Sygemelding efter/lige inden slut barsel, og elev.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.011 visninger
2 svar
0 synes godt om
1. september 2015

Anonym trådstarter

Jeg er elev (pau) ansat i min kommune. Min barsel slutter d. 4. Okt, men jeg har lige fået konstateret en moderat til svær fødselsdepression/depression . Jeg er lige begyndt på citalopram. Skal også begynde til psykiater og psykolog og en mødregruppe for kvinder med fødselsreaktioner/depressioner. Min problem er at jeg slet ikke kan overskue at der kun er 1 mdr til at jeg skal ud, og indtil Januar skal jeg ud forskellige steder i kommunen og arbejde, fordi skolen først starter slut januar (skal starte op med nyt hold) . Og bare tanken om og skal rundt omkring (aner ikke hvor og hvordan heller) i 3 mdr, det er lige så jeg begynder og tude .... Kan jeg gøre noget eller overhovedet tillade mig og tænke i sygemeldings tankerne? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2015

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Jeg er elev (pau) ansat i min kommune. Min barsel slutter d. 4. Okt, men jeg har lige fået konstateret en moderat til svær fødselsdepression/depression . Jeg er lige begyndt på citalopram. Skal også begynde til psykiater og psykolog og en mødregruppe for kvinder med fødselsreaktioner/depressioner. Min problem er at jeg slet ikke kan overskue at der kun er 1 mdr til at jeg skal ud, og indtil Januar skal jeg ud forskellige steder i kommunen og arbejde, fordi skolen først starter slut januar (skal starte op med nyt hold) . Og bare tanken om og skal rundt omkring (aner ikke hvor og hvordan heller) i 3 mdr, det er lige så jeg begynder og tude .... Kan jeg gøre noget eller overhovedet tillade mig og tænke i sygemeldings tankerne? 

Du kan sygemeldes fra din uddannslse. Den bliver bare forlænget tilsvarende med den tid du er syg!  

Ring til din uddannelsesinstitution og fortæl hvor landet ligger.  

Anmeld Citér

5. september 2015

Mamalou

Du skal først snakke med din praktiserende læge om sygemelding. 

Derefter tage kontakt til den kontaktperson der er tilknyttet PAU eleverne i din kommune og forklare dem situationen. Du kan sikkert få lov at forsætte uddannelsen hvor du slap, når du er klar igen. 

Er du dagpengeberettiget? I så fald er du berettiget til sygedagpenge. 

Held & lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.