Alder for at tage langt alene med offentlige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

940 visninger
6 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. august 2015

Michael healer

Hvor gammel mener i et barn skal være sådan ca. for f.eks at tage en tur fra Vejle til Langeland med tog og bus alene ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2015

Anonymor10

Michael healer skriver:

Hvor gammel mener i et barn skal være sådan ca. for f.eks at tage en tur fra Vejle til Langeland med tog og bus alene ?

Det kommer nok meget an på barnet! Er barnet utrygt ved det? Bliver h*n nemt distraheret?

Så skal h*n jo kunne kl selv og nok også have mobil efter min mening. Jeg synes også barnet skal kunne læse. 

Der er mange forskellige meninger om det og jeg ved jeg vil blive kaldt hønemor mv. men jeg ville slet ikke overveje det så længe barnet er yngre end 13. 

Men det er jo bare min mening 

Anmeld Citér

30. august 2015

Anonym

For mig kommer det an på modenhed, skift, længde på rejse mm.....

Anmeld Citér

30. august 2015

charthys

Min søn har rejst med børneguide hver anden weekend I fem år på samme strækning. 

Som ti årig vurderede vi at han var moden til at klare turen selv og det har han klaret til ug. Det er en lang strækning uden skift og han har tablet og telefon med.

Men det kommer helt an på barnet, erfaring en og strækningen.

Anmeld Citér

30. august 2015

Mamman

Profilbillede for Mamman

Det kommer meget an på barnet.... Min datter har selv taget bussen hjem fra skole siden hun var 5. Der er selvfølgelig ik så langt - men så længe hun gerne vil srlv ser jeg ik nogen problemer i det

Anmeld Citér

30. august 2015

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Min datter har selv taget tog og bus på strækninger hvor hun ikke skulle skifte, siden hun var 9, vi sørgede så for at der var en til at sætte hende på og en til at modtage i den anden ende så hun ikke skulle stå og vente alene. Nu er hun 12 og er stadig ikke tryg ved at skulle skifte undervejs, så skal hun skifte tager jeg med det første stykke og sætter hende på den næste bus, eller henter hende efter første bus og tager den sidste bus sammen med hende. Jeg tænker at hun er klar til at skifte selv om et års tid. Kald mig bare hønemor men jeg er ikke tryg ved at hun ikke er tryg. 

Anmeld Citér

30. august 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg tror jeg har været ca 12 år da jeg selv tog fra Ikast til København med tog. Der var 1 skift på vejen, men det var i Herning, som jeg kendte rimelig godt på det tidspunkt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.