Sund aftensmad på MAX 30 min

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2015

Hectar

Pastasalat med rester af kalkun/kylling/andet kød du nu har liggende.

Kog pastaen efter anvisningen på pakken. 4 minutter før pastaen er kogt færdig, tilsættes en håndfuld grønne bønner. Hæld pasta og bønner i en sigte og lad stå. Pil og hak 2 fed hvidløg samt en lille håndfuld persille. Skær en peberfrugt i små tern. Pluk et kalkunlår for kød. Varm en pande godt op med olivenolie og tilsæt hvidløg og persille. Derefter tilsættes kalkunkødet, peberfrugt og en håndfuld cherrytomater i skiver. Steg i et par minutter. Vend kalkunblanding sammen med pasta og bønner og servér.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2015

Oddi

Profilbillede for Oddi

Har et par forslag - kan ikke garanterer for sundheden i dem alle. 

- Generelt Wok retter. Det kan gøres nemt ved at købe en frost wok pose og så ellers stege noget kylling/ eller put rejer i. Evt. koge lidt nudler/ris til hvis man ønsker det. Kan laves på flere forskellige måder og mangler det lidt grønt kan man nemt lige " tømme køleskabet" for grøntsager. Man behøver ikke stå i køkkenet særlig længe. 

- Pasta retter. Herhjemme er vi glade for frisk pasta m. tomatsovs og diverse grøntsager i (majs, gulerødder, ærter, løg, porre, peberfrugt). Hvis man er helt vild kan man stege lidt bacon/kylling og putte i. 
Generelt synes jeg det er mega nemt at koge noget pasta og skære lidt grøntsager ud. Evt. stege lidt kylling (eller købe kyllingestrimler) og så blande det i en skål. Bum sundt og hurtigt. 

- Ovnretter: Skræl et par kartofler, gulerødder og rodfrugter. Køb et par kyllinge bryst/side - bland det hele i et fad og drys med lidt olie og paprika. Ind i ovnen indtil kyllingen er færdig og grøntsagerne er som man kan lide dem (vi kan godt lide lidt bid i).. Tager ikke mange minutter at skrælle og så er det ind i ovnen og så behøver man ikke stå derude mere.  

- Pitabrød. Tager heller ikke lang tid og skære salat ud. Har man travlt kan man købe skinke/kyllingestrimler til. Ellers kan man stege noget hvis man har mere tid. 
- Sandwich. Køb et par gode brød og lidt forskellige pålæg/oste. Og så er det egentlig bare at skære lidt salat ud. Hvis man er helt vild kan de jo varmes i ovnen. Også meget hyggeligt at "bygge" sandwich med børnene

Og så vil jeg sige, jeg synes egentlig det er okay at man engang i mellem får noget kedeligt aftensmad. Rester, eller rugbrød eller færdiglavet retter/supper - er altså helt okay i en travl hverdag. Så kan man altid være supermom i køkkenet i weekenden

Anmeld Citér

27. august 2015

Mette0105

Kylling skåret halvt over på tværs eller hvad man siger , også rød pesto og lidt revet ost i også lukker du den ogsåi ovnen i 20 min ca , samtidig kan du snitte nogle gulerødder og hvidkål også har vi købt en dressing der hedder coleslaw i fakta som vi blander sammen og vupti det går stærkt ! Og smager dejligt 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

27. august 2015

Mamalou

Wok med frost grøntsager - det har vi fået i aften og det var nemt og hurtigt. 

Jeg laver ofte mad til to dage af gangen. Mandag og tirsdag får vi rester fra henholdsvis lørdag og søndag. Onsdag laver nok mad til torsdag og fredag er altid en hyggedag med nem aftensmad som f.eks pizza på pitabrød med gnavegrønt foran TV'et. Her hjemme er vi bare min søn og jeg, og han klager ikke over rester Han får varm mad i børnehaven til frokost, hvilket gør at jeg nogengange springer over hvor gærdet er lavest og serverer rugbrød.

held og lykke med jobstart 

mvh Louise 

Anmeld Citér

27. august 2015

Krydserfingre

Igår lavede jeg; båd kartofler, kylling bryst og broccoli i ovnen. Alt blev smidt ind på samme tid og 25-30 min efter er det færdigt. Så kan man dække bord i mens  

og i dag lavede jeg løg, broccoli, bønner, kylling stykker, hvidløg med kokosmælk og karry pasta. Alt bliver bare stegt hurtigt også mælken og pastaen også slal det bare stå og simre 10-15 og imens så kogte jeg nudler/ris. Tager ikke mere end 30 min. Begge sunde alternaticer

Anmeld Citér

28. august 2015

Tranebaer

Laksebøffer i ovnen (tager 1-2 min. at putte i et fad m olie og salt og peber).

Så kan man koge ris til (det passer sig selv) eller pasta/pesto (5 min.) eller kartofler. Bagekartofler kan skæres i både i fad i ovnen på samme måde som laks (5 min.)

Dressing til laks/kartofler kan laves af skyr/hvidløg/dild/andre krydderurter/salt/peber (5 min.)

Gnavegrønt er hurtigt i stedet for salat (gulerødder, agurk, blomkål, broccoli, bladselleri). Det smager også godt med dip; jeg bruger sådan en chipsdip på brev (f.eks. holiday), som blandes med skyr/yoghurt/creme fraiche eller hvad man har. Det smager rigtig godt og er også et godt alternativ til usunde snacks som chips og slik. Ved godt at sådan en pulverdip dog ikke er det sundeste, men det går.

Det er også hurtigt at lave wraps med hakket oksekød og grøntsager. Wraps købes færdige, kødet steges og krydres og grøntsager skæres ud. Hvis der er tid kan man lave guacamole og rive ost til.

Spaghetti Bolognese kan også laves på 30 min., og der kan snydes masser af grøntsager i. Hakket oksekød, flåede tomater og alle de grøntsager man vil have i. F.eks. gulerødder og squash (kan både være i stykker og rives i - hvis det er revet opdager man slet ikke det er i - kan være en fordel eller ulempe alt efter hvem der spiser...) Min kæreste kan også godt lide selleri i.

Anmeld Citér

28. august 2015

MysteriousAngel

Denne er billig, nem og sund.

500 gram pasta

1 pose ærter

¨70 gram parmesan

500 gram hytteost

2 pk bacon i tern

Sæt vand til at koge. Imens steger du bacon. Når pastaerne er næsten kogte hælder du de frosne ærter i, så tøer de op. Hæld vandet fra. Bland den stegte bacon i sammen med resten af ingredienserne , smag til med salt.

Jeg har lavet denne ret på 22 min.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.