Kristensen skriver:
Jeg har haft streptokokker siden jeg var i uge 8 og det skidt vil bare ikke forlade min krop selvom jeg har fået antibiotika flere gange.
Jeg er i dag i uge 32.
Jeg skal til samtale på sygehuset på tirsdag med henblik på pks fordi lægerne mener det vil være det bedste for barnet når jeg døjer så meget med de skide bakterier. 
Men min jordemoder mente også sagtens jeg kunne føde normalt, hvor min læge ville anbefale kejsersnit
Hmm. Synes at det er svært at vurdere om man skal tro på det jordemødrene siger.
Må jeg spørge hvor du skal føde henne?
Og hvad lægens begrundelse over for jordemoderen er?
Jeg går i forvejen til speciel jordemoder, da jeg har graviditets sukkersyge. Sygehuset har så to med det speciale, jeg snakkede så i tirsdag med hende som jeg ikke går hos. Hun sagde at der overhovedet ikke var grund til kejsersnit.
Jeg skal så til min faste jordemoder på tirsdag, så der prøver jeg lige at høre hvad hendes holdning er.
Og hvis hende den lille bliver der inde frem til termin, så har jeg også tid hos en fødsels læge her d. 9 september (Pga. graviditets sukkersyge), hvor de laver vægt scanning for at vurdere hvor stor hun er. Men hende som foretager scanningen er nemlig overlæge, så hun har nok noget at skulle have sagt 
Men jeg synes ikke at man får så meget information.
Jeg måtte selv ringe til jordemoderen og fortælle at jeg skal have penicillin under fødslen, da de ikke får automatisk besked fra lægen. Hun skulle så bruge et notat fra lægen om at det var rigtigt, hvor jeg så sagde sådan lidt: Øh, du kan vel slå test svaret op på din computer, som havde det været en blodprøve, blodprøve og urinprøve svar er vel det samme sted. Og når ja, det kunne hun jo også.
Jeg har fundet på nettet, at en som også havde streptokokker som skulle føde på rigshospitalet, at der lavede de kejsersnit.
Virker ikke til at de forskellige fødegange gør det ens.
Anmeld
Citér