Penge til alt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

723 visninger
7 svar
5 synes godt om
31. august 2015

Anonym trådstarter

Hvor mange penge skal man bruge til baby i alle engang investeringer ? Altså alt der skal købes inden baby melder sin ankomst . 

Vi skal ikke købe barnevogn , den får vi i gave :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2015

Steffecph

Vi brugte 30000 med barnevogn.. Men det er jo hvad man gør det til. Flere i min terminsgruppe brugte én tiendedel af hvad vi brugte :-) jeg ville bare ikke gå på kompromis eller købe brugt.. 

Anmeld Citér

31. august 2015

God-mor

Anonym skriver:

Hvor mange penge skal man bruge til baby i alle engang investeringer ? Altså alt der skal købes inden baby melder sin ankomst . 

Vi skal ikke købe barnevogn , den får vi i gave :-) 

Jamen det kommer jo an på om i vil købe brugt eller alt fra nyt. I kan også kombinerer det. Jeg vil tro i kan holde det på et buget der hedder 3000, hvis det er brugt. Det dobbelte hvis i kombinerer det og 15.000 hvis alt skal være nyt, og i ikke tager det dyreste af det dyreste. Man kan få mange brugte gode ting og tøj, så det havde jeg da kigget efter  Baby er ligeglad om det er nyt eller brugt. 

Anmeld Citér

31. august 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi brugte 24xxx inden vores datter blev født. Det er dog med barnevogn som kostede 6300 på tilbud

vi fik ammepude, uro og andre ting af min svigermor som selv havde hæklet, syet og strikket tingene

Det kan gøres meget billigere hvis man går efter brugte ting. 

Eller går i en biks og får lavet et tilbud på det man vil have

Anmeld Citér

31. august 2015

anonym12

Vi har brugt ca. 10.000 incl en ny kombivogn fra mumswish. Meget er købt brugt.....især tøj ( der er meget fint i mødrehjælpen og almindelige genbrugsbutikker). Lidt bleer til opstart fås i de der gratis pakker ( den fra Rema og den fra Lidl). Vi har købt den billigste puslepude fra babysam (fås til ca. 100 kr på bud) og generelt har jeg forsøgt at styre mig.....hvilet kan være svært. Jeg har ikke købt noget legetøj og håber i får lidt i barselsgave

Du kan også være heldig at få ting i rotation gratis. Der findes sikkert en i dit område på Facebook. Jeg ved der er en del i Kbh og en på Fyn. Det er et skønt koncept, hvor man giver ting videre. Jeg har selv modtaget ventetøj og baby tøj og givet noget videre og planlægger at give endnu mere videre med tiden. 

Jeg har også købt en smule på reshopper og dba.

Anmeld Citér

31. august 2015

Oddi

Profilbillede for Oddi

Altså det kommer jo an på mange ting. Har man mange penge kan man bruge mange - har man få finder man billigere alternativer. Man kan få alt får et par tusinde eller man kan bruge 50.000 på alle tingene hvis man vil have mærkevare i alt. 

Og så kommer det også an på om man kun køber alle de nødvendige ting eller også vil have nogle af luksustingene (som nok er rare at have, men ikke livsnødvendige).. 

Plus skal man lave et værelse til baby? Så kan det også koste med malling og istandsættelse af værelse. 

Herhjemme bor i en en toværelseslejlighed, vi har fået barnevognen (men havde alligevel købt den selvom vi ikke havde fået den betalt) og han skal sove i familievugge i starten. Så har vi købt en puslekommode til skift. 

Jeg vil tro vi ender på et sted mellem 10.000-15.000kr.. Og ud fra hvad jeg har hørt hos andre - så er det vidst meget almindeligt at være deromkring +/-. Der er rigtig mange ting man KAN købe og som førstegangs kan man hurtigt blive forvirret og "overtalt" til at købe diverse ting og sager. Så det er nok mit bud. 

Anmeld Citér

31. august 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg købte alt brugt og skulle kun af med 2500-3000 kroner, inklusiv barnevogn.

Så det kan gøres meget, meget billigt.

Anmeld Citér

31. august 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Kommer an på så meget. Vi købte en del brugt og tøj primært fra h&m og genbrug. 

Uden barnevogn kostede det vel 3000.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.