Feber - vagtlæge - tarme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

770 visninger
8 svar
3 synes godt om
29. august 2015

Vivienne

Kære piger,

Min søn fik feber kl. 15 i går. 38.4 C

Hen på aftenen kom den op på 39.6, hvor jeg talte med vagtlægen, som sagde vi skulle afvente og vække ham hver time for at se hans tilstand.

Da feberen kom over de 40 C, ringede jeg ind igen og fik en tid et kvarter senere.

Vagtlægen, som kiggede på ham, mente at han har mellemøre- og halsbetændelse og gav han penicillin for de næste 7 dage + at vi skulle give ham Panodil junior som smertelindring.

Lidt forhistorie:

For en uge siden havde han forhøjet temp. i 24 timer (37.5) og var forkølet og i dårligt humør. Desuden har han bøvlet med hård mave de sidste 10 dage.

I går kom han af med afføring 3 eller 4 gange efter han fik feber, og pruttede rigtig meget.

Nu kan jeg ikke slippe tanken om, at det er tarmene der er noget i vejen med, og at han derfor har fået feber.

Nogen med erfaringer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2015

moaren

Vivienne skriver:

Kære piger,

Min søn fik feber kl. 15 i går. 38.4 C

Hen på aftenen kom den op på 39.6, hvor jeg talte med vagtlægen, som sagde vi skulle afvente og vække ham hver time for at se hans tilstand.

Da feberen kom over de 40 C, ringede jeg ind igen og fik en tid et kvarter senere.

Vagtlægen, som kiggede på ham, mente at han har mellemøre- og halsbetændelse og gav han penicillin for de næste 7 dage + at vi skulle give ham Panodil junior som smertelindring.

Lidt forhistorie:

For en uge siden havde han forhøjet temp. i 24 timer (37.5) og var forkølet og i dårligt humør. Desuden har han bøvlet med hård mave de sidste 10 dage.

I går kom han af med afføring 3 eller 4 gange efter han fik feber, og pruttede rigtig meget.

Nu kan jeg ikke slippe tanken om, at det er tarmene der er noget i vejen med, og at han derfor har fået feber.

Nogen med erfaringer?

Synd for den lille gut

Hvad gjorde vagtlægen? Blev der taget prøve af halsen, eller?

Anmeld Citér

29. august 2015

Vivienne

Synd for den lille gut

Hvad gjorde vagtlægen? Blev der taget prøve af halsen, eller?

Vi endte ved vagtlægen igen idag, da der er kommet knopper på hans krop. 

Begge læger (igår og idag) tjekkede ham og kunne konstatere mellemørebetændelse og halsbetændelse. Ingen streptokokker. Men han har blæner i munden som gør at han ikke vil spise.

Hans feber er aftaget men han virker meget påvirket. 

Han er ked af det og det eneste han vil er at se tegnefilm. 

På et tidspunkt lå han nede og stirrede på et punkt på vægen. Jeg kaldte på ham flere gange og rørte ham, han reagerede ikke. Først da jeg hævede min stemme, kiggede han på mig 

Nu er han foran fjernsynet igen og ser tegnefilm og der er fin kontakt til ham. 

Er det sådan de er med mellemørebetændelse ? 

Vil bare snart gerne have min lille glade dreng igen 

Anmeld Citér

30. august 2015

moaren

Vivienne skriver:

Vi endte ved vagtlægen igen idag, da der er kommet knopper på hans krop. 

Begge læger (igår og idag) tjekkede ham og kunne konstatere mellemørebetændelse og halsbetændelse. Ingen streptokokker. Men han har blæner i munden som gør at han ikke vil spise.

Hans feber er aftaget men han virker meget påvirket. 

Han er ked af det og det eneste han vil er at se tegnefilm. 

På et tidspunkt lå han nede og stirrede på et punkt på vægen. Jeg kaldte på ham flere gange og rørte ham, han reagerede ikke. Først da jeg hævede min stemme, kiggede han på mig 

Nu er han foran fjernsynet igen og ser tegnefilm og der er fin kontakt til ham. 

Er det sådan de er med mellemørebetændelse ? 

Vil bare snart gerne have min lille glade dreng igen 

Okay...kan godt forstå du er bekymret. Det er bare aldrig rart når de små er syge. Får han penicillin, eller?

De der knopper han bar fået, hvad sagde doktor til dem? De har ikke snakket hånd-mund og fodsyge? Tænker bare når du nævner blæser i munden og knopper?

Anmeld Citér

30. august 2015

Vivienne

Moaren skriver:

Okay...kan godt forstå du er bekymret. Det er bare aldrig rart når de små er syge. Får han penicillin, eller?

De der knopper han bar fået, hvad sagde doktor til dem? De har ikke snakket hånd-mund og fodsyge? Tænker bare når du nævner blæser i munden og knopper?

Ja. Han får penicillin. Jeg har nu mistanker om skoldkopper. 

Se evt. Mit nye indlæg med billeder. 

Anmeld Citér

30. august 2015

moaren

Vivienne skriver:

Ja. Han får penicillin. Jeg har nu mistanker om skoldkopper. 

Se evt. Mit nye indlæg med billeder. 

Okay, jamen hvis der er mellemørebetændelse så er det jo fint med penicillinen. Har læst din anden tråd og tænker det godt kunne være skoldkopper, men vil dog ikke helt afvise hånd mund for fodsyge. Prøv loge at Google det og så se nogle af de billeder der er. Syntes det ligner ret meget de billeder du har taget?

Godt i skal til tjek i morgen 

Anmeld Citér

30. august 2015

Vivienne

Moaren skriver:

Okay, jamen hvis der er mellemørebetændelse så er det jo fint med penicillinen. Har læst din anden tråd og tænker det godt kunne være skoldkopper, men vil dog ikke helt afvise hånd mund for fodsyge. Prøv loge at Google det og så se nogle af de billeder der er. Syntes det ligner ret meget de billeder du har taget?

Godt i skal til tjek i morgen 

Har lige skrevet i den anden tråd at jeg tror at det ikke kan være det da hans feber ikke har været let men over 40. Plus han har ingen blærer på fødderne. 

Anmeld Citér

30. august 2015

Misser1989

Vivienne skriver:

Har lige skrevet i den anden tråd at jeg tror at det ikke kan være det da hans feber ikke har været let men over 40. Plus han har ingen blærer på fødderne. 

Vil bare lige sige at selvom han ikke har blæner på fødderne, kan det godt være hånd, fod og mundsyge alligevel. 

Min yngste havde engang høj feber (40) og blæner på kroppen, især benene og munden. Og det var hånd, fod og mundsyge. 

God od bedring med ham 

Anmeld Citér

31. august 2015

Vivienne

Misser1989 skriver:

Vil bare lige sige at selvom han ikke har blæner på fødderne, kan det godt være hånd, fod og mundsyge alligevel. 

Min yngste havde engang høj feber (40) og blæner på kroppen, især benene og munden. Og det var hånd, fod og mundsyge. 

God od bedring med ham 

Tak. 

Det er skoldkopper han har. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.