Bryllup i udlandet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.735 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. august 2015

Anonym trådstarter

Hej alle..

Min kæreste og jeg vil rigtig gerne giftes, men vil ikke bruge oceaner af penge på det(hvilket vi heller ikke har råd til) ��

Jeg har altid sagt, at jeg vil ha mit kirkebryllup, dette vil jeg også stadig gerne.... Men nu jeg bare kommet på tanken om, at jeg faktisk godt, kunne tænke mig det sydpå, på en strand... Bare ham og jeg, samt vores piger ❤️ Så her kommer så spørgsmålet.... 

Jer der er blevet gift sydpå, hvordan gjorde I det, og hvad skal ordnes hjemmefra, af papirer osv...?? Samt, er det danskere der vie en eller??

Mvh den giftelystne kvinde ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2015

Anonym trådstarter

Ingen med svar som kan hjælpe??

Anmeld Citér

27. august 2015

karisima

For mange år siden ville min veninde vies i Frankrig. Jeg mener der i Frankrig var krav om at man skulle have bopæl i landet i en vis tid forud for at kunne blive gift der. Så de endte med en borgerlig vielse og så det de betragter som deres rigtige bryllup nemlig en velsignelse af en dansk præst fra sømandskirken i Frankrig. 

Lang historie men jeg kan forestille mig at reglerne er forskellige fra land til land :-) 

Anmeld Citér

27. august 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg skal giftes til september i Italien. Jeg har bopæl i Italien, men har stadig været igennem hele møllen i forhold til papirarbejdet.

Som nævnt så er det lidt forskelligt alt efter hvilket land det drejer sig om. Oftest er det de samme papirer man skal skaffe som i Danmark (dåbsattest og ægteskabsattest) eventuelt sammen med pas eller visum, men papirerne skal oversættes af en statsautoriseret translatør og eventuelt legaliseres (det kommer an på landet). Det er en tidskrævende proces og skal ikke gøres i sidste øjeblik. 

For at finde ud af hvilke regler der er gældende, så kan du med fordel kontakte den danske ambassade i det pågældende land. 

Alternativt så findes der firmaer som tilbyder pakkeløsninger i populære bryllups destinationer. De har stor ekspertise og kan hjælpe med alt det praktiske. Det er sandsynligvis ikke en dansker som foretager vielsen, men det kan sikkert arrangeres alt efter hvor i rejser hen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.