Hvor lang tid tager flasken (5-6 mdr) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

923 visninger
9 svar
7 synes godt om
27. august 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

til jer med børn på 5-6 mdr - hvor meget spiser de ad gangen, og hvor lang tid er de om at tømme flasken? Og hvor mange gange bøvser I af ind imellem?

Tror min dreng er afsindig langsom, han skal bøvse konstant (har ellers købt MAM antikolik flasker), og han når faktisk at blive træt inden han har fået spist 180 ml (han burde vist ovenikøbet kunne tage 210 ml ad gangen ifølge tabellen på pakken)

De først 90 ml går somregel ok, men derefter kan han kun tage 30 ml ad gangen, så skal han bøvse. Nogle gange må jeg give op efter 120 ml, det kan snildt tage 1-1,5 time.

Jeg forsøger at "sulte" ham - altså trække flasken så han spiser ordentlig til, men det gør ikke rigtig en forskel. Han var ammebarn indtil for en måned siden, så han er fra start nok vant til bare at blive lagt til når det passede ham. Han er en stor dreng, så sulten er der (og han indhenter det han mangler om natten i søvne)

Nogen råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2015

Tutter92

Lomm skriver:

til jer med børn på 5-6 mdr - hvor meget spiser de ad gangen, og hvor lang tid er de om at tømme flasken? Og hvor mange gange bøvser I af ind imellem?

Tror min dreng er afsindig langsom, han skal bøvse konstant (har ellers købt MAM antikolik flasker), og han når faktisk at blive træt inden han har fået spist 180 ml (han burde vist ovenikøbet kunne tage 210 ml ad gangen ifølge tabellen på pakken)

De først 90 ml går somregel ok, men derefter kan han kun tage 30 ml ad gangen, så skal han bøvse. Nogle gange må jeg give op efter 120 ml, det kan snildt tage 1-1,5 time.

Jeg forsøger at "sulte" ham - altså trække flasken så han spiser ordentlig til, men det gør ikke rigtig en forskel. Han var ammebarn indtil for en måned siden, så han er fra start nok vant til bare at blive lagt til når det passede ham. Han er en stor dreng, så sulten er der (og han indhenter det han mangler om natten i søvne)

Nogen råd?

Har du husket at skifte suttehovedet ?

Altså så det ikke stadig er nr 1 han bruger, for så går det altså langsomt

Anmeld Citér

27. august 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Tutter92 skriver:

Har du husket at skifte suttehovedet ?

Altså så det ikke stadig er nr 1 han bruger, for så går det altså langsomt

Nej, vi er skiftet til nr 2 - har også prøvet nr 3, men der drukner han nærmest

Anmeld Citér

27. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Måske kunne du prøve en anden flaske? Hvis I har en liggende og se hvad han siger? 

Anmeld Citér

27. august 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Saphiira skriver:

Måske kunne du prøve en anden flaske? Hvis I har en liggende og se hvad han siger? 

Havde faktisk en masse Avent flasker fra min pige, men købte disse netop for at forebygge bøvser, og solgte så de gamle Avent.

Flasken i sig selv kan jo være ligegyldig, men måske jeg skulle lede efter et suttehoved der ligger mellem MAM 2 & 3 i størrelse.

Anmeld Citér

27. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Lomm skriver:

Havde faktisk en masse Avent flasker fra min pige, men købte disse netop for at forebygge bøvser, og solgte så de gamle Avent.

Flasken i sig selv kan jo være ligegyldig, men måske jeg skulle lede efter et suttehoved der ligger mellem MAM 2 & 3 i størrelse.

Prøv det måske hjælper det. 

Anmeld Citér

27. august 2015

Tutter92

Lomm skriver:

Nej, vi er skiftet til nr 2 - har også prøvet nr 3, men der drukner han nærmest

Min søn er 9 måneder og han bruger også stadig nr 2, han drukner også i nr 3.

Men vi har aldrig bøvset vores søn af da han altid har fået biogaia dråber, så han prutter luften ud i stedet for. Og han har aldrig haft ondt i maven mens han har fået dem.

Anmeld Citér

27. august 2015

Steffecph

Min datter er fra 10 marts - altså godt 5 1/2 måned. 

Hun spiser ca 5 flasker af 210 ml i døgnet. Det tager hende ca 10 minutter med suttehoved 2 at spise.. 

Hun har ikke længere brug for at bøvse. 

Anmeld Citér

27. august 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Tutter92 skriver:

Min søn er 9 måneder og han bruger også stadig nr 2, han drukner også i nr 3.

Men vi har aldrig bøvset vores søn af da han altid har fået biogaia dråber, så han prutter luften ud i stedet for. Og han har aldrig haft ondt i maven mens han har fået dem.

Ok, lyder interessant - dem tror jeg da lige vi skal afprøve

Anmeld Citér

27. august 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Steffecph skriver:

Min datter er fra 10 marts - altså godt 5 1/2 måned. 

Hun spiser ca 5 flasker af 210 ml i døgnet. Det tager hende ca 10 minutter med suttehoved 2 at spise.. 

Hun har ikke længere brug for at bøvse. 

Ja jeg tænkte nok at det var sådan det burde være.

Hvis jeg er heldig så kan vi komme op på 180 ml, men det tager så også 2-2,5 time. Og så er han klar til at sove bagefter, dvs stort set al vågen tiden går med at spise & bøvse.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.