforsikring hos top dk.... 

Anmeld Citér

2. september 2015

Anonym trådstarter

jmpk skriver:

Jeg fik også en henvisning fra lægen, men det var stadigt meget dyrt med psykolog.

Men det er godt at du har snakket med sundhedsplejersken om det, og du får den hjælp der er mulighed for. 

Men det med ventetiden kender jeg godt - det kan være lidt frustrerende. 

Nu fandt jeg lige frem til hvad det forløb min mand og jeg fulgte. Det hedder psykologisk korttidsrådgivning, og vi kom i noget der hedder De Frivilliges hus i Bagsværd. Jeg ved andre kommuner har noget lignende, blandt andet København kommune. Det er ikke fordi jeg siger at din sundhedsplejerske ikke siger det rigtige, men vores tilbud var jo ikke direkte igennem kommunen, men det drives af frivillige.

Prøv at google om det findes i dit område ��

Må lige prøve og Google lidt! Tror der er noget der hedder anonym rådgivning, men det er kun er par samtaler man kan få der. Men det er jo bedre end ingenting, må lige undersøge det 

Anmeld Citér

2. september 2015

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Hvad med igennem lægen? Jeg får behandling, som jeg fik igennem lægen altså en henvisning 

Har fået henvisningen, men det er stadig omkring 400kr egenbetaling, og vi kan kun lige få det til og løbe rundt i forvejen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.