Opskrift på.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.161 visninger
11 svar
2 synes godt om
25. august 2015

Tip!

Verdens bedste boller i karry? 

Jeg kan lave alt andet, opbagt sovs, flæskesteg... Alt.. Undtagen den pokkers til boller i karry... Den brænder på, blir en dårlig sovs, mega øv.. 

Mad kvinder... Nogen der har en idiot sikret opskrift på boller i karry, hvor jeg på ingen måde kan brænde det på, og det bare smager herre godt? 

Mine bonus drenge kommer på fredag, og de ELSKER det.. 

Hit me mad kvinder.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Jeg synes min mors boller i karry er fantastisk men det jo en smagssag 

dog laves den på cirka tal 

margarine smeltes, kom karry i og svits den af - det giver mere smag, tilsæt mel og mælk som en opbagt sovs - lav en fond (eller boullion terning) tilsæt salt og peber når den skal smages til

Anmeld Citér

26. august 2015

debbie19

jeg lærte lige en fedtfattige sovs i weekenden

du tager 1-2 spsk vand i gryden tager karry i alt efter hvor stærk du vil havde det, så kommer du vand i salt og peber og så jævner du med maizena det smagte faktisk rimelig godt dog kunne den godt bruge en boulionterning eller noget kødbolvand, undskyld vis det står rodet min mobil driller

Anmeld Citér

26. august 2015

A.n.onym.

Ellers så har foodfanatic.dk en super blog med bl.a boller i karry 

Anmeld Citér

26. august 2015

Hectar

Det her synes jeg ultimativt er den bedste opskrift på boller i karry - og til med er den sundere end de fleste versioner

http://www.dr.dk/levnu/mad/saadan-laver-du-den-skaldede-koks-boller-i-karry-med-smuglergroentsager

Anmeld Citér

26. august 2015

Tip!

Katafalk skriver:

Det her synes jeg ultimativt er den bedste opskrift på boller i karry - og til med er den sundere end de fleste versioner

http://www.dr.dk/levnu/mad/saadan-laver-du-den-skaldede-koks-boller-i-karry-med-smuglergroentsager

Jeg tror skisme at det blev den opskrift jeg skal prøve... Skønt med smugler grøntsager, det er ikke nemt at få vildt meget grønt i 4 små drenge... 

Anmeld Citér

26. august 2015

Hectar

BC skriver:

Jeg tror skisme at det blev den opskrift jeg skal prøve... Skønt med smugler grøntsager, det er ikke nemt at få vildt meget grønt i 4 små drenge... 

Præcis. Men hvis I ikke er særlig vilde med stærk mad, synes jeg du skal droppe chilien. Den kan godt bide tænder nogle gange 

Jeg prøvede den, fordi jeg var træt af min mors udgave af boller i karry og var bare solgt med det samme. Jeg har aldrig aldrig brudt mig om det, da det sådan set bare er en gul sovs med købe kødboller i. Jeg er vild med idéen om at man propper så mange grøntsager i som muligt og det bare smager skønt stadigvæk.

Anmeld Citér

26. august 2015

Tip!

Katafalk skriver:

Præcis. Men hvis I ikke er særlig vilde med stærk mad, synes jeg du skal droppe chilien. Den kan godt bide tænder nogle gange 

Jeg prøvede den, fordi jeg var træt af min mors udgave af boller i karry og var bare solgt med det samme. Jeg har aldrig aldrig brudt mig om det, da det sådan set bare er en gul sovs med købe kødboller i. Jeg er vild med idéen om at man propper så mange grøntsager i som muligt og det bare smager skønt stadigvæk.

Mine drenge (hele banden) er heldigvis til mad med smag.. 

Så halvere bare dosisen af chili, så passer det.. 

Puha købekødboller? Det har jeg aldrig været til, kan godt forstå du ikke bryder dig om det.. 

Elsker når det er spækket med gemte grøntsager... 

Anmeld Citér

27. august 2015

dpb

Herhjemme bruger vi denne:  Boller i karry 

Jeg spiser det ikke selv, men manden og ungerne er ganske tilfredse  og så er det nemt

Qnuz

Anmeld Citér

27. august 2015

dorthemus

BC skriver:

Verdens bedste boller i karry? 

Jeg kan lave alt andet, opbagt sovs, flæskesteg... Alt.. Undtagen den pokkers til boller i karry... Den brænder på, blir en dårlig sovs, mega øv.. 

Mad kvinder... Nogen der har en idiot sikret opskrift på boller i karry, hvor jeg på ingen måde kan brænde det på, og det bare smager herre godt? 

Mine bonus drenge kommer på fredag, og de ELSKER det.. 

Hit me mad kvinder.. 

Altså herhjemme laver jeg den på kokosmælk og kommer æblestykker og mangochutney i

Jeg skærer æbler i tern og steger dem let i karry.  Bollerne koger jeg et par minutter i vand med boullion. Jeg sier kødbollevandet og bruger lidt af sammen med kokosmælken. Så smager jeg til med (mere) karry, salt, peber og mangochutney.  Inden servering pisker jeg maizena i så det tykner

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.