Fødsel på riget, nogen erfaring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

796 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. august 2015

Britsen

Hej piger...

Nå jeg bor på Bornholm og fik igår konstateret graviditets sukkersyge.. (juhuuuu - eller.........) og jer må derfor ikke føde på herovre men skal til Riget....

Er der nogen der har erfaringer ved fødsel på riget? Evt. Nogen også med graviditets diabetes?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2015

StephanieNajim

Britsen skriver:

Hej piger...

Nå jeg bor på Bornholm og fik igår konstateret graviditets sukkersyge.. (juhuuuu - eller.........) og jer må derfor ikke føde på herovre men skal til Riget....

Er der nogen der har erfaringer ved fødsel på riget? Evt. Nogen også med graviditets diabetes?

Jeg har født på riget 2 gange, første gang i 2011 og anden gang i 2014, jeg har ikke haft graviditets sukkersyge men har tilgengæld type 1 diabetes, det var to fantastiske fødsler og når jeg engang skal føde igen vil jeg helt sikkert føde på riget igen! ☺

Anmeld Citér

26. august 2015

Fine_007

Jeg fødte på Riget i 2013 - dog uden graviditets sukkersyge - og jeg var så tilfreds med hele forløbet der 

Anmeld Citér

26. august 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg fødte på Riget i 2014 - havde dog ingen komplikationer (andet end at blive sat i gang), og havde en rigtig god fødsel med fantastiske jordmødre (oplevede en del vagtskifter pga meget lang fødsel).
Jordemoderen var hele tiden på stuen kun afbrudt af tissepauser og (håber jeg!) spisepauser, og de var meget lydhøre over for mig samt oplysende omkring forløbet. Derudover ringede hende, der tog imod, på 5.dagen og spurgte ind til, hvordan jeg havde det, og om jeg havde nogle spørgsmål til fødselsforløbet.

Derudover "fik jeg lov" til at fravælge amning og at komme hjem med det samme (på trods af at jeg fik kateter pga manglende vandladning efter fødsel) uden diskussion - oplysning men ingen diskussion.

Alt i alt kunne jeg ikke have været mere tilfreds!

Anmeld Citér

26. august 2015

Clisolka

Hej piger...

I min første graviditet fik jeg graviditetsbetinget sukkersyge og skulle sættes i gang på RH - jeg måtte ikke føde på det lokale sygehus. Så min ældste er født på RH.

Den mindste gik jeg også til kontrol på RH én gang månedligt pga. diabetes 2 - og føde på RH. Der skulle jeg sættes i gang torsdag den 12/9-13 kl. 13 - skæbnen ville så bare at han ville hurtigere ud, så han blev født på det lokale sygehus 5 min fra vores hjem, 2 timer før jeg skulle have været sat i gang på RH

Jeg var ikke så vild med min første fødsel på RH... Jeg blev sat i gang en fredag aften kl. 17.30 - hun er født ved et kejsersnit næste morgen kl. 9.19. Jeg fik aldrig amningen helt op og køre, fordi jeg ikke syntes jeg fik hjælp nok! Det var bare som om der ikke var tid til det på det tidspunkt jeg var indlagt... Jeg hader deres stuer på barselsgangen. Jeg lå heldigvis på en stue kun med 2, men hold nu op, hvor jeg godt kunne have brugt min kæreste til at overnatte i stedet især da jeg havde fået et akut kejsersnit. Jeg måtte pænt overlade min nyfødte til sygeplejerskerne de første nætter "fordi jeg skulle have søvn"... ØV for et forløb. 

Anmeld Citér

28. august 2015

Britsen

Tak piger... skal derover til samtale på onsdag så håber på at få lidt ro på der.. men super dejligt med jeres svar de giver også lidt mere ro...

Kender i prisen på scanning billeder?  Får jo scanning og ville da gerne have et billede af prutfisen med hjem...

Anmeld Citér

28. august 2015

sne190810

Britsen skriver:

Tak piger... skal derover til samtale på onsdag så håber på at få lidt ro på der.. men super dejligt med jeres svar de giver også lidt mere ro...

Kender i prisen på scanning billeder?  Får jo scanning og ville da gerne have et billede af prutfisen med hjem...

Jeg var til NF deroppe i onsdag, og fik 2 billeder med hjem - gratis  

Så tror ikke umiddelbart du skal lægge noget, men man kan jo aldrig vide. 

Anmeld Citér

28. august 2015

StephanieNajim

Britsen skriver:

Scanningsbillederne koster penge, men jeg er blevet scannet på riget så mange gange og der har de altid givet mig billederne gratis ☺ 

Anmeld Citér

28. august 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Britsen skriver:

Jeg tror, jeg betale enten en 20'er for 2 stk eller pr billede - kan ikke huske det.

Anmeld Citér

30. august 2015

Clisolka

Britsen skriver:

Scanningsbillederne koster penge, men kan ikke huske hvor meget Det er 2 år siden jeg blev fulgt på RH, så jeg ved ikke de evt. har ændret priserne

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.