Erfaringer med venaflaxin/efexor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.731 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. august 2015

Anonym trådstarter

Jeg har idag fået ordineret venaflaxin pga voldsom angst og selvom jeg ved jeg har brug for hjælp til at komme videre så er jeg ærlig talt hunderæd for bivirkningerne.... Jeg har søgt på nettet efter erfaringer men der dukker så mange negative rædselshistorier op at jeg nu bare slet ikke tør begive mig ud i det.... så tænkte jeg om der måske var nogen her der ville dele deres erfaring med mig? Jeg tænker at bivirkningerne mindskes med tiden, men måske nogen herinde måske kunne fortælle om deres erfaring i opstartsfasen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2015

Anonym

Jeg fik det mod angst, havde ingen bivirkninger.

jeg fik først bivirkninger da jeg skulle trappes ud, men jeg fandt en læsning på det ��

jeg er ikke på dem mere men det hjalp mig meget

Anmeld Citér

25. august 2015

Anonym

Har taget dem mod depression i ca. 20 år og aldrig haft bivirkninger. 

Anmeld Citér

25. august 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg tog dem over en periode på fire år og havde ikke nævnværdige bivirkninger af dem. 

Men du kan ikke rigtig bruge andres historier til så meget. Den eneste måde hvorpå du kan se om du får bivirkninger af dem er ved at prøve dem. Det gode er jo at du ikke er tvunget til at tage dem hvis det viser sig at du får det dårligt. Giv dem en chance og hvis det ikke fungerer så kan din læge helt sikkert forslå et alternativ baseret på dine erfaringer. Jeg tror der gik et års tid før min psykiater fandt den hel rigtige medicin og dosis. 

Anmeld Citér

25. august 2015

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Jeg tog dem over en periode på fire år og havde ikke nævnværdige bivirkninger af dem. 

Men du kan ikke rigtig bruge andres historier til så meget. Den eneste måde hvorpå du kan se om du får bivirkninger af dem er ved at prøve dem. Det gode er jo at du ikke er tvunget til at tage dem hvis det viser sig at du får det dårligt. Giv dem en chance og hvis det ikke fungerer så kan din læge helt sikkert forslå et alternativ baseret på dine erfaringer. Jeg tror der gik et års tid før min psykiater fandt den hel rigtige medicin og dosis. 

1000 tak for svar. Umiddelbart lyder set jo positivt��

Og ja... Jeg skal jo nok dybest set drage mine egne erfaringer med bivirkninger og jeg skulle nok have holdt mig fra at Google erfaringer for bliver ærlig talt noget skræmt af at der er nogle der skriver om de negative erfaringer af den voldsomme slags.... Jeg er nok bare nød til at stole på at psykiateren ved hvad hun gør og så tage den derfra��

Anmeld Citér

25. august 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har idag fået ordineret venaflaxin pga voldsom angst og selvom jeg ved jeg har brug for hjælp til at komme videre så er jeg ærlig talt hunderæd for bivirkningerne.... Jeg har søgt på nettet efter erfaringer men der dukker så mange negative rædselshistorier op at jeg nu bare slet ikke tør begive mig ud i det.... så tænkte jeg om der måske var nogen her der ville dele deres erfaring med mig? Jeg tænker at bivirkningerne mindskes med tiden, men måske nogen herinde måske kunne fortælle om deres erfaring i opstartsfasen?

jeg få dem, min første læge udskrev dem til mig og der hjalp de kun i ca 3 mdr ind til der skete noget voldsom i min familie som påvirkede mig meget, bagefter virkede de ikke rigtig mere, så jeg stoppede med dem.

men nu få jeg dem samtidig med en anden slags og det fungere fint.

jeg kan mindes at jeg var meget svimmel i starten, men nu er der ikke rigtig noget kun hvis jeg glemmer at tage dem så bliver jeg svimmel og skidt til pas.

men vi mennesker reager forskelligt på medicin så som en anden skriver må du prøve dem for at se hvordan de virker på dig, og ellers er psykiateren der jo til at finde en anden slags hvis det skulle være nødvendigt.

Anmeld Citér

25. august 2015

Anonym

Jeg tar venlafaxin og var træt og appetitløs de første 14 dage og der røg 5-10 kg af min vægt. Men udover det hjalp de helt vildt. Får hverken angst eller dep mere (og jeg lider kronisk af begge dele og har gjort i ti år) så ja, gode erfaringer herfra. Jeg får den høje dosis, hvis det har noget at sige. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.