Mad budgettet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.295 visninger
17 svar
12 synes godt om
27. august 2015

Princesspigen

hejsa.. 

Jeg står og skal flytte fra min kæreste.. Jeg ville så godt høre om hvad jeres madbudget ca har været på for enlig forældre med et barn på omkring de 3 år.. ? 

Håber der er nogle der kan hjælpe ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2015

Trine89

Altså nu er vi godt nok to voksne og et barn om lige er blevet 4 år. 

Men vi har i meget lang tid handlet for 5-600 kroner om ugen i mad, bleer og hvad vi ellers manglede af fx shampoo eller ligenede. 

og så var der til morgenmaden, madpakke til børnehaven, og så aftensmaden selvfølgelig (rester herfra blev ofte brugt til madpakker til os voksne)

Og vi fik fin sund og varrigeret mad. Det skulle gerne planlægges lidt med indkøb. og handler efter tilbud, så nogen gange er jeg både i Netto, Fakta og Rema1000. 

Anmeld Citér

27. august 2015

Princesspigen

Trine89 skriver:

Altså nu er vi godt nok to voksne og et barn om lige er blevet 4 år. 

Men vi har i meget lang tid handlet for 5-600 kroner om ugen i mad, bleer og hvad vi ellers manglede af fx shampoo eller ligenede. 

og så var der til morgenmaden, madpakke til børnehaven, og så aftensmaden selvfølgelig (rester herfra blev ofte brugt til madpakker til os voksne)

Og vi fik fin sund og varrigeret mad. Det skulle gerne planlægges lidt med indkøb. og handler efter tilbud, så nogen gange er jeg både i Netto, Fakta og Rema1000. 

Tak for dit svar.. Pt så lever vi 2 voksen og et barn for en 1-2 tusind, nogle måneder en lille smugle mere.. 

Anmeld Citér

27. august 2015

Trine89

Princesspigen skriver:

Tak for dit svar.. Pt så lever vi 2 voksen og et barn for en 1-2 tusind, nogle måneder en lille smugle mere.. 

det er jo svært at sige hvor billigt man kan leve. nogen gange tror jeg også det handler om hvordan man vil leve. 

Jeg ville så gerne kunne leve meget mere økologisk, men det kan vi ikke lige nu. dog har jeg visse ting som køber øko, og så må jeg spare på nogle af de andre ting. Men hvis jeg virkelig sparede alle steder så kunne vi også sagtens handle billigere end det vi gør. 

For jer, når i kun er to kan man også sagtens dele en pakke hakket oskekød op i to så det kunne strække sig til mere. 

Så det er med at prøve et par uger og se hvordan man kan gøre det, og så lave en madplan og planlægge indkøbene. så kan man hurtigere danne sig et indtryk af hvor meget man skal bruge på mad  

Anmeld Citér

27. august 2015

Princesspigen

Trine89 skriver:

det er jo svært at sige hvor billigt man kan leve. nogen gange tror jeg også det handler om hvordan man vil leve. 

Jeg ville så gerne kunne leve meget mere økologisk, men det kan vi ikke lige nu. dog har jeg visse ting som køber øko, og så må jeg spare på nogle af de andre ting. Men hvis jeg virkelig sparede alle steder så kunne vi også sagtens handle billigere end det vi gør. 

For jer, når i kun er to kan man også sagtens dele en pakke hakket oskekød op i to så det kunne strække sig til mere. 

Så det er med at prøve et par uger og se hvordan man kan gøre det, og så lave en madplan og planlægge indkøbene. så kan man hurtigere danne sig et indtryk af hvor meget man skal bruge på mad  

Okay det var et smart råd, det må vi prøve når vi er flyttet ��

Anmeld Citér

27. august 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter er godt nok kun 1 år, men jeg tror ikke hun koster hverken ret meget mere eller mindre end en på 3.

Vi bruger ca 300 kr om ugen. Nogle uger lidt mindre andre lidt mere. Det er dog kun på mad. Så der kommer anden husholdningen oveni, men det tror jeg ikke er ret meget mere end 100-200 kr.

Anmeld Citér

27. august 2015

Mamalou

Min søn er 4 år og vi har ikke et særligt højt madbudget (jeg er alene med ham). Han spiser varm mad i børnehaven, og jeg spiser ikke noget særligt til frokost, ofte rester fra aftensmaden. Jeg vil tro jeg bruger omkring 1200-1500 kr maks på mad om måneden. 

Mvh. Louise 

Anmeld Citér

27. august 2015

Princesspigen

Tak for jeres svar.. 

selvfølgelig skal de prøve i praktis men det lyder som om vi skal satse på en 1000-1500 om måneden højest.. 

Det bliver spændende at se 

Anmeld Citér

27. august 2015

Christabelle

Jeg og min datter på knap 2 bruger ca 2000,- pr måned.

Anmeld Citér

27. august 2015

Princesspigen

Okay... ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.