Mega svag bækkenbund :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

986 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. august 2015

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg er begyndt at blive frustreret over min meget svage bækkenbund.

Jeg har 3 børn i alderen 1,5-7 og har ikke som sådan døjet med at kunne holde mig når jeg har skulle på toilet. Men så 1 år efter jeg havde født den sidste hvor jeg har brugt mini p-piller, fik jeg så min mens og jeg begyndte på almindelige p-piller og i min mens perioder brugte jeg så tamponer. Og efter det, er min bækkenbund bare blevet mega svag. Jeg kan knap nok holde mig når jeg skal tisse og det er også en kamp når jeg skal lave stort. 

Hvordan kan det være? Det er virkelig frustrerende at jeg som midt i tyverne ikke kan holde mig og jeg har præsteret at tisse i bukserne en enkel gang og nogle gange kan jeg godt tisse en lille tår hvis jeg kommer for sent hen til toilettet. 

Jeg laver knibeøvelser men kan slet ikke få fornemmelsen af at jeg kan knibe rigtig sammen   

Det er VIRKELIG pinligt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2015

L-Mortil3

Jeg er i samme situation! Det er dybt frustrerende, jeg er 28 og har 2 børn, jeg kan komme til at tisse i bukserne når jeg leger med dem, hopper, løber, hoster , nyser og skal holde mig. Jeg har kæmpet med øvelser og altid knibet, men lige lidt hjælper det! Jeg overvejer nu professionel hjælp! Måske du også har brug for det? 

Anmeld Citér

24. august 2015

GrønStjerne

Jeg kan anbefale at få noget hjælp, det beroliger virkelig når man får snakket med nogen om det!

Jeg gik selv hos en privat jordemoder Henriette, der har en klinik/butik "maies". Hun hjalp mig med at få styr på hvad der var normalt, og hvad jeg skulle have undersøgt nærmere.

Jeg kom til gynækolog til tjek, og der var heldigvis ikke noget der ikke kunne trænes væk, men den bekymring skal I ikke gå med. Kom afsted med det samme (ventede selv i 2 år, så kender ALT til ikke at få det gjort)..

Anmeld Citér

27. august 2015

stine_1975

Anonym skriver:

Hej.

Jeg er begyndt at blive frustreret over min meget svage bækkenbund.

Jeg har 3 børn i alderen 1,5-7 og har ikke som sådan døjet med at kunne holde mig når jeg har skulle på toilet. Men så 1 år efter jeg havde født den sidste hvor jeg har brugt mini p-piller, fik jeg så min mens og jeg begyndte på almindelige p-piller og i min mens perioder brugte jeg så tamponer. Og efter det, er min bækkenbund bare blevet mega svag. Jeg kan knap nok holde mig når jeg skal tisse og det er også en kamp når jeg skal lave stort. 

Hvordan kan det være? Det er virkelig frustrerende at jeg som midt i tyverne ikke kan holde mig og jeg har præsteret at tisse i bukserne en enkel gang og nogle gange kan jeg godt tisse en lille tår hvis jeg kommer for sent hen til toilettet. 

Jeg laver knibeøvelser men kan slet ikke få fornemmelsen af at jeg kan knibe rigtig sammen   

Det er VIRKELIG pinligt 

Hej

Jeg kan forsikre dig for at du ikke er den eneste der har disse problemer. Alderen har meget lidt med det hele at gøre og jo før du gør noget ved det jo bedre.

Det er jo ikke kun det med at tisse i bukserne der vil komme til at drille i fremtiden. Også dit erotiske liv kan eller vil blive påvirket.

Jeg synes du skal  tage et kig på www.knib.dk. De har mange gode artikler om emnet og en gratis vejledning og træningsprogram.

Du kan også kigge på denne artikel, som beskriver alt hvad du skal vide om bækkenbund og træning, sammen med de problemer du kan komme ud for. http://www.lovejoy.dk/artikler/63-effektiv-baekkenbundstraening-den-ultimative-guide

Jeg har selv været igennem to fødsler og nogle aborter og det påvirker din krop. Ligesom med dårlig kondi og overvægt så går det ikke væk af sig selv.

Nogle synes det er svært det med at knibe selv eller med kugler og så kan du bruge mere automatiserede apparater som f.eks.

http://www.lovejoy.dk/professionelle-apparater-889

Jeg vile dog starte hos mi egen læge og forklarer problemerne der og hører hvad han/hun synes du skal gøre.

Min erfaring er at der er kun en vej ud af det og det er træning. Det gode er at du kan gøre det hjemme og du kan gøre det behageligt.

Håber det hjælper dig

Anmeld Citér

27. august 2015

Molly23

Jeg havde samme problem som dig for nogle år siden. Så gik jeg til en fysioterapeut der udelukkende beskæftiger sig med dette. Hun lærte mig at knibe rigtigt og efter et par måneder... Vupti så var problemerne stort set forsvundet.

Mange tror at de laver knibeøvelserne rigtigt, men det er en lille muskel der er svær at få fat i, så det er vigtigt med den rigtige teknik.

Det kan selvfølgelig også være andre og mere alvorlige problemer, som kræver lægebehandling, men jeg kan ihvertfald anbefale at få styr på knibeøvelserne og teknikken 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.