Har et par forslag - kan ikke garanterer for sundheden i dem alle.
- Generelt Wok retter. Det kan gøres nemt ved at købe en frost wok pose og så ellers stege noget kylling/ eller put rejer i. Evt. koge lidt nudler/ris til hvis man ønsker det. Kan laves på flere forskellige måder og mangler det lidt grønt kan man nemt lige " tømme køleskabet" for grøntsager. Man behøver ikke stå i køkkenet særlig længe.
- Pasta retter. Herhjemme er vi glade for frisk pasta m. tomatsovs og diverse grøntsager i (majs, gulerødder, ærter, løg, porre, peberfrugt). Hvis man er helt vild kan man stege lidt bacon/kylling og putte i.
Generelt synes jeg det er mega nemt at koge noget pasta og skære lidt grøntsager ud. Evt. stege lidt kylling (eller købe kyllingestrimler) og så blande det i en skål. Bum sundt og hurtigt.
- Ovnretter: Skræl et par kartofler, gulerødder og rodfrugter. Køb et par kyllinge bryst/side - bland det hele i et fad og drys med lidt olie og paprika. Ind i ovnen indtil kyllingen er færdig og grøntsagerne er som man kan lide dem (vi kan godt lide lidt bid i).. Tager ikke mange minutter at skrælle og så er det ind i ovnen og så behøver man ikke stå derude mere.
- Pitabrød. Tager heller ikke lang tid og skære salat ud. Har man travlt kan man købe skinke/kyllingestrimler til. Ellers kan man stege noget hvis man har mere tid.
- Sandwich. Køb et par gode brød og lidt forskellige pålæg/oste. Og så er det egentlig bare at skære lidt salat ud. Hvis man er helt vild kan de jo varmes i ovnen. Også meget hyggeligt at "bygge" sandwich med børnene
Og så vil jeg sige, jeg synes egentlig det er okay at man engang i mellem får noget kedeligt aftensmad. Rester, eller rugbrød eller færdiglavet retter/supper - er altså helt okay i en travl hverdag. Så kan man altid være supermom i køkkenet i weekenden
Anmeld
Citér