Hvad skal man bruge af overtøj til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.315 visninger
6 svar
4 synes godt om
28. august 2015

Lisette W

Kære erfarende mødre!

Min søn er født slut marts 2015 og vi går nu hans første vinter i møde. Hvad får jeg brug for at købe til ham? Han kan jo ikke gå og skal næppe ud og bygge snemænd, men er det stadig en god idé med flyverdragt? Og så er der også nået der hedder en køredragt, skal de have den på i barnevognen? Hvad med jakke? Hvornår bruger man jakke, flyverdragt og køredragt? 

Håber i kan hjælpe en forvirret førstegangsmor��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2015

pastry26

Min søn er også fra marts, og første vinter købte jeg følgende:

en god uld fleece trøje, som overgangsjakke/extra lag

en flyverdragt til baby med tilhørende futter

en god uld hue fra huttelihut

uldfutter, (joha)som også fungerede som "sko" i overgangsperioden, når han sad i klapvognen...

uld vanter til baby fra joha (de er gode)

vi købte ikke em decideret vinterjakke det første år, da vores søn ikke længere brugte barnevogn, men klapvogn. Så når han sad op, så var han omsvøbt i en god termo fleece kørepose der var beregnet til klapvognen. Og nogle dage havde vi også hans dyne deri.

Havde han siddet mere åbent i en vogn, ville jeg have købt en vinterjakke.

udover de store ting, så købte jeg en del uld/bomuld undertøj.

håber det hjalp lidt

Anmeld Citér

28. august 2015

pastry26

Flyverdragten brugte vi faktisk en del - nogle dage sad han bare i den i klapvognen, især hvis vi var på vej i vuggestue eller legeplafs.

de små synes jo det er skægt at sidde på numsen i sneen. Vi havde en fra Reima, de har extra polstring i numsen på deres baby flyverdragter..

Anmeld Citér

29. august 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter er fra juli 14. Under hendes første vinter havde jeg en uldtrøje/jakke og en babyflyverdragt. Samt baby vanter fra joha, og en tynd uld hue fra joha. Og så et par uld futter fra en lokal forhandler. Flyverdragten brugte jeg nærmest ikke. Den var også MEGET stor i størrelsen. Den hed str 62, men passede bedre til str 74-80. Hun sad altid i barnevognen, den vinter, pakket ind i voksien. Og så var det nok med en tynd uldjakke + hue og evt vanter.

Anmeld Citér

29. august 2015

lineog4

Jeg kan se ham jeg havde fra juli der havde han i vinteren (det var endda en vinter med sne), en jakke jeg havde syet i bredriflet fløjl og en ulddragt i to dele. Vi havde en voksi barnevognen

Min datter fra april der vidste jeg ikke sp meget og der var ikke mange børnetøjsbutikker. Men hun havde en rød flyverdragt og havde ikke voksi pose. 

Fik jeg barn igen (gør jeg ikke) ville jeg nok igen ty til ulddragten men så have noget vandtæt til at trække over bukserne 

Anmeld Citér

29. august 2015

Lisette W

Tusind tak for jeres gode råd��

Anmeld Citér

29. august 2015

A-1995

Min er fra maj sidste år og sidste vinter havde han flyverdragt, hue, ligger og futter med termosokker i. Han var meget ude i dagplejen og sad meget på jorden så flyverdragt var uundværlig. Også til når vi gik ture med klapvognen ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.