Anonym skriver:
Hej.
Jeg er begyndt at blive frustreret over min meget svage bækkenbund.
Jeg har 3 børn i alderen 1,5-7 og har ikke som sådan døjet med at kunne holde mig når jeg har skulle på toilet. Men så 1 år efter jeg havde født den sidste hvor jeg har brugt mini p-piller, fik jeg så min mens og jeg begyndte på almindelige p-piller og i min mens perioder brugte jeg så tamponer. Og efter det, er min bækkenbund bare blevet mega svag. Jeg kan knap nok holde mig når jeg skal tisse og det er også en kamp når jeg skal lave stort.
Hvordan kan det være? Det er virkelig frustrerende at jeg som midt i tyverne ikke kan holde mig og jeg har præsteret at tisse i bukserne en enkel gang og nogle gange kan jeg godt tisse en lille tår hvis jeg kommer for sent hen til toilettet.
Jeg laver knibeøvelser men kan slet ikke få fornemmelsen af at jeg kan knibe rigtig sammen
Det er VIRKELIG pinligt 
Hej
Jeg kan forsikre dig for at du ikke er den eneste der har disse problemer. Alderen har meget lidt med det hele at gøre og jo før du gør noget ved det jo bedre.
Det er jo ikke kun det med at tisse i bukserne der vil komme til at drille i fremtiden. Også dit erotiske liv kan eller vil blive påvirket.
Jeg synes du skal tage et kig på www.knib.dk. De har mange gode artikler om emnet og en gratis vejledning og træningsprogram.
Du kan også kigge på denne artikel, som beskriver alt hvad du skal vide om bækkenbund og træning, sammen med de problemer du kan komme ud for. http://www.lovejoy.dk/artikler/63-effektiv-baekkenbundstraening-den-ultimative-guide
Jeg har selv været igennem to fødsler og nogle aborter og det påvirker din krop. Ligesom med dårlig kondi og overvægt så går det ikke væk af sig selv.
Nogle synes det er svært det med at knibe selv eller med kugler og så kan du bruge mere automatiserede apparater som f.eks.
http://www.lovejoy.dk/professionelle-apparater-889
Jeg vile dog starte hos mi egen læge og forklarer problemerne der og hører hvad han/hun synes du skal gøre.
Min erfaring er at der er kun en vej ud af det og det er træning. Det gode er at du kan gøre det hjemme og du kan gøre det behageligt.
Håber det hjælper dig