Briller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.506 visninger
6 svar
3 synes godt om
1. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin

Vores søn på 7 er netop blevet udstyret med briller pga langsynethed.

Vi investerede i 2 par. Et helstøbt uden næsedutter og et lettere med næsedutter.

Men men men vi render stort set hver dag hos optikeren for at få begge par rettet til. Problemet er især at begge par glider ned på næsen. Efter sidste retning, glider de helstøbte stadig ned,og nu laver de så også tryk mærke på næsen.

Derudover klager han over hovedpine ved mere end 3 timers brug.

Hvor mange gange skal de rettes?? Og hvad kan vi gøre for at de ikke glider ned? 

Og hvor længe en tilvendings periode,skal vi forvente? Og hvad med hovedpinen,er det normalt? Synsprøve osv er lavet hos øjenlægen. Brillerne er fra Luis Nielsen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2015

Lunae

Jeg kan ikke svare dig på dine spørgsmål, men vil nu alligevel komme med et input. Min søn på to år har briller og vi har købt vores i den lokale profil optik. Vi har valgt Lindberg, fordi de efter sigende skulle være de allerbedste brillestel til børn.

Vi har aldrig haft noget bøvl - brillen sidder perfekt, genere ikke og er let som en fjer.

så hvis i beslutter jer for at købe nogle helt andre, kan de virkelig anbefales.

vi har skrevet kaskoforsikring på vores - det koster 34 kr om mdr og det første år får du blot et par nye, hvis der sker det mindste. 

Har vedhæftet et billede af min søn.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

1. september 2015

loop

Lunae skriver:

Jeg kan ikke svare dig på dine spørgsmål, men vil nu alligevel komme med et input. Min søn på to år har briller og vi har købt vores i den lokale profil optik. Vi har valgt Lindberg, fordi de efter sigende skulle være de allerbedste brillestel til børn.

Vi har aldrig haft noget bøvl - brillen sidder perfekt, genere ikke og er let som en fjer.

så hvis i beslutter jer for at købe nogle helt andre, kan de virkelig anbefales.

vi har skrevet kaskoforsikring på vores - det koster 34 kr om mdr og det første år får du blot et par nye, hvis der sker det mindste. 

Hvor er han bare cute

ts: jeg har en veninde, hvis barn har haft briller, siden børnehavestart. Der har aldrig været noget meget at de skulle rettes. De har fået brillerne og så er de blevet brugt indtil det var tid for nye. Jeg synes det lyder som om modellen ikke er god til ham, eller at stellet er for stort til hans ansigt.

Anmeld Citér

1. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Lunae skriver:

Han ser da super sej ud med dem. De er rigtig gode ja altså enden på cirkuset kan da nemt blive,at vi køber nogle andre. Men det er da bare så surt,at skulle af med de penge en gang mere.

Tak for dit svar.

Anmeld Citér

1. september 2015

Tin

Profilbillede for Tin
loop skriver:

Hvor er han bare cute

ts: jeg har en veninde, hvis barn har haft briller, siden børnehavestart. Der har aldrig været noget meget at de skulle rettes. De har fået brillerne og så er de blevet brugt indtil det var tid for nye. Jeg synes det lyder som om modellen ikke er god til ham, eller at stellet er for stort til hans ansigt.

Det er også det jeg frygter,altså at stellet er for stort. Men så er det jo faktisk deres vejledning det har været galt med.de mente nemlig ikke at hans hoved skulle bruge børnebriller,da han er lidt fyldig i hovedet. Tilgengæld fandt hun stel fra teenager reolen, hvor han straks forelskede sig i 2 stk, som vi siden så valgte.

Tænker om de så evt skal lave nye uden beregning..... 

Anmeld Citér

2. september 2015

loop

Tin skriver:

Det er også det jeg frygter,altså at stellet er for stort. Men så er det jo faktisk deres vejledning det har været galt med.de mente nemlig ikke at hans hoved skulle bruge børnebriller,da han er lidt fyldig i hovedet. Tilgengæld fandt hun stel fra teenager reolen, hvor han straks forelskede sig i 2 stk, som vi siden så valgte.

Tænker om de så evt skal lave nye uden beregning..... 

Jeg bærer selv briller. I flere af de brillebutikker jeg har været i har de altid sagt, at en god rettesnor for om stellet passer til ens hovede er, at man skal kunne bukke hovedet ned og ryste det, uden at brillen falder af.

Jeg synes det lyder pudsigt at en 7-årig skal have stel til teenagere. Børnestel fås jo også i forskellige størrelser.

Som du selv er inde på lyder det til, at vejledningen har haltet. Ved alle andre varer der kan handlen da refunderes, hvis købet ikke lever op til forventningen, så det må da også gælde briller? 

Hvis det er meget dyre brilleglas (så man ikke laver nye, hvis kun eks stellet er i stykker),kan man nogen gange få dem tilpasset andre typer stel. Så det kunne måske også være en mulighed.

Hvis du vil have en 2. opinion på om stellet er rette størrelse, kan du jo gå ind i en anden optiker og lade som om du kigger efter nye stel/briller, og så høre deres mening om det skal være børnestel. Det tror jeg, at jeg ville gøre.

Afhængig af stelmærke er der stor forskel på hvor store stellene er, men det ved du sikkert allerede

Anmeld Citér

2. september 2015

loop

Vores søn på 7 er netop blevet udstyret med briller pga langsynethed.

Vi investerede i 2 par. Et helstøbt uden næsedutter og et lettere med næsedutter.

Men men men vi render stort set hver dag hos optikeren for at få begge par rettet til. Problemet er især at begge par glider ned på næsen. Efter sidste retning, glider de helstøbte stadig ned,og nu laver de så også tryk mærke på næsen.

Derudover klager han over hovedpine ved mere end 3 timers brug.

Hvor mange gange skal de rettes?? Og hvad kan vi gøre for at de ikke glider ned? 

Og hvor længe en tilvendings periode,skal vi forvente? Og hvad med hovedpinen,er det normalt? Synsprøve osv er lavet hos øjenlægen. Brillerne er fra Luis Nielsen. 

Ps.: jeg ved min veninde får et kommunalt tilskud til barnets briller, selvom de begge har en god indkomst.

Jeg fandt lige et godt link: www.barnmedbriller.dk

der er en masse gode råd, og står også vedr. tilskud

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.